Citat:
Jo men visst, du verkar ju helt exceptionell på att tolka juridiska texter och lagstiftningar, verkligen ... Då kanske du kan förmedla detta till mig som frågar? Eller är det för mycket att begära? Sist men inte minst så bör du även svara på frågan som jag ställde från första början. Varför är det inte relevant att nämna att man i onödan inte bör hindra eller störa trafik när vi pratar om hur långsamt man får köra? Det är något som det läggs vikt på i trafikförordningen och trafikpoliser refererar till det i sammanhanget, hur är det irrelevant?Lille vän...hur många polismän vill du citera? Hur många felaktiga foruminlägg på andra forum vill du åberopa?
Försök förstå att en åklagare är totalt ointresserad av vad det står i ett foruminlägg på något random forum. Som vi konstaterat i den här tråden så förekommer det polismän som inte kan tolka lagstiftningen korrekt...någonting som INTE är ovanligt. Inge Carreman från polisen borde lära sig att läsa innan han tolkar någon lagstiftning.
ALLT du behöver veta står i trafiklagstiftningen och det är också från trafiklagstiftningen jag har citerat. Jag är dessutom (till skillnad från dig) van att läsa och tolka juridiska texter och lagstiftning. Vill man ha ytterligare information så kan man läsa relevanta domstolsprotokoll.
Försök förstå att en åklagare är totalt ointresserad av vad det står i ett foruminlägg på något random forum. Som vi konstaterat i den här tråden så förekommer det polismän som inte kan tolka lagstiftningen korrekt...någonting som INTE är ovanligt. Inge Carreman från polisen borde lära sig att läsa innan han tolkar någon lagstiftning.
ALLT du behöver veta står i trafiklagstiftningen och det är också från trafiklagstiftningen jag har citerat. Jag är dessutom (till skillnad från dig) van att läsa och tolka juridiska texter och lagstiftning. Vill man ha ytterligare information så kan man läsa relevanta domstolsprotokoll.
Citat:
Nu sitter du och hittar på dumheter igen, läs vad jag skriver istället. Eller är det bara lagtexter som du kan läsa korrekt? När det gäller hastigheter på olika typ av vägar så kan man INTE avgöra INNAN om hastigheten hamnar inom det området som betraktas som "störande, hindrande eller trafikfarligt". Det avgör man efteråt. Man kan med andra ord inte skriva lagtexter som reglerar detta i förväg eftersom det är starkt situationsberoende.
Brukar du gå till vårdcentralen och be läkare diagnosticera sjukdomar som du ännu inte haft? I förväg?
Nej, jag tänkte väl det. Det fungerar likadant när det gäller trafiken.
Brukar du gå till vårdcentralen och be läkare diagnosticera sjukdomar som du ännu inte haft? I förväg?
Nej, jag tänkte väl det. Det fungerar likadant när det gäller trafiken.
Har jag någonsin påstått att du kan göra en bedömning innan något har skett och döma någon för att köra sakta utan att se på omständigheterna? Nej du, läs igen:
Citat:
Det är en bedömning från fall till fall och starkt beroende av omständigheterna. Således går det inte att förutsäga något innan.Om motorfordon som endast uppnår 40 km/h anses olämpliga på motorvägen på grund av dess hastighet (enligt mitt första citat från trafikförordningen), så är den hastigheten även olämplig på motorväg för motorfordon som kan köra fortare. Således blir ovanstående citat aktuellt. Kör föraren med en hastighet som gör att långsamtgående fordon inte får köra där så är det en överdrivet låg hastighet. Det kan således störa, hindra eller vara en ren trafikfara. Således finns en minimumhastighet, men den är inte specificerad i siffror eftersom det varierar från fall till fall. Bedömningen är starkt beroende av omständigheterna.
Citat:
Tycker det sistnämnda var väldigt intressant med tanke på det jag skrev ovan precis, hur var det med läskunnigheten Moltas? Till skillnad från dig så skriver jag ner min tolkning och säger öppet att jag kan ha fel. Men vet du vad? Det spelar ingen roll, jag bryr mig inte om jag har fel eller ej. Har jag fel så är jag öppen för förändring men då krävs det också motbevis, något som du hela tiden misslyckas med att erbjuda. Lägg ner med påhoppen och kom med sakliga argument så kanske vi kommer någonvart. Är du nu så duktig på att tolka lagtexter, har läst domar om ämnet och har någorlunda kunskap om det bör du vara nog kapabel att även redogöra för vad som är rätt och fel, samt motbevisa mitt förra påstående ( (FB) Mest irriterande i trafiken) med konkreta exempel och källor. Bevisa mig fel, tar inte mycket längre tid än att sitta och slänga ur sig en massa skitsnack.