2015-02-25, 16:47
Medlem
ovemolss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bogomil
Så du är alltså bara på denna tråd för att kunne predika irrelevant.

Citat:
Ursprungligen postat av mitthopp
vi måste vara här för att de som tror på Gud och Jesus har svårt att fatta - ett bevis måste till för trons skull.

Citat:
Ursprungligen postat av kiss74
Du ska tro med hjärnan,inte hjärtat.....

Citat:
Ursprungligen postat av kiss74
Nä , man kan inte tro med det man vill.Bara med hjärnan.

Citat:
Ursprungligen postat av Lothbrok
.......
Jag är främst här för att motbevisa de bevis du redovisar omkring din käre Gud men du är ganska dålig på det måste jag säga.

Citat:
Granskar och eventuellt kritiserar postulat. En vedertagen akademisk tradition.

Jag tror bestämt ni har hamnat i fel forum såvida ni inte är ute efter att övertyga varandra om någon slags socialfascistisk tro att kunna predika och glänsa över den så redan trosbenägna massan i västvärlden.
Citera
2015-02-25, 17:03
Medlem
Bogomils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av goran744
Jasså och det vet du? Du vet vem "jag ÄR"?

Jag har en ganske bra uppfattning om vad goran744 är: En mycket intellektuellt ohederlig retoriker som inte har ett solitt underlag att stå på, svamlar sig genom det mesta och inte kan hålla sig till trådämnen, men predikar irrelevant istället.
Citera
2015-02-25, 17:06
Medlem
Bogomils avatar
Citat:
Jag är intresserad och har valt min väg och söker därför bevisen på Guds existens på mina villkor

Presentera i så fall din special-version av "bevis"-konceptet och ge denna version belägg.
Citera
2015-02-25, 17:08
Medlem
Bogomils avatar
Citat:
Granskar och eventuellt kritiserar postulat. En vedertagen akademisk tradition.

Citat:
Ursprungligen postat av ovemols
Jag tror bestämt ni har hamnat i fel forum

Har du öht nån aning om FBs regler och policy?
Citera
2015-02-25, 17:34
Medlem
goran744s avatar
Citat:
Jag har en ganske bra uppfattning om vad goran744 är: En mycket intellektuellt ohederlig retoriker som inte har ett solitt underlag att stå på, svamlar sig genom det mesta och inte kan hålla sig till trådämnen, men predikar irrelevant istället.
OJ oj oj det var då verkligen en dålig iakttagelse. Riktigt urusel faktiskt.
Pratar vi om mig eller trådens ämne? Som är.....?
Ja vad handlar tråden om?
Jo den handlar om Gud och om det finns något bevis för Guds existens.
Jag har sagt att jag inga bevis har att komma med men att jag tror på det som heliga skrifter påvisat och de heliga skrifternas budskap.
Vad predikar du om då Bogomil? OCH i varenda tråd och aldrig till trådämnet utan trådanvändarnas
kommentarer.
För mig är det bevis på att du inte har något annat att säga. Men du vill säga saker......
Citera
2015-02-25, 17:36
Medlem
goran744s avatar
Citat:
Presentera i så fall din special-version av "bevis"-konceptet och ge denna version belägg.
Har jag gjort och på många ställen men du ser det inte eftersom du vill att jag skall se det som du inte ser det.
Citera
2015-02-25, 17:39
Medlem
Citat:
OJ oj oj det var då verkligen en dålig iakttagelse. Riktigt urusel faktiskt.
Pratar vi om mig eller trådens ämne? Som är.....?
Ja vad handlar tråden om?
Jo den handlar om Gud och om det finns något bevis för Guds existens.
Jag har sagt att jag inga bevis har att komma med men att jag tror på det som heliga skrifter påvisat och de heliga skrifternas budskap.
Vad predikar du om då Bogomil? OCH i varenda tråd och aldrig till trådämnet utan trådanvändarnas
kommentarer.
För mig är det bevis på att du inte har något annat att säga. Men du vill säga saker......

tråden handlar om att bevisa att Gud finns - har du gjort det ? Nej.
Citera
2015-02-25, 17:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ovemols
Jag tror bestämt ni har hamnat i fel forum såvida ni inte är ute efter att övertyga varandra om någon slags socialfascistisk tro att kunna predika och glänsa över den så redan trosbenägna massan i västvärlden.

vi har ställt frågor som leder till bevis av Gud, det har inte framkommit kanske.
Citera
2015-02-25, 18:11
Medlem
goran744s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mitthopp
tråden handlar om att bevisa att Gud finns - har du gjort det ? Nej.
Nej det har jag klart och tydligt nu för tusende gången sagt till dig. DET GÅR INTE ATT BEVISA GUDS EXISTENS
Ser du vad det står i det fetstilta? OK tar det en gång till då.....
DET GÅR INTE ATT BEVISA GUDS EXISTENS
GUD är någon man TROR på. Vet du vad TROR betyder?
Inte? ok=övertygelse, tillit, tillförsikt, trosuppfattning, livsåskådning.
FÖRSTÅR DU NU?
Om du ej förstår gå då tillbaka till detta inlägg och nöt i den i ditt cerebrum= hjärna.
Citera
2015-02-25, 18:32
Medlem
Lothbroks avatar
Citat:
Nej det har jag klart och tydligt nu för tusende gången sagt till dig. DET GÅR INTE ATT BEVISA GUDS EXISTENS
Ser du vad det står i det fetstilta? OK tar det en gång till då.....
DET GÅR INTE ATT BEVISA GUDS EXISTENS
GUD är någon man TROR på. Vet du vad TROR betyder?
Inte? ok=övertygelse, tillit, tillförsikt, trosuppfattning, livsåskådning.
FÖRSTÅR DU NU?
Om du ej förstår gå då tillbaka till detta inlägg och nöt i den i ditt cerebrum= hjärna.

Fast då kan man även dra slutsatsen att det egentligen inte finns någon Gud. Det enda Gud är är en dröm, att nåt o tro på men egentligen helt meningslös. Det finns ingenting annat som existerar som inte går att bevisa...
Citera
2015-02-25, 18:43
Medlem
goran744s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lothbrok
Fast då kan man även dra slutsatsen att det egentligen inte finns någon Gud. Det enda Gud är är en dröm, att nåt o tro på men egentligen helt meningslös. Det finns ingenting annat som existerar som inte går att bevisa...
Ja visst får du dra den slutsatsen om du vill det, absolut.
Lider du av att det är meningslöst för mig nu då eller lider du av att jag tror på detta?
Citera
2015-02-25, 18:45
Medlem
Heeeh! Dårar! Dårar kan man inte resonera med.

Om jag inte har fel så tror jag att det någonstans nämndes att Googla "Bible and archeology", där man vid utgrävningsbevis, åldersbestämt av kol-14 och sedan jämfört med bibliska förutsägelser, blir tvungen att dra slutsatsen att enbart ett gudomligt väsen kan se in i framtiden?

Nåja, slutdiskuterat med dårar. Låt erat intellekt vara ett vacuum då. Tro inte ens på modern vetenskap....
Senast redigerad av Korrespondenten 2015-02-25 kl. 19:05.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in