2015-02-28, 22:18
Medlem
Skatteskolks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moltas666
Det sägs så från officiellt håll...

Han är född 1945. Klart en sådan infektion slår hårdare mot någon som är nästan 70 år än mot någon som är 30 år.
Citera
2015-02-28, 22:37
Medlem
pettachis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skatteskolk
Han är född 1945. Klart en sådan infektion slår hårdare mot någon som är nästan 70 år än mot någon som är 30 år.
Om du läser detta, krya på dej Kim.
Du är saknad, hoppas du är frisk snart och tillbaka på Eurosport.
Citera
2015-03-01, 13:45
Medlem
Skatteskolks avatar
16-18 och 20-23 idag. Längdåkning och naziboll kapar mycket sändning. Var en sändning imorse med som jag inte hade koll på.

Tablå: http://www.tv.nu/view_config-033029116

Citat:

1946 så klart. Tänkte att det var ett år kvar men han fyller år i november.

Rätt ska vara rätt.
Citera
2015-03-01, 17:19
Medlem
Moltas666s avatar
Mark Williams spelar final ikväll mot Robertson/Murphy.
Citera
2015-03-01, 21:10
Medlem
Moltas666s avatar
Williams förlust mot Robertson i finalen bekräftar bara intrycket från Welsh Open...Mark Williams är långt ifrån VM-formen.

Nu hoppas vi på att Kim repar sig från sin sjukdom och återkommer till nästa turnering som spelas i Europa. Jag tror att det är PTC-finalen senare i mars.

Är det förresten någon som sett Mark Williams nyrakad i modern tid?
Citera
2015-03-01, 21:18
Medlem
Skatteskolks avatar
Citat:
Williams förlust mot Robertson i finalen bekräftar bara intrycket från Welsh Open...Mark Williams är långt ifrån VM-formen.

Nu hoppas vi på att Kim repar sig från sin sjukdom och återkommer till nästa turnering som spelas i Europa. Jag tror att det är PTC-finalen senare i mars.

Det kommer en turnering från Indien först. Undra om någon vågar käka där. Livsmedelssäkerheten lär vara tveksamt.

Ej sett Williams nyrakad nej. Känns som hans gnista fallit. Vill ha inte vinna?
Citera
2015-03-02, 11:22
Medlem
Moltas666s avatar
Resterande spelschema...

http://snooker.org/res/index.asp?template=2#current

Frågan är väl om Kim kommer tillbaka innan VM som börjar den 18 april (8 april om man inkluderar kvaltävlingarna)? Både Indian Open, China Open och PTC-finalerna ligger innan VM men spelas i Asien vilket innebär åtminstone 8 timmars tidsförskjutning. Kanske ingen perfekt uppladdning för någon som nyss varit sjuk under en längre tid.
Citera
2015-03-02, 11:55
Medlem
TilleyHats avatar
Citat:

Citat:
Det kommer en turnering från Indien först. Undra om någon vågar käka där. Livsmedelssäkerheten lär vara tveksamt.

Ej sett Williams nyrakad nej. Känns som hans gnista fallit. Vill ha inte vinna?

Williams ser ändå bättre ut än på länge och då menar jag inte hans skäggväxt utan spelet. Semifinal i en rankingturnering och final i en Europatourtävling är ett helt OK facit för honom. Men i VM räcker han förstås inte till. Där krävs en nivåhöjning ytterligare.
Citera
2015-03-02, 15:04
Medlem
Moltas666s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TilleyHat
Williams ser ändå bättre ut än på länge och då menar jag inte hans skäggväxt utan spelet. Semifinal i en rankingturnering och final i en Europatourtävling är ett helt OK facit för honom. Men i VM räcker han förstås inte till. Där krävs en nivåhöjning ytterligare.

Allting är relativt. Dom flesta hade varit nöjda med Williams senaste resultat. Vi får se om turneringarna innan VM kan få lite fart på Williams vinnarskalle.
Citera
2015-03-02, 16:11
Medlem
Skatteskolks avatar
Citat:
Allting är relativt. Dom flesta hade varit nöjda med Williams senaste resultat. Vi får se om turneringarna innan VM kan få lite fart på Williams vinnarskalle.

Sista ordet var det jag tänkte på. Läggmatcher och snooker rimmar väldigt illa men kan ha verkligen gått för fullt?

Någon taktik att smyga i vassen och slippa press utifrån? Nytändning har mannen fått i alla fall.
Citera
2015-03-02, 18:24
Medlem
Moltas666s avatar
Citat:
Sista ordet var det jag tänkte på. Läggmatcher och snooker rimmar väldigt illa men kan ha verkligen gått för fullt?

Någon taktik att smyga i vassen och slippa press utifrån? Nytändning har mannen fått i alla fall.

Sannolikt drabbas Williams av samma problem som alla snookerspelare som tillbringat en del år på touren...man tappar sugen och motivationen.

En del spelare kan nog triggas lite av att det kommer nya spelare och ansikten på touren. Av den anledningen är det viktigt med nytt folk hela tiden...även om vi snookerfans självklart vårdar dom gamla relikerna...

Fast en som borde lägga av är Ebdon...

Ebdon och Selby i VM-final hade inneburit katastrof och man hade tvingats förlänga VM med två dagar.
Citera
2015-03-04, 22:05
Medlem
Moltas666s avatar
En del av er har säkert läst den här artikeln om Ali Carter. Artikeln kan dock läsas igen och man upphör inte att förvånas över Carters förmåga att vända motgång till framgång.

http://www.telegraph.co.uk/sport/othersports/snooker/11250077/Ali-Carter-interview-With-all-the-things-that-have-gone-against-me-Im-due-some-luck.-This-is-my-time .html
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in