2015-02-17, 20:20
Medlem
AquaRegias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av marib
Hej! Nu vill jag bygga muskler.
Är 22 år, 181 lång, väger 75-80 kg.
Har mej en mage som jag vill bli av med.
Har tränat i flera år, det blir i perioder. De hårdaste perioderna har jag tappat intresse efter ett tag pga låg resultat. Jag känner mig stark, men jag ser tunn ut, förutom min mage.
Jag har aldrig tagit en droppe pulver eller något av alt det här som kan köpas på gymgrossisten. Nu vill jag börja, men jag kan ingenting.

Vad ska jag köpa? Whey80 verkar populärt? Hjälp mig!

mvh

De flesta kosttillskott är endast till för att komplettera en icke-adekvat kost, äter du bara ordentligt så behöver du inga kosttillskott. Äter du inte ordentligt så får du välja kosttillskott utifrån vad du saknar från kosten.
Citera
2015-02-25, 21:42
Medlem
srednaeifoss avatar
Göra egen proteinshake av ägg och banan menar då att man mixar i hopp det sedan dricker bara? man kan väl ha äpple också om det blir bättre? vad tror ni? nån som vet säkert om det är bra? =)
Citera
2015-02-25, 21:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av srednaeifos
Göra egen proteinshake av ägg och banan menar då att man mixar i hopp det sedan dricker bara? man kan väl ha äpple också om det blir bättre? vad tror ni? nån som vet säkert om det är bra? =)
Det är ju bara att räkna på det. Hur mycket protein innehåller en proteinshake vs hur mycket protein innehåller ägg och banan? (En ledtråd; det beror på hur mycket av varje du stoppar i)
Det här är sådant du borde lära dig att räkna ut om du klarade av mellanstadiematten och är intresserad av vad du stoppar i dig.
Självklart innehåller ägg och frukt vitaminer och mineraler som tex vassle inte gör, men det är ingenting magiskt med att mixa ihop det.

Dessutom är inte kroppens uptag av protein från råa ägg sådär kanon. http://traningslara.se/raa-agg-macho-coolt-och-smidigt-men-bra/
Citera
2015-02-27, 16:16
Medlem
Kan ni några Gainers utan Vassle?

Någon som brukar få problem med finnar pga av proteinpulver etc? Isåfall, vilket får ni minst(inget utav?
Citera
2015-02-27, 16:31
Medlem
AquaRegias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av roaccutankillen

Kasein + godis?
Citera
2015-02-27, 16:45
Medlem
tj.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av roaccutankillen

Någon som brukar få problem med finnar pga av proteinpulver etc? Isåfall, vilket får ni minst(inget utav?
Maltodextrin blandat med valfritt protein.
Citera
2015-02-28, 01:32
Medlem
Vassknivs avatar
Grabbar/töser. Det dom flesta dricker på gymmet, har olika färger är som vatten. Är det aminosyra eller? Ska man dricka detta under passet istället för vatten? Och vad hjälper det till?

Sen o andra sidan kan det ju vara vadsomhelst någon har tagit där men vanligtvis?

En fråga till, varför är allt pp mmsport body science? Gymgrossisten har fler alternativ.
Senast redigerad av Vasskniv 2015-02-28 kl. 02:11.
Citera
2015-02-28, 08:42
Medlem
tj.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vasskniv
Det dom flesta dricker på gymmet, har olika färger är som vatten. Är det aminosyra eller? Ska man dricka detta under passet istället för vatten?
Förmodligen BCAA. Det är inne att dricka det under passet.
Citat:
Och vad hjälper det till?
Förmodligen ingenting. Finns inget som tyder på att BCAA ger en extra skjuts om man redan får i sig tillräckligt med protein. http://tyngre.se/artiklar/det-aer-troligen-ingen-bra-id%C3%A9-att-dricka-protein-hela-passet/
Citat:
En fråga till, varför är allt pp mmsport body science? Gymgrossisten har fler alternativ.
För att det är deras egna märke, precis som Gymgrossisten har Star Nutrition.
Citera
2015-03-02, 11:11
Medlem
Kausalitets avatar
20 årsåldern, tränar regelbundet löpning och fotboll - ibland cirkelträning. Tar följande tillskott

Vitamin D (nästan alla svenskar får för lite, särskilt under vinterhalvåret)
Vitamin K2 (används för att komplettera Vitamin D-intaget för att inte störa kalcium-upptaget)
Omega 3 (äter knappt fisk)
ZMA (både zink och magnesiumbrist är vanligt särskilt om man går ut på helgerna och tränar )

Något mer jag borde komplettera med?
Citera
2015-03-02, 12:53
Medlem
Fenjal888s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kausalitet
20 årsåldern, tränar regelbundet löpning och fotboll - ibland cirkelträning. Tar följande tillskott

Vitamin D (nästan alla svenskar får för lite, särskilt under vinterhalvåret)
Vitamin K2 (används för att komplettera Vitamin D-intaget för att inte störa kalcium-upptaget)
Omega 3 (äter knappt fisk)
ZMA (både zink och magnesiumbrist är vanligt särskilt om man går ut på helgerna och tränar )

Något mer jag borde komplettera med?

Inte egentligen. Vet att många fotbollsspelare använder kreatin, kan vara värt att pröva. Väldigt individuell effekt mellan olika personer.
Citera
2015-03-02, 13:26
Medlem
Kausalitets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fenjal888
Inte egentligen. Vet att många fotbollsspelare använder kreatin, kan vara värt att pröva. Väldigt individuell effekt mellan olika personer.

Funderar på att lägga till Probiotika?
Citera
2015-03-02, 13:44
Medlem
Fenjal888s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kausalitet
Funderar på att lägga till Probiotika?

Nja, det känns lite tveksamt. vit-D (med K2) och omega-3 är helt klart viktigast för dig. Kreatin har stor potential om du svarar bra på det, och ZMA har många brist på precis som du säger.

Probiotika verkar mer vara en sån där "innegrej" med feel-good-kampanjer. Bättre att hålla sig till det beprövade, i alla fall enligt mig. Skadar ju inte om du vill testa, men så länge du inte har problem med magen borde det inte finnas någon anledning.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in