2015-01-04, 20:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ImWorthless
Crafta fram en Devastator, fick riktigt bra roll med, 10% dmg, 740+ int, 18% Fire, rerollade Damage på den så DPS nu på 2350 samt slösa en ramaladin på den och fick socket.

Körde GR32 med god marginal, hade en GR34 key i stash, testade och klarade det nästan, dog på RG med 15 sekunder kvar och DoTs slutade ticka och jag han ej tillbaka i tid att få ner sista miljarden HP han hade

Fast med tanke på att jag "farmar" på GR36 med en Sun Keeper är ju mycket tack vare den extra elitedmg som den trycker på, vilket du inte får av en Devastator Så ett råd, kör med Sun Keeper hihi
Citera
2015-01-05, 07:49
Medlem
ImWorthlesss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ixxen
Fast med tanke på att jag "farmar" på GR36 med en Sun Keeper är ju mycket tack vare den extra elitedmg som den trycker på, vilket du inte får av en Devastator Så ett råd, kör med Sun Keeper hihi

Har sen jag börjat skriva om Wiz lootat 2 Sun Keepers, dock båda med DPS under 2000 vilket är oacceptabelt för mig att spela med :P
Fick igårkväll en Furnace av en snubbe i partyt, rätt lågt rollad, 3300 cirka i dps, 8 CDR, 680 intel, socket.. (Han har en 4006 dps Furnace själv så)
Så tänkte rolla om Socket till 10% Dmg, sen hoppas en Ramaladin Box droppar snart

Behöver då dock testa ut vad som gynnar bäst.
Behålla Magefist eller köra Firebird handskarna.
Behåller jag Magefist så måste jag köra Firebird chest, och då förlorar jag 2 delar Tal Rash som ger lite mer element-buff samt 100 All res.

Testade häromdagen att splitta Tal Rash setet och det vart för mig ruskigt svår-spelat, testade då med en Cindercoat och ett randombälte bara, skillnade vart faktiskt stor.
Dog oftare med cindercoat/randombälte än med tal rash-set.
Citera
2015-01-05, 19:57
Medlem
Är Lightning för Wizard något att ha? Jag har en int-rollad Thundergod's Vigor som jag funderar på att enchanta till str och ge till min Crusader (inte som huvudelement utan för Wreath of Lightning). Har inte riktigt kommit igång med min Wizard än, så jag vet inte vad som gäller där.
Citera
2015-01-05, 20:30
Medlem
Citat:
Har sen jag börjat skriva om Wiz lootat 2 Sun Keepers, dock båda med DPS under 2000 vilket är oacceptabelt för mig att spela med :P
Fick igårkväll en Furnace av en snubbe i partyt, rätt lågt rollad, 3300 cirka i dps, 8 CDR, 680 intel, socket.. (Han har en 4006 dps Furnace själv så)
Så tänkte rolla om Socket till 10% Dmg, sen hoppas en Ramaladin Box droppar snart

Behöver då dock testa ut vad som gynnar bäst.
Behålla Magefist eller köra Firebird handskarna.
Behåller jag Magefist så måste jag köra Firebird chest, och då förlorar jag 2 delar Tal Rash som ger lite mer element-buff samt 100 All res.

Testade häromdagen att splitta Tal Rash setet och det vart för mig ruskigt svår-spelat, testade då med en Cindercoat och ett randombälte bara, skillnade vart faktiskt stor.
Dog oftare med cindercoat/randombälte än med tal rash-set.

Låter som om du är lite fel ute om du väljer Tal Rasha för att få extra res osv när du väljer bort andra vitala delar för själva builden, chesten med Firebird + 15% blizzard dmg och ett par magefist är lösningen alla dar i veckan så att säga

Furren kör alla med som vill koma högt och vara "som alla andra" och givetvis kör Furren på alla chars som finns i hela spelet förutom till DHn, vilket är totalt jävla mord på spelet tack vare det vapnet, därav at jag vägrar förstöra min build med 1-h vapen, tycker det är så pass tråkigt att det är så, alla chars och alla spelare kör med ett vapen vilket har fått spelet att gå ut på att hitta just det vapnet, skit tråkigt!
Citera
2015-01-05, 21:27
Medlem
ImWorthlesss avatar
Citat:
Låter som om du är lite fel ute om du väljer Tal Rasha för att få extra res osv när du väljer bort andra vitala delar för själva builden, chesten med Firebird + 15% blizzard dmg och ett par magefist är lösningen alla dar i veckan så att säga

Furren kör alla med som vill koma högt och vara "som alla andra" och givetvis kör Furren på alla chars som finns i hela spelet förutom till DHn, vilket är totalt jävla mord på spelet tack vare det vapnet, därav at jag vägrar förstöra min build med 1-h vapen, tycker det är så pass tråkigt att det är så, alla chars och alla spelare kör med ett vapen vilket har fått spelet att gå ut på att hitta just det vapnet, skit tråkigt!

Kör för stunder; 5 delar Firebird, Strongarms, magefist, Cindercoat och WH-bälte (dock Dex-rollat bälte) och fortfarande med Devastator som många "friends" påpekat är ett skitvapen, dock det bästa jag har att tillgå
Så just nu barar 1 set med i bygget
Smälter på rätt bra tycker jag, solo-buffad så ligger jag på 3.7mille fireelemental dmg vilket inte är fy skam samt 15% elit (Från legendary Gem), hoppas en SoJ droppar så man kan köra med en sån med

Furren, ja, får se som sagt hur mycket energi jag lägger på den nu då s1 snart endå slutar och jag kommer hoppa in på s2 så för att beta om på nytt
Citera
2015-01-05, 21:33
Medlem
Flufffens avatar
Skönt med en ny säsong, äntligen! Tycker att S1 har varit lite för lång, 4 månader känns mer lagom.
Citera
2015-01-06, 11:53
Medlem
swebarbs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Flufffen
Skönt med en ny säsong, äntligen! Tycker att S1 har varit lite för lång, 4 månader känns mer lagom.

drygt bara att vi som inte spelar season måste vänta på den jävla uppdateringen en månad till nästan bara för att den ska komma precis innan eller efter season är slut..
Citera
2015-01-06, 12:26
Medlem
Citat:
Kör för stunder; 5 delar Firebird, Strongarms, magefist, Cindercoat och WH-bälte (dock Dex-rollat bälte) och fortfarande med Devastator som många "friends" påpekat är ett skitvapen, dock det bästa jag har att tillgå
Så just nu barar 1 set med i bygget
Smälter på rätt bra tycker jag, solo-buffad så ligger jag på 3.7mille fireelemental dmg vilket inte är fy skam samt 15% elit (Från legendary Gem), hoppas en SoJ droppar så man kan köra med en sån med

Furren, ja, får se som sagt hur mycket energi jag lägger på den nu då s1 snart endå slutar och jag kommer hoppa in på s2 så för att beta om på nytt

S2 kan va kul helt klart, körde du bara S1 innan?

Citat:
Ursprungligen postat av swebarb
drygt bara att vi som inte spelar season måste vänta på den jävla uppdateringen en månad till nästan bara för att den ska komma precis innan eller efter season är slut..

Det är inte alls säkert att patchen släpps om en månad eller när season avslutas...
Citera
2015-01-06, 14:20
Medlem
ImWorthlesss avatar
Citat:
S2 kan va kul helt klart, körde du bara S1 innan?

Började med Softcore för typ 2 år sen, körde upp endel olika chars..
Tröttnade, ville prova nåt nytt och körde sen HC endel vilket var samma spel som SC, men bättre loot-table imo samt mycket roligare generellt då man inte var så avslappnad då man spelade längre

Sen då s1 kom så satt jag och körde en char direkt, munk..
Sen har det blivit Munk, DH, Wiz, WD samt Crusader..
Är egentligen bara min WD som är usel och inte direkt spelbar, övriga ligger bra till..
Munken är en Support-munk för GR över 40 med perm-serinity och lite annat smågodis för Gruppen man spelar i då den buffar endel för att mobs ska ta mer skada.

s2 blir det nog även där direkt som det ser ut nu, testade PTR lite, kanske 40 min..
Gillade dock inte allt nytt, men är ju en vanesak..
Citera
2015-01-08, 11:17
Medlem
Out-of-Steps avatar
Vad är det som kommer ändras för Monks in nästa patch? Hittar inte någon samlad info. Undrar lite om det är värt att farma ihop till en build som fungerar i nästa patch redan nu.
Citera
2015-01-08, 12:05
Moderator
^Eazs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Out-of-Step
Vad är det som kommer ändras för Monks in nästa patch? Hittar inte någon samlad info. Undrar lite om det är värt att farma ihop till en build som fungerar i nästa patch redan nu.

PTR Patchnotes om monken:

Gear:

Citat:
Monk
Monkey King's Garb
Philosophy note:
With only some minor adjustments to supporting gear, build, and playstyle, Monks with four pieces of the updated Monkey King’s Garb should be able to match or even exceed their previous best Greater Rift time and level. With a complete optimization of the new Set bonuses, Monks should easily (or at least reliably) exceed their previous best Greater Rift time and level.
Has been redesigned

(2) Set Bonus
Casting Cyclone Strike, Exploding Palm, Lashing Tail Kick, Tempest Rush, or Wave of Light causes a decoy to spawn that taunts nearby enemies and then explodes for 1000% weapon damage
Decoy explosion now deals the damage type of your highest +% Elemental Damage

(4) Set Bonus
When your decoys explode, you gain a buff that increases the damage of Cyclone Strike, Exploding Palm, Lashing Tail Kick, Tempest Rush, and Wave of Light by 500% for 3 seconds Enemies hit by the decoy explosion take 500% more damage from your Cyclone Strike, Exploding Palm, Lashing Tail Kick, Tempest Rush, and Wave of Light abilities for 3 seconds¨

Sunwuko's Shines
Now rolls with a guaranteed empty socket rather than Attack Speed

Citat:
Monk
Gungdo Gear
Legendary power added
Exploding Palm's on-death explosion applies Exploding Palm

skill (bugfix dock):

Citat:
Monk
Active Skills
Epiphany
Bug Fixes Fixed an issue that could sometimes cause players to get stuck on a wall when teleporting with Epiphany
Citera
2015-01-08, 12:23
Medlem
Out-of-Steps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ^Eaz
PTR Patchnotes om monken:

Gear:

skill (bugfix dock):
Stort tack!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera