2015-03-01, 20:54
Medlem
Ezzelinos avatar
Vad är det för griniga jävlar som betygsätter spelarna? 5,5 för Diamanti (som jag tycker gjorde en rätt bra match), och 5,0 för Palacio som byttes in och var inblandad i några farligheter.
Citera
2015-03-01, 23:05
Medlem
Ferry31s avatar
Skulle inte förvåna mig om det blir oavgjort i varenda match den här omgången. Tror dock Casteddu kan ta sin match, men alla ser verkligen riktigt jämna ut.

Jag bör få 1-1 mot Gants om nu inte hans sista tre spelare gör något alldeles extraordinärt imorgon. Jag står just nu på 67,5 och lägger vi till hemmaplansfördel + assist på Brienza + modificatori för mitt fina mittfält så bör jag hamna på typ 71 poäng. Gants hamnar nånstans där också och behöver därför något mål till för att ha chansen att få till en 1-2 vinst.
Citera
2015-03-02, 12:24
Medlem
Ezzelinos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ferry31
Skulle inte förvåna mig om det blir oavgjort i varenda match den här omgången. Tror dock Casteddu kan ta sin match, men alla ser verkligen riktigt jämna ut.

Jag bör få 1-1 mot Gants om nu inte hans sista tre spelare gör något alldeles extraordinärt imorgon. Jag står just nu på 67,5 och lägger vi till hemmaplansfördel + assist på Brienza + modificatori för mitt fina mittfält så bör jag hamna på typ 71 poäng. Gants hamnar nånstans där också och behöver därför något mål till för att ha chansen att få till en 1-2 vinst.

Ja, det ser riktigt jämnt ut över hela linjen. Får nog vara glad om jag fixar oavgjort: Hamsik, Higuain och hela Napoli var en besvikelse i går, motståndaren i Fantacalcio har Glik som nickade in ännu ett mål för Torino, och har kvar Totti och Morata som potentiella målskyttar.
Citera
2015-03-02, 16:43
Medlem
anteri17s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ferry31

Jag har 54-59 med tre spelare kvar i spel för mig medan Ale Viola bara har två kvar. Då räknar jag med Andersons assist också, men inte några gula kort. Oklart om gula räknas eller inte... Ferry?
Dessutom har jag feta betyg som vilket ger modificatori, samtidigt som jag har hemmaplan. Lika bra är att Manolas, Caceres och Pjanic alla är starka spelare. Det gäller för Roma-försvaret att hålla koll på Tevez bara, så är en uddamålsseger i hamn.
Citera
2015-03-02, 22:36
Medlem
Ezzelinos avatar
Nej, det här blir förlust. Inget av lagen, AC Bosman och Risorgimento, når någon hög poäng, men när man inte kan ta sig över 70 jävla poäng så blir det inte heller några poäng i matchen. Åtskilliga normalt bra spelare med 5,0 och 5,5 i betyg.
Citera
2015-03-02, 22:46
Medlem
Ferry31s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av anteri17
Jag har 54-59 med tre spelare kvar i spel för mig medan Ale Viola bara har två kvar. Då räknar jag med Andersons assist också, men inte några gula kort. Oklart om gula räknas eller inte... Ferry?
Dessutom har jag feta betyg som vilket ger modificatori, samtidigt som jag har hemmaplan. Lika bra är att Manolas, Caceres och Pjanic alla är starka spelare. Det gäller för Roma-försvaret att hålla koll på Tevez bara, så är en uddamålsseger i hamn.

Gula kort räknas inte. Något med sidan som jävlas när jag satte ihop ligan (precis som i vintercupen), väldigt konstigt.

Ale Viola har Tevez. Nu får du nog varan nöjd om oavgjort räcker.

Citat:
Ursprungligen postat av Ezzelino
Nej, det här blir förlust. Inget av lagen, AC Bosman och Risorgimento, når någon hög poäng, men när man inte kan ta sig över 70 jävla poäng så blir det inte heller några poäng i matchen. Åtskilliga normalt bra spelare med 5,0 och 5,5 i betyg.

Och Bosman får Keita inbytt. Tror också du faller den här omgången.
Citera
2015-03-02, 22:52
Medlem
Knugen37s avatar
Grande Carlitos.
Citera
2015-03-02, 22:57
Medlem
Ferry31s avatar
Fan, jag ligger farligt nära en förlust nu. Varenda poäng är riktigt viktig nu.

Återkommer med resultat imorgon om det inte kommer upp igen.
Citera
2015-03-02, 23:45
Medlem
anteri17s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Knugen37
Grande Carlitos.

Med min hemmaplansfördel står det 75-75 i vår match, om jag nu räknat rätt. Jag har nog aningen mer modificatori än dig, även om Tevez ger en del för sin 7,5:a. Anyway, ett kryss känns både rättvist och högst rimligt.
Citera
2015-03-03, 00:19
Medlem
Ferry31s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av anteri17
Med min hemmaplansfördel står det 75-75 i vår match, om jag nu räknat rätt. Jag har nog aningen mer modificatori än dig, även om Tevez ger en del för sin 7,5:a. Anyway, ett kryss känns både rättvist och högst rimligt.

Modificatori gör ju rätt mycket för försvaret dock. Ser ut som att ditt försvar kommer ta bort 2 poäng från Ale Viola och Ale Viola kommer ge dig minst 1 poäng för sina låga betyg i försvaret. Det är i alla fall er match som är mest oviss just nu, ska räkna vidare på det imorgon. Dock står det ganska klart nu att Casteddu kommer vinna med 1-0 mot AC Alba Longa, AC Bosman kommer besegra Risorgimento med 2-1 och jag kommer åka på en förlust hemma mot Gants Chelsea med 1-2.

Det innebär att vi troligen kommer få en tabell med två lag på 7 poäng, ett lag på 6 poäng, tre lag på 5 poäng och två lag på 4 poäng. Hyfsat tight.
Citera
2015-03-03, 13:48
Medlem
Gantss avatar
Varför är de så sega med att uppdatera resultaten i år? De föregående år/säsongerna/upplagor så var resultatet redan ute vid 12/13 tiden.
Citera
2015-03-03, 16:53
Medlem
Ferry31s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gants
Varför är de så sega med att uppdatera resultaten i år? De föregående år/säsongerna/upplagor så var resultatet redan ute vid 12/13 tiden.

Förmodligen pga Parmas inställda matcher. Men jag räknar ut matcherna manuellt så länge och uppdaterar:.

Omgång 4:

AC Bosman - Risorgimento 2-0 (73,0 - 65,0, räknade dock inte denna så noga)
Antico Arsenale - Ale Viola 2-2 (76,5 - 75,0)
Casteddu - AC Alba Longa 1-0 (68,5 - 62,5)
Go Ahead Farmers - Chelsea 1-2 (70,0 - 73,5)

Tabellen som följer:

1. Risorgimento - 7p (8-5)
2. AC Bosman - 7p (6-6)
3. Go Ahead Farmers - 6p (10-6)
4. AC Alba Longa - 5p (6-3)
5. Antico Arsenale - 5p (7-8)
6. Ale Viola - 5p (5-7)
7. Casteddu - 4p (3-6)
8. Chelsea - 4p (3-7)

Normalt borde jag kunna rädda upp oavgjort en sån här skitomgång, men Rossettini den jävla sopan förstör allting. Att han bara får 4,5 i betyg blir dubbel bestraffning pga modificatori. Jag är väldigt osäker på om det kommer hålla och utgår till en början med en förlust, men det är som sagt små marginaler som kommer avgöra mötet. Åker jag på en förlust kan jag dock tycka att det är rättvist.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in