2015-02-27, 15:38
Medlem
Readyfreddies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nattlandet
Har aldrig hört talas om denna Fridah eftersom jag inte läser Metro men jag har en stark känsla av att jag inte har missat så mycket...

Nej, inte läser man Metro men hon har tillägnats ett par trådar här. Du har inte missat ett dugg förutom många goda skratt.
http://www.dt.se/nojekultur/kronikor...ck-mot-kvinnor

"Man måste svälta sig i minst tre veckor och gå på något vidrigt gym och sedan kommer man ändå knappt ner i ett par byxor som man köpt för tusen spänn, som man hellre kunde ha köpt godis och pasta och böcker för. Detta gör man alltså endast för att omgivningen ska tycka att man ser bra ut."

"Jag börjar se kjolar och klänningar som ett politiskt ställningstagande. Jag tänker att NEJ, jag tänker inte sluta äta makaronstuvning för att patriarkatet säger att jag ska begränsa min egen vilja till andra, NEJ, jag tänker inte stänga in my wide ass i ett par 27r med low waist för att män på höga positioner i modeindustrin bestämt att kvinnor ska göra det, NEJ, jag tänker inte slänga mina älskade Marabou-kakor för att jag ständigt förväntas vilja förändra min egen kropp.
Kära medsystrar, dissa jeansen, patriarkatet, utseendehetsen och bantningsnormen. Haka på mig och Geri istället, vi har så mycket roligare."

Försök hitta logiken i dessa stycken. Självklart får hon med sina feminist-idoler också, Spice Girls
Att hon sen inte fattar att det är kvinnorna själva som styr modeindustrin, de sk männen på höga positioner tillhandahåller vad marknaden efterfrågar.
Citera
2015-02-27, 16:35
Medlem
Perignons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kallingar
Tidningsdöden har skördat ännu ett offer. Fridah Jönsson kolumnist på Metro, som gråter ut i en sista krönika.

http://www.metro.se/kolumner/kanske-blir-det-jag-som-ringer-dig-och-stor/EVHobz!3psbKWVjO42v/

Klarsynt tjej som inser stt det blir inga jobb i media utan ser fram emot en framtid som telefonförsäljare.

( lite kul att hon referar till 2012 som lehman brother hösten.. Bara 4 år fel!! )

Gud så härligt!
Denna monstruöst egouppblåsta flodhäst och feministflata med hemmatuggade idéer om hur "bra" allt som inte är vitt, kristet och heteronormativt, får sparken!
Så gott det känns, gott och varmt sådär hela vägen in i hjärteroten! Dessutom ligger hela helgen framför oss - det blir en bra veckända!
Citera
2015-02-27, 17:25
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Perignon
Gud så härligt!
Denna monstruöst egouppblåsta flodhäst och feministflata med hemmatuggade idéer om hur "bra" allt som inte är vitt, kristet och heteronormativt, får sparken!
Så gott det känns, gott och varmt sådär hela vägen in i hjärteroten! Dessutom ligger hela helgen framför oss - det blir en bra veckända!

Det var värst vad folk var insatta i vem denna kvinna är, själv hade jag aldrig hört talas om henne, men jag läser aldrig Metro å andra sidan.
Citera
2015-02-27, 17:26
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av gavlip
Grattis till att du snart ska få ett hederligt och anständigt jobb istället.

Jag skulle nog inte kalla telefonförsäljare ett hederligt och anständigt jobb, i mina ögon är det på samma moraliskt tvivelaktiga nivå som att vara journalist.
Citera
2015-02-27, 18:14
Medlem
Vossevangens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kallingar
Tidningsdöden har skördat ännu ett offer. Fridah Jönsson kolumnist på Metro, som gråter ut i en sista krönika.

http://www.metro.se/kolumner/kanske-blir-det-jag-som-ringer-dig-och-stor/EVHobz!3psbKWVjO42v/

Klarsynt tjej som inser stt det blir inga jobb i media utan ser fram emot en framtid som telefonförsäljare.

( lite kul att hon referar till 2012 som lehman brother hösten.. Bara 4 år fel!! )
Ingen som har kommentert fotografiet av Fridah Jønsson!
Man kan jo klart se typ person, holdninger og meninger.
Kunnskapsrikt at hun mener at Lehman Brothers-eventen var høsten 2012!
Citera
2015-02-28, 07:47
Medlem
Juristens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grottmongo101
Det var värst vad folk var insatta i vem denna kvinna är, själv hade jag aldrig hört talas om henne, men jag läser aldrig Metro å andra sidan.

Nä, Metro var det åratal sedan man läste. Sedan smartphonens och ipadens gryning har det inte funnits någon anledning att förgifta hjärnan med Metros PK-nonsens. Jag pendlar en hel del och det är numera få som läser skiten - ens på tåget.
Citera
2015-02-28, 08:19
Medlem
På TV igår kablades det ut att Sundsvallsposten läggs ned men att de anställda kanske kan räkna med nya jobb hos konkurrenten. I samma reportage sägs det hur viktiga tidningarna är för mångfald och demokrati samtidigt som man meddelar att de båda tidningarna har samma ägare. Man blir direkt illamående av journalisternas självbild. Jag önskar inte människor olycka men hela journalistkåren borde nog ägna sig åt lite självrannsakan. Hur många branscher har varit förskonade från den strukturrationalisering som pågår inom tidningsvärlden?
Citera
2015-02-28, 09:32
Medlem
trickydicks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av endagitaget
På TV igår kablades det ut att Sundsvallsposten läggs ned men att de anställda kanske kan räkna med nya jobb hos konkurrenten. I samma reportage sägs det hur viktiga tidningarna är för mångfald och demokrati samtidigt som man meddelar att de båda tidningarna har samma ägare. Man blir direkt illamående av journalisternas självbild. Jag önskar inte människor olycka men hela journalistkåren borde nog ägna sig åt lite självrannsakan. Hur många branscher har varit förskonade från den strukturrationalisering som pågår inom tidningsvärlden?

Jag tror du menar Dagbladet som kom med sitt sista nummer idag.
http://www.dagbladet.se
Citera
2015-02-28, 09:57
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Grottmongo101

Jag läser Metro men skäms när jag är på tåget och bläddrar i tidningen. "Nu tror folk att jag är en progressiv d-l" (men de bedrar sig). Skämsfaktorn har fått mig nu på slutet allt oftare att inte ta i tidningen, bara gå förbi tidningsstället. Ibland tar jag en Metro men bara för att skriva här hur typisk den är. Metro är hemsk.

Hoppas den här Frida slutat att photoshoppa sig. Inte ens den här bilden litar jag på. Jag vill att hon ska vara nöjd med sig själv. Mår hon bra kanske hon i fortsättningen kan uttrycka sig vänligt om vanligt folk och att låta demokratiskt lagd. Det är en fördel då om man lämnat den här vidriga tidningen bakom sig i sitt liv.

Men man ska inte få hur många chanser som helst och när jag ögnar genom krönikan den senaste bleknar hoppet åter om både den här människan och om Metro.
Citera
2015-02-28, 15:28
Medlem
LagomLats avatar
Vet inte om det avhandlats ännu.

När jag flög med SAS i Måndags meddelades det på planet att det från och med Mars inte längre kommer attskelas ut dagstidningar på SAS flygningar.

Det måste ändå vara ett betydande sntal SvD och Di som delats ut på detta vis.

LL
Senast redigerad av LagomLat 2015-02-28 kl. 15:37.
Citera
2015-02-28, 16:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LagomLat
Vet inte om det avhandlats ännu.

När jag flög med SAS i Måndags meddelades det på planet att det från och med Mars inte längre kommer attskelas ut dagstidningar på SAS flygningar.

Det måste ändå vara ett betydande sntal SvD och Di som delats ut på detta vis.

LL
Jo det stämmer. Man satsar digitalt istället. Skonar miljön också.

http://www.resume.se/nyheter/dagspress/2015/02/16/sas-fimpar-pappret/
Citera
2015-02-28, 17:20
Medlem
orvar2014s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Staropramen777
Jo det stämmer. Man satsar digitalt istället. Skonar miljön också.

http://www.resume.se/nyheter/dagspress/2015/02/16/sas-fimpar-pappret/

En annan intressant aspekt är att SvD laddas hem digitalt via tre olika filer (eller 4), Huvudtidning, ekonomi och kultur (och möjligen sport). Fördelen för mig som läsare är att man ens av misstag inte råkar må illa av kulturbilagan då den givetvis inte laddas hem för offline läsning på flyget.

Borde skapa intressanta underlag för hur många som faktiskt läser de olika delarna om mina inte tar hänsyn till klickrubriker / topplistor och liknande. Påvisa det genuina intresset för de olika delarna.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in