2015-02-25, 16:29
Medlem
Jag kör ju med trailer också, eller körde rättare sagt. Körningen är ju färdig. Så själva körningen va hur enkel som helst.

Men ska göra säkerhetskontroll imon torsdag 11:30.
Och ska sätta den som en smäck utan checklista. Det va faktiskt förarprövare som kom med förslaget

Men nä skiter i det. Jag kan ju för fan detta nu!!
Citera
2015-02-25, 21:33
Medlem
Beast-Runes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bluecandy3
PM.

Jag med. Tack på förhand.
Citera
2015-02-27, 00:03
Medlem
Anvandarnames avatar
Vart vore det bäst att köra upp? Bor i Göteborg men har hört att det ska vara lättare i mindre städer. Har inga problem med körningen men varför inte gör det så lätt för sig själv som möjligt
Så vilka små hålor rekommenderar ni som finns inom ca 3 timmar från GBG (ännu längre bort kan också vara okej men helst så nära som möjligt) där man är i princip garanterad körkortet ifall man har hyfsad koll på det mesta?

Tack på förhand!
Citera
2015-02-27, 07:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Anvandarname
Vart vore det bäst att köra upp? Bor i Göteborg men har hört att det ska vara lättare i mindre städer. Har inga problem med körningen men varför inte gör det så lätt för sig själv som möjligt
Så vilka små hålor rekommenderar ni som finns inom ca 3 timmar från GBG (ännu längre bort kan också vara okej men helst så nära som möjligt) där man är i princip garanterad körkortet ifall man har hyfsad koll på det mesta?

Tack på förhand!

I kinna ska det vara enkelt att köra upp, känner många som har gjort det.
Citera
2015-02-27, 12:29
Medlem
Sourcreamchipsens avatar
Jag körde upp i Göteborg idag vid 10-tiden.
Det var inga problem alls
Citera
2015-02-27, 16:15
Medlem
SvP-Finns avatar
Hej!
Jag har skrivit kunskapsprovet idag och fick bara 49 av 52 poäng som behövs för att få godkänd. Jag hade innan dess tränat en hel del på prov från STR (Sveriges Trafiskskolors Riksförbund) men de flesta av frågorna på provet var helt annorlunda och jag undrar om någon har någon tips på något bra program att öva på inför provet. Hur ser det t.ex. ut med Bonniers?

Tacksam för svar
Citera
2015-02-27, 16:38
Medlem
st0ckiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SvP-Finn
Hej!
Jag har skrivit kunskapsprovet idag och fick bara 49 av 52 poäng som behövs för att få godkänd. Jag hade innan dess tränat en hel del på prov från STR (Sveriges Trafiskskolors Riksförbund) men de flesta av frågorna på provet var helt annorlunda och jag undrar om någon har någon tips på något bra program att öva på inför provet. Hur ser det t.ex. ut med Bonniers?

Tacksam för svar
Du ska inte träna med hjälp av testprogrammen, du ska träna genom att läsa boken och förstå vad det är du läser.
Gör du det kommer du klara provet, annars lär du dig bara frågorna utantill och kommer stå som en jävla idiot sen när det uppstår problem i trafiken.
Citera
2015-02-27, 21:11
Medlem
habiballahafgs avatar
Körkort på avbetalning

Hej
Jag hoppas allt är väl med er som vill svara på min fråga
jag e ute efter att få körkort på avbetalning men jag är 17 och halv och har inget jobb och går skolan. mina löner är bara CSN.
Går det bra att få körkort på avbetalning med ovanför detaljen av mig?
MVH
Citera
2015-02-27, 21:39
Medlem
st0ckiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av habiballahafg
Hej
Jag hoppas allt är väl med er som vill svara på min fråga
jag e ute efter att få körkort på avbetalning men jag är 17 och halv och har inget jobb och går skolan. mina löner är bara CSN.
Går det bra att få körkort på avbetalning med ovanför detaljen av mig?
MVH

Nej, knappast med den låga inkomsten. Klipp dig, gå klart skolan, skaffa dig ett jobb, sen kan du ta körkort.
Citera
2015-02-27, 21:48
Medlem
habiballahafgs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av st0ckis
Nej, knappast med den låga inkomsten. Klipp dig, gå klart skolan, skaffa dig ett jobb, sen kan du ta körkort.
ja självklart du har rätt. men för att kunna skaffa ett jobb ännu lättare så behöver jag körkort också när jag blir myndig.
Tack ändå för svaret
Citera
2015-02-27, 21:53
Medlem
st0ckiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av habiballahafg
ja självklart du har rätt. men för att kunna skaffa ett jobb ännu lättare så behöver jag körkort också när jag blir myndig.
Tack ändå för svaret

Ja, det blir det helt klart.
Men du borde vänta med att ta ditt körkort tills du gått klart skolan och kan betala det, alternativt vänta tills du åtminstone lärt dig läsa regler.
18 års åldergräns här vettu, så du blir inte långvarig.
Men eftersom du knappast kan få körkortet på avbetalning och inte kan skaffa jobb nu, så får du helt enkelt vänta tills du har råd
Citera
2015-02-27, 22:13
Medlem
Findmucks avatar
Om du inte kan få ekonomiskt stöd av föräldrar eller släktingar för ditt körkort får du snällt vänta tills du själv har råd att betala din körkortsutbildning.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in