2015-02-24, 10:50
Medlem
Moltas666s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skatteskolk

En av Flashbacks trevligaste trådar i mitt tycke. Lätt nördiga diskussioner från och till.

Jag håller med. Bredden i tråden är god, visst förekommer det diskussioner (eller åtminstone inlägg) som något avlägsnar sig från strikt TOPIC men jag tycker att diskussionerna i princip alltid sker i nära anslutning till TOPIC...vilket borde vara det viktigaste.

Lite nördigt emellanåt... ...

...jag själv har väl bidragit med en del sådant under dom åren jag skrivit i tråden.

Citera
2015-02-25, 11:51
Medlem
Moltas666s avatar
Som tidigare nämnts startar PTC-turneringen i Gdynia, Polen, idag. Utan att ha stenkoll så verkar det som om det är Eurosport 2 (som sänds i HD) man skall rikta in sig på.

Någon som hinner titta får gärna meddela om Kim är tillbaka.
Citera
2015-02-25, 18:15
Medlem
Skatteskolks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moltas666
Som tidigare nämnts startar PTC-turneringen i Gdynia, Polen, idag. Utan att ha stenkoll så verkar det som om det är Eurosport 2 (som sänds i HD) man skall rikta in sig på.

Någon som hinner titta får gärna meddela om Kim är tillbaka.

Inget mer ikväll.

Som sagt. Eurosport 1+2 i anpassad tablå. http://www.tv.nu/view_config-033029116
Citera
2015-02-26, 12:10
Medlem
TilleyHats avatar
Är det några svenskar som brukar ställa upp i PTC-kvalen? Jag ser ett gäng finländare (som vunnit ett par matcher) och några danskar som just nu är med i PTC6 Gdynia Open, men ingen svensk. Möjligen Ron Florax som tydligen är holländare till ursprunget men bosatt i Sverige och har svensk flaggsymbol på www.snooker.org. Han verkar dock inte rosa marknaden direkt eftersom han för det mesta (läs: alltid) förlorar med 4-0 eller 4-1 i de inledande kvalomgångarna.

Jag vet att Torbjörn Blomdahl inte gillar snooker, men skulle han rent hypotetiskt med sitt enorma bollsinne från carambolen ha någon chans att mäta sig i inledande kvalomgångar i de lägre rankade turneringarna?
Citera
2015-02-27, 10:22
Medlem
Moltas666s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TilleyHat

Jag vet att Torbjörn Blomdahl inte gillar snooker, men skulle han rent hypotetiskt med sitt enorma bollsinne från carambolen ha någon chans att mäta sig i inledande kvalomgångar i de lägre rankade turneringarna?

Jag kommer ihåg att Kim (via en smsfråga) redde ut begreppen angående snooker och trevallars carambole. Exakt vad han sade kommer jag inte ihåg.

Idag verkar Eurosport sända en del från Polen - http://www.tv.nu/view_config-033029116

Resultat och spelschema - http://livescores.worldsnookerdata.com/RoundList/Tournament/13795
Senast redigerad av Moltas666 2015-02-27 kl. 10:25.
Citera
2015-02-27, 15:58
Medlem
Moltas666s avatar
Citat:
Då får han sno sig...

Players Tour Championship Spelplats: Gdynia Sports Arena, Gdynia

Tid: 25 februari- 1 mars 2015

Jag startar en matchpratstråd > (FB) PTC i Snooker - Gdynia Sports Arena, Gdynia - Tid: 25 februari- 1 mars 2015
Citera
2015-02-27, 20:55
Medlem
Glappkontakts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bjebbosten
Är inte så jätte insatt tyvärr, däremot kommer jag säkert med flera frågor
Det låter ju vettigt, är det krav på grepp och "sving" i snooker?.
Alla kan inte kunna allt. Och ju mindre ni kan, desto listigare verkar jag vara

Utöver regelverket för utrustningen, så finns det inga krav på hur du gör. Däremot så finns ddet rekommendationer för den grundläggande tekniken. Tittar man noga på topp-10, så kan man se att alla skiljer sig lite i teknik och stans. Snooker har väldigt länge haft den stil/stans dom har idag. Biljarden har tidigare haft en mer upprättstående stans. Det alla biljardsporter har gemensamt, tekniskt sett, är den triangel som bildas mellan vänster handled, vänster axel och höger hand (om du är högerhänt).

Blomdahl och övriga världseliten skulle klara sig sådär i snooker på den här nivån. Det har varit några topprankade biljardspelare som har försökt kvala in på touren. Den enda som lyckades var en fd snookerspelare (Chris Melling) som sadlat om till biljard och tagit hem några VM-titlar och ville tillbaka. Kan inte påstå att det har gått så bra för honom.
Citera
2015-02-27, 22:38
Medlem
Moltas666s avatar
Liam Highfield vann med 4-3 över Mark Selby. Highfield är rankad 83:a och jag kan lova att vi får se mer av den grabben framöver. Han slog Selby med Selbys eget vapen...gnetspel och defensivspel.

Lägg namnet på minnet.

Vi kan också nämna att Ebdon, tack och lov, är utslagen!
Citera
2015-02-28, 07:53
Medlem
pettachis avatar
Citat:
Liam Highfield vann med 4-3 över Mark Selby. Highfield är rankad 83:a och jag kan lova att vi får se mer av den grabben framöver. Han slog Selby med Selbys eget vapen...gnetspel och defensivspel.

Lägg namnet på minnet.

Vi kan också nämna att Ebdon, tack och lov, är utslagen!
Märkligt vad blek Selby är och även var i Wales.
Har han spelat för mycket denna säsong eller?
Börjar bli dags att hitta formen, jag skulle överväga att stå över China innan VM.
Citera
2015-02-28, 10:18
Medlem
Moltas666s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pettachi
Märkligt vad blek Selby är och även var i Wales.
Har han spelat för mycket denna säsong eller?
Börjar bli dags att hitta formen, jag skulle överväga att stå över China innan VM.

Selby är inte på topp. Han brukar kunna styra in alla matcher i någon sorts defensiv-mode där motståndaren till slut slår bort sig och Selby avgör. Igår föll han på eget grepp.

Resultat och spelprogram som vanligt här > http://livescores.worldsnookerdata.com/RoundList/Tournament/13795

Liam Highfield möter Mark Williams vilket bör bli en bra värdemätare på Liams form. Joe Perry och Luca Brecel stretar på, båda är vidare om jag inte såg fel.
Citera
2015-02-28, 20:13
Medlem
Kim har blivit däckad av en streptokock
Citera
2015-02-28, 20:30
Medlem
Moltas666s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av wejo
Kim har blivit däckad av en streptokock

Det sägs så från officiellt håll...