2015-03-03, 17:06
Medlem
Villons avatar
Förskräcklig omgång av i princip varenda spelare, då är det inte mycket att göra.

Menez har givetvis inte gjort en enda bra match eller ett enda mål sedan jag skaffade honom, tålamodet kan mycket väl vara slut nu.
Citera
2015-03-04, 10:44
Medlem
Ezzelinos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ferry31
Förmodligen pga Parmas inställda matcher. Men jag räknar ut matcherna manuellt så länge och uppdaterar:.

Omgång 4:

AC Bosman - Risorgimento 2-0 (73,0 - 65,0, räknade dock inte denna så noga)
Antico Arsenale - Ale Viola 2-2 (76,5 - 75,0)
Casteddu - AC Alba Longa 1-0 (68,5 - 62,5)
Go Ahead Farmers - Chelsea 1-2 (70,0 - 73,5)

Tabellen som följer:

1. Risorgimento - 7p (8-5)
2. AC Bosman - 7p (6-6)
3. Go Ahead Farmers - 6p (10-6)
4. AC Alba Longa - 5p (6-3)
5. Antico Arsenale - 5p (7-8)
6. Ale Viola - 5p (5-7)
7. Casteddu - 4p (3-6)
8. Chelsea - 4p (3-7)

Normalt borde jag kunna rädda upp oavgjort en sån här skitomgång, men Rossettini den jävla sopan förstör allting. Att han bara får 4,5 i betyg blir dubbel bestraffning pga modificatori. Jag är väldigt osäker på om det kommer hålla och utgår till en början med en förlust, men det är som sagt små marginaler som kommer avgöra mötet. Åker jag på en förlust kan jag dock tycka att det är rättvist.

Sannolikt stämmer din uträkning. Vete fan vad de sysslar med på Fantacalcio, tänker de inte uppdatera så länge de uppskjutna Parmamatcherna hänger i luften så blir det lite trist. Eftersom de nu kommit på en metod att ge poäng även i de matcherna tycker man väl att det även borde implementeras i praktiken.

Hemmamatch mot Chelsea, nu måste det bli vinst. Ställer upp med:

Buffon
Lichtsteiner-Astori-Widmer
Hamsik-Diamanti-Falque-Medel
Higuain-Eder-Toni
Citera
2015-03-04, 17:45
Medlem
Ferry31s avatar
Svårt att välja mellan 3-4-3 och 3-5-2. Just nu lutar det åt en 3-4-3, men har fler mittfältare som jag helst vill ha in också.

Viviano; Darmian, Rugani, Danilo; Vazquez, Brienza, Pogba, Guarin; Big Mac, Dybala och Defrel.
Citera
2015-03-04, 20:02
Medlem
Gantss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ezzelino
Sannolikt stämmer din uträkning. Vete fan vad de sysslar med på Fantacalcio, tänker de inte uppdatera så länge de uppskjutna Parmamatcherna hänger i luften så blir det lite trist. Eftersom de nu kommit på en metod att ge poäng även i de matcherna tycker man väl att det även borde implementeras i praktiken.

Hemmamatch mot Chelsea, nu måste det bli vinst. Ställer upp med:

Buffon
Lichtsteiner-Astori-Widmer
Hamsik-Diamanti-Falque-Medel
Higuain-Eder-Toni
Ehh kommer fan inte vinna denna omgången :S

Blir samma elva som de 3 föregående omgångarna.
Citera
2015-03-05, 14:21
Medlem
anteri17s avatar
Match mot Casteddu härnäst. Laget ändras om en del, men rotation är ju något jag förespråkar.

Lopez

Caceres de Vrij Manolas Radu

Cigarini Biglia Valdifiori Perotti

Klose Gervinho

Vasst trots avsaknad av Pirlo, Mauri och Parolo på mitten. Dessutom en bänkad Pjanic.
På topp vill jag egentligen spela Gabbiadini, men han får starta för sällan. 4-4-2 spelas. Första gången med fyrback denna säsong.
Citera
2015-03-08, 15:31
Medlem
Knugen37s avatar
Går väldigt bra (ta i trä) för det som jag tyckte var min svagaste uppställning hittills. Får hoppas att Thereau inte hinner komma in och göra något så att han får betyg så att Quagmire byts in ifrån bänken.
Citera
2015-03-08, 16:17
Medlem
Ferry31s avatar
Skitdålig omgång igen. Fick inget med mig från Cesena-Palermo vilket suger eftersom jag satsade hårt på den matchen. Enda positiva jag kan ta med från omgången hittills är att Eto'o äntligen gjort sitt första mål, tyvärr sitter han på bänken.
Citera
2015-03-08, 18:30
Medlem
anteri17s avatar
Svag omgång här också. Hoppas Brille får lite uff så kan det gå vägen med en ett-nolla. Hur mycket poäng krävs för ett mål, Ferry?
Citera
2015-03-08, 21:00
Medlem
Ferry31s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av anteri17
Svag omgång här också. Hoppas Brille får lite uff så kan det gå vägen med en ett-nolla. Hur mycket poäng krävs för ett mål, Ferry?

66 poäng. Såg ut som att du har bra förutsättningar för att ta hem din match med 0-1.

Inte konstigt att flera spelare har en pissig omgång. Verkar inte direkt ha varit den mest välspelade omgången i serie A.
Citera
2015-03-08, 22:11
Medlem
Ezzelinos avatar
Två fina mål av Hamsik och Higuain, och ett straffmål av Toni i går. Ser lovande ut för mitt lag att kunna ta en hemmaseger. Fernandez och Diamanti har ännu inte spelat heller, finns väl en viss chans att de blir inblandade i något mål.
Citera
2015-03-08, 22:18
Medlem
Ferry31s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ezzelino
Två fina mål av Hamsik och Higuain, och ett straffmål av Toni i går. Ser lovande ut för mitt lag att kunna ta en hemmaseger. Fernandez och Diamanti har ännu inte spelat heller, finns väl en viss chans att de blir inblandade i något mål.

2-1 nu av Palacio. Samtliga målskyttar är i ditt lag
Citera
2015-03-08, 23:08
Medlem
Ferry31s avatar
Jag trodde att jag kanske skulle kunna hålla oavgjort i den här matchen, men straffmål för Icardi och hemmaplansfördel för Alba Longa gör att jag ligger lite efter. Så jävla uppenbart också att Icardi sätts på 6,5 i slutbetyg för att hans straff var jävligt läcker. I övrigt var han nästan helt osynlig under hela matchen.

Betygen är konstiga. Gervinho sattes på 5,0 idag, medan Verdi och Ljajic fick 5,5. Av det jag såg tycker jag dock att de två sistnämnda var sämst och segast på planen.

Aja, ytterligare en förlust i det här skedet skulle vara oerhört tufft.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in