2014-04-26, 07:01
Medlem
Glappkontakts avatar
Dagens matcher

10:00 - RONNIE O'SULLIVAN 7 v 9 JOE PERRY
Perry har lyckats hålla ihop spelet väldigt bra. RS har inte fått komma in många gånger och om han inte kan lyfta sitt spel och störa JP, då är han ute ur VM.

10:00 - ALAN MCMANUS 4 v 3 KEN DOHERTY
Seniorernas kamp. För att vara föredettingar, så håller dom en bra nivå på spelet. Precis allt kan hända i den här matchen och båda är väl redan vinnare.

14:30 - BARRY HAWKINS 7 v 9 RICKY WALDEN
Vem hade trott från början att Hawkins skull hamna i underläge? Men det är fortfarande långt kvar.

14:30 - JUDD TRUMP 0 v 0 RYAN DAY
Tycker att Day har visat ett större spel än Trump. Men statistiken säger väl att Trup ska gå vidare, tyvärr.

19:00 ALAN MCMANUS 4 v 3 KEN DOHERTY
Seniorkampen ska avgöras

19:00 - DOMINIC DALE 0 v 0 MICHAEL WASLEY
Wasley var en frisk fläkt i matchen mot Ding. Kan han hålla den nivån, då borde han ta ledning i den här matchen. Om han inte blir skrämd i DD sång och ... skor
https://farm6.staticflickr.com/5531/13976247216_d92f60c9c9.jpg

Helt ärligt så hade jag för mig att även skorna ingick i spelarnas dresscode. Även mcManus byxor förvånade mig en del.
Citera
2014-04-26, 08:49
Medlem
Quipus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mikojan
Jag har följt Sullivan-Perry så gott jag har kunnat. Vad händer? Uppgivet, uppgjort eller bara en dipp i formen för Mästaren?

Avslutningsronder i Sheffield utan Sullivan och Ding känns inte riktigt riktigt. Har du en bra analys, Moltas666?

Absolut, jag lägger ner hela verksamheten ifall Ronnie torskar..
Citera
2014-04-26, 10:48
Medlem
Moltas666s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Glappkontakt
Dagens matcher

10:00 - RONNIE O'SULLIVAN 7 v 9 JOE PERRY
Perry har lyckats hålla ihop spelet väldigt bra. RS har inte fått komma in många gånger och om han inte kan lyfta sitt spel och störa JP, då är han ute ur VM.

10:00 - ALAN MCMANUS 4 v 3 KEN DOHERTY
Seniorernas kamp. För att vara föredettingar, så håller dom en bra nivå på spelet. Precis allt kan hända i den här matchen och båda är väl redan vinnare.

14:30 - BARRY HAWKINS 7 v 9 RICKY WALDEN
Vem hade trott från början att Hawkins skull hamna i underläge? Men det är fortfarande långt kvar.

14:30 - JUDD TRUMP 0 v 0 RYAN DAY
Tycker att Day har visat ett större spel än Trump. Men statistiken säger väl att Trup ska gå vidare, tyvärr.

19:00 ALAN MCMANUS 4 v 3 KEN DOHERTY
Seniorkampen ska avgöras

19:00 - DOMINIC DALE 0 v 0 MICHAEL WASLEY
Wasley var en frisk fläkt i matchen mot Ding. Kan han hålla den nivån, då borde han ta ledning i den här matchen. Om han inte blir skrämd i DD sång och ... skor
https://farm6.staticflickr.com/5531/13976247216_d92f60c9c9.jpg

Helt ärligt så hade jag för mig att även skorna ingick i spelarnas dresscode. Även mcManus byxor förvånade mig en del.

Dales skor är intressanta precis som McManus byxor. Personligen tror jag det har att göra med en pågående förändring i synen på dresscodes. Fluga och väst är inte optimalt när man spelar snooker.

Ronnie mot Perry är väl dagens mest intressanta match. Ronnie är långt ifrån borta. Ny dag, nya bollar. En Ronnie på rätt humör tar 4 raka frames på Perry.

Ricky Walden med sin öppna mun och "lätt efterblivna" utseende verkar vara i kanonform. Han var ytterst nära final i VM 2013 och Walden underskattas ofta pga av sitt utseende och sin flängiga och nervösa stil. Med lite flyt är han vidare.
Citera
2014-04-26, 12:51
Medlem
Har inte Kim Hartman gjort sitt som kommentator?

När han någon gång säger något så tycker jag att det väldigt sällan har med den pågående matchen att göra. Han är ju tyst väldigt långa stunder.

Han ägnar sig väldigt mycket åt att rabbla historiska fakta, snokerns grundregler, kuriosa om aktuella och historiska spelare och domare eller anekdoter om att köpa kavajer.

Jag tycker att han babblar sönder matcherna när han pratar. Jag stänger av ljudet på TVn numera och lyssnar på musik i stället.

Är jag ensam om att tycka som jag gör?

---/T
Citera
2014-04-26, 13:04
Medlem
SlutaCiteraMigTacks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av samoht

När han någon gång säger något så tycker jag att det väldigt sällan har med den pågående matchen att göra. Han är ju tyst väldigt långa stunder.

Han ägnar sig väldigt mycket åt att rabbla historiska fakta, snokerns grundregler, kuriosa om aktuella och historiska spelare och domare eller anekdoter om att köpa kavajer.

Jag tycker att han babblar sönder matcherna när han pratar. Jag stänger av ljudet på TVn numera och lyssnar på musik i stället.

---/T

Ja, du är ensam att tycka så.
Citera
2014-04-26, 13:32
Moderator
v50s avatar
Osullivan vann med 13-11 mot Perry, han tog sig samman inför avslutningen så han är säkert nöjd att ha tagit sig vidare.
Citera
2014-04-26, 13:32
Medlem
Glappkontakts avatar
Såg ut som att det var en väldigt nöjd O'Sullivan som trots allt slaktade Perry när det verkligen gällde. Det slutade 11-13 (dagens resultat 2-6) och det gick undan. ROS pottade bollar i vinklar och med uppspel som troligtvis ingen annan klarar av.

Mcmanus verkar ha tagit ett kraftigt strupgrepp på Doherty. Har svårt att tänka mig att Doherty ska orka vända den matchen. men det har hänt förr.
Senast redigerad av Glappkontakt 2014-04-26 kl. 13:36.
Citera
2014-04-26, 13:37
Medlem
Moltas666s avatar
Citat:

Meningarna går isär lite om Kim. Hans styrka är att han är ett levande bibliotek med stor kunskap. Han är lite egen som kommentator men har blivit vald flera gånger till Eurosports bästa kommentator.

Matchen mellan Perry och O´Sullivan visade tydligt att snooker är spelet som man förlorar i pga egna misstag.

Vid ställningen 11-10 till Perry (och på väg till 12-10) lägger Perry upp en röd mitt på bordet av misstag. Ronnie hugger direkt, stjäl framet från Perry, 11-11 och vänder matchen med Perry som åskådare och vinner.

Tufft för Perry som nog trodde matchen var hans.
Citera
2014-04-26, 13:45
Medlem
Glappkontakts avatar
Citat:

---/T
Både ja och nej. Han är väldigt uppskattad som kommentator. Jag själv är glad sålänge han håller sig till historikdelen och slutar göra bort sig när det gäller själva spelet och taktiken. En våt dröm hade varit om man med dagens teknologi kunde ha valt vilken kommentator man önskar. BBC tack.
Citera
2014-04-26, 13:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Glappkontakt
Både ja och nej. Han är väldigt uppskattad som kommentator. Jag själv är glad sålänge han håller sig till historikdelen och slutar göra bort sig när det gäller själva spelet och taktiken. En våt dröm hade varit om man med dagens teknologi kunde ha valt vilken kommentator man önskar. BBC tack.

Jag skulle också vilja kunna välja BBC
Frågan är vad man gör om man vill titta på snooker och få kompetenta kommentarer om spelet som pågår precis som de som tittar på andra sporter kan göra.

---/T
Citera
2014-04-26, 14:08
Medlem
Quipus avatar
Citat:
Jag skulle också vilja kunna välja BBC
Frågan är vad man gör om man vill titta på snooker och få kompetenta kommentarer om spelet som pågår precis som de som tittar på andra sporter kan göra.

---/T

Ni kan välja BBC, finns livesstream gratis. Jag ser alltid på BBC, fantastiska kommentatorer
Citera
2014-04-26, 14:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Quipu
Ni kan välja BBC, finns livesstream gratis. Jag ser alltid på BBC, fantastiska kommentatorer

URL som funkar i Sverige?
---/T
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in