Citat:
Nej, inte läser man Metro men hon har tillägnats ett par trådar här. Du har inte missat ett dugg förutom många goda skratt.
http://www.dt.se/nojekultur/kronikor...ck-mot-kvinnor
"Man måste svälta sig i minst tre veckor och gå på något vidrigt gym och sedan kommer man ändå knappt ner i ett par byxor som man köpt för tusen spänn, som man hellre kunde ha köpt godis och pasta och böcker för. Detta gör man alltså endast för att omgivningen ska tycka att man ser bra ut."
"Jag börjar se kjolar och klänningar som ett politiskt ställningstagande. Jag tänker att NEJ, jag tänker inte sluta äta makaronstuvning för att patriarkatet säger att jag ska begränsa min egen vilja till andra, NEJ, jag tänker inte stänga in my wide ass i ett par 27r med low waist för att män på höga positioner i modeindustrin bestämt att kvinnor ska göra det, NEJ, jag tänker inte slänga mina älskade Marabou-kakor för att jag ständigt förväntas vilja förändra min egen kropp.
Kära medsystrar, dissa jeansen, patriarkatet, utseendehetsen och bantningsnormen. Haka på mig och Geri istället, vi har så mycket roligare."
Försök hitta logiken i dessa stycken. Självklart får hon med sina feminist-idoler också, Spice Girls
Att hon sen inte fattar att det är kvinnorna själva som styr modeindustrin, de sk männen på höga positioner tillhandahåller vad marknaden efterfrågar.