2015-03-03, 12:00
Medlem
Lanoos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pepsi hax
Började precis lira detta, köpte spelet för länge sedan men tänkte börja lite smått nu

Hur dålig är min gubbe? (wd)

http://i58.tinypic.com/95q2dh.jpg

http://i59.tinypic.com/spdr7o.jpg

Alltså allting är ju relativt. men sorry bro, den är jättedålig tyvärr.
kika in på diablofans.com för tips till olika builds som kräver olika gear.

Personligen anser jag att en karaktär börjar bli bra när man facerollar T6-nivån och gör en rift på 1-2min.
Citera
2015-03-03, 12:07
Medlem
pepsi haxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lanoo
Alltså allting är ju relativt. men sorry bro, den är jättedålig tyvärr.
kika in på diablofans.com för tips till olika builds som kräver olika gear.

Personligen anser jag att en karaktär börjar bli bra när man facerollar T6-nivån och gör en rift på 1-2min.

De är de, jag förstår inte hur jag ska få bättre gear, hittar inge bättre saker så man kan byta upp sig :S
Citera
2015-03-03, 12:24
Medlem
eXotics avatar
Citat:
De är de, jag förstår inte hur jag ska få bättre gear, hittar inge bättre saker så man kan byta upp sig :S
Till att börja med kan det vara värt att läsa sig in på vilken build man vill lira i framtiden, så man inte råkar slänga något som inte ger bättre stats, men som har dolda stats som passar perfekt till sin build och gör en bättre.

De som är populärast för WD just nu verkar vara Jade, Tiklandian tank/ZDPS support och Pet Doctor.
Jade är en av de bättre för att pusha höga grifts solo, men den funkar även bra i party kan jag tänka mig.
Tik tank/ZDPS support ska vara riktigt bra i party med DH enligt vad jag läst.

Personligen tycker jag att Pet Doctor är enklast att börja med, för du kan komma upp i hyffsat okej nivå trots pruttigt gear eftersom det ändå är dina pets som gör allt jobb. Vilket leder till att du kan farma snabbare och hitta gear till dina andra builds snabbare.

Vilken nivå lirar du på just nu?
Citera
2015-03-03, 12:47
Medlem
pepsi haxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av eXotic
Till att börja med kan det vara värt att läsa sig in på vilken build man vill lira i framtiden, så man inte råkar slänga något som inte ger bättre stats, men som har dolda stats som passar perfekt till sin build och gör en bättre.

De som är populärast för WD just nu verkar vara Jade, Tiklandian tank/ZDPS support och Pet Doctor.
Jade är en av de bättre för att pusha höga grifts solo, men den funkar även bra i party kan jag tänka mig.
Tik tank/ZDPS support ska vara riktigt bra i party med DH enligt vad jag läst.

Personligen tycker jag att Pet Doctor är enklast att börja med, för du kan komma upp i hyffsat okej nivå trots pruttigt gear eftersom det ändå är dina pets som gör allt jobb. Vilket leder till att du kan farma snabbare och hitta gear till dina andra builds snabbare.

Vilken nivå lirar du på just nu?

Lirar T1 utan problem brukade ha haunt istället för frogs, testar frogs lite bara.

Alltid spelat t1 då jag har för mig att det inte gjorde så stor skillnad så det är ett måste att köra högre tier, då menar jag att man hitta mer på 10 t1 runs än 1 t6 run och tidsmässigt är det samma.
Citera
2015-03-03, 13:15
Medlem
eXotics avatar
Citat:
Lirar T1 utan problem brukade ha haunt istället för frogs, testar frogs lite bara.

Alltid spelat t1 då jag har för mig att det inte gjorde så stor skillnad så det är ett måste att köra högre tier, då menar jag att man hitta mer på 10 t1 runs än 1 t6 run och tidsmässigt är det samma.
Har du testat en ren pet build?

Plague of Toads - Rain of Toads om du inte har Rhen'ho, annars valfri runa du tycker är bra
Piranhado

Spirit walk - valfri runa, Jaunt eller Healing är rekommenderat.
Gargantuan - Wrathful protector
Big Bad Voodoo - Slam Dance
Zombie Dogs - valfri runa
Fetish Army - valfri runa

Bland de passiva skillsen är Sycophants och Pierce the Veil de två som man alltid ser i pet builds. Grave Injustice är också bra för att få 100% - nära på 100% uptime på Gargantuan eller Fetish Army (Om du inte har Zunimassa)
Annars väljer du det du känner passar bra till de skills du valt och det gear du har.

Edit: Jag valde fem skills då alla fem fungerar. Den enda fasta är väl Spirit Walk. Annars beror det på vad man känner funkar bra, vad som är roligast och hur ens gear är rollat. Lek runt lite!
Citera
2015-03-03, 13:53
Medlem
majxstros avatar
Citat:

För att få bättre gear krävs det:
Att du spelar
Tålamod
Orken
Viljan
Tiden
Citera
2015-03-03, 13:56
Medlem
pepsi haxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av eXotic
Har du testat en ren pet build?

Plague of Toads - Rain of Toads om du inte har Rhen'ho, annars valfri runa du tycker är bra
Piranhado

Spirit walk - valfri runa, Jaunt eller Healing är rekommenderat.
Gargantuan - Wrathful protector
Big Bad Voodoo - Slam Dance
Zombie Dogs - valfri runa
Fetish Army - valfri runa

Bland de passiva skillsen är Sycophants och Pierce the Veil de två som man alltid ser i pet builds. Grave Injustice är också bra för att få 100% - nära på 100% uptime på Gargantuan eller Fetish Army (Om du inte har Zunimassa)
Annars väljer du det du känner passar bra till de skills du valt och det gear du har.

Edit: Jag valde fem skills då alla fem fungerar. Den enda fasta är väl Spirit Walk. Annars beror det på vad man känner funkar bra, vad som är roligast och hur ens gear är rollat. Lek runt lite!

Rätt rolig build och effektiv.
Bytte dock ut wrathful protector då den försvinner direkt

klarar t4 utan problem med elites eller något.
bossar får man vara lite aktiv mot och springa in i spiritwalk
Senast redigerad av pepsi hax 2015-03-03 kl. 14:06.
Citera
2015-03-03, 14:48
Medlem
eXotics avatar
Citat:
Rätt rolig build och effektiv.
Bytte dock ut wrathful protector då den försvinner direkt

klarar t4 utan problem med elites eller något.
bossar får man vara lite aktiv mot och springa in i spiritwalk
Ah jag glömde skriva att alla paragon levels ska in i cooldown reduction och att den bästa diamanten ska in i hjälmen. Då kan du ha, om inte 100% uptime, så åtminstone nära 100% uptime på Wrathful. Men det kräver också Grave Injustice. In i en stor grupp med mobs, håll fast alla med piranhado, procca satan med grodorna och låt gargen döda alla så borde de flesta skills återställas eller åtminstone vara nära på att vara återställda.
Citera
2015-03-03, 15:54
Medlem
Emols avatar
Klarade grift 42 i hc, satan sån puls man hade!
Citera
2015-03-03, 16:07
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Emol
Klarade grift 42 i hc, satan sån puls man hade!

Grattis! Vilken klass kör du? Eller du kanske inte kör season?
Senast redigerad av Illsuionist 2015-03-03 kl. 16:13.
Citera
2015-03-03, 16:45
Medlem
Lanoos avatar
Citat:

finns ett par alternativ för dig.
1. Fortsätt tugga på med T1 tills du hittat gearen du behöver, gör rifter, bränn shards hos kadala
2. Spela med andra WDs som är på samma nivå som dig, dela gearen ni hittar och hjälp varandra
3. Spela med någon som är op och facerollar T6. Så får du massa drops.

Själv har jag alltid någon från klanen som slänger sig ombord när jag kör T6. Alltid trevligt att fylla partyt liksom och är det två chars som facerollar T6, så kan de andra två leacha sönder sig
Citera
2015-03-03, 17:05
Medlem
pepsi haxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lanoo
finns ett par alternativ för dig.
1. Fortsätt tugga på med T1 tills du hittat gearen du behöver, gör rifter, bränn shards hos kadala
2. Spela med andra WDs som är på samma nivå som dig, dela gearen ni hittar och hjälp varandra
3. Spela med någon som är op och facerollar T6. Så får du massa drops.

Själv har jag alltid någon från klanen som slänger sig ombord när jag kör T6. Alltid trevligt att fylla partyt liksom och är det två chars som facerollar T6, så kan de andra två leacha sönder sig

Känner ingen som spelar, klan?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in