2015-02-25, 15:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av goran744
Sök och du skall finna. Din väg ÄR inte min väg.

Tack och lov.
Citera
2015-02-25, 15:51
Medlem
Lothbroks avatar
Citat:
Ja det tåget håller på att mangla din hjärna för fullt här inne och du tycks gilla att lägga huvudet på spåret.
Fascinerande ja mycket och spännande också när man tar sig tid och söka sina egna bevis om Guds existens.
Vi har alla olika vägar och livssituationer.
Ingen av oss går samma väg. Kanske vi möts framme vid målet så småningom. Ingen vet.

Nu börjar du tillochmed svara på inlägg som inte ens är riktade till dig. Hur blev det med detta skitsnack undrar jag som du skrev igår " Ok! då lämnar jag över till dig. Tråden är din." ?????
Citera
2015-02-25, 15:56
Medlem
goran744s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lothbrok
Nu börjar du tillochmed svara på inlägg som inte ens är riktade till dig. Hur blev det med detta skitsnack undrar jag som du skrev igår " Ok! då lämnar jag över till dig. Tråden är din." ?????
Menar du att du får svara andras inlägg men inte jag? Lugna ner dig nu hörru.
Ja tänk att jag gör som jag vill och idag känner jag mig sugen på att prata Gud igen och hålla hans existens vid liv
Citera
2015-02-25, 16:08
Medlem
Bogomils avatar
Citat:
Vad gör (jag) Bogomil på en tråd där det inte går att bevisa att Gud finns. Varför lägger jag min dyrbara tid på det som eventuellt inte finns?

Granskar och eventuellt kritiserar postulat. En vedertagen akademisk tradition.
Citera
2015-02-25, 16:11
Medlem
goran744s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bogomil
Granskar och eventuellt kritiserar postulat. En vedertagen akademisk tradition.
Ja vad kul för dig då att få ta med den gåvan i graven. Budskapet Gud gav kan man välja att ta till sig som man behagar.
Citera
2015-02-25, 16:12
Medlem
Sepiritzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mitthopp
finns en forum " paranormala fenomen " där är det bevisat att Gud finns.
Det okända har även bevisat ( tv program )

Har jag missat någon sorts skämt?
Citera
2015-02-25, 16:13
Medlem
Bogomils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Korrespondenten
Genom förutsägelser i bibeln bevisade genom modern arkeologi, speciellt med hjälp av Kol-14 metoden som åldersbestämmer organiska föremål. Ex. att kunna åldersbestämma ett bibliskt pergament med förutsägelser hundratals år framåt i framtiden och sedan hitta belägg för detta genom arkeologiska utgrävningar.

Bevisade C-14 mätningen också profetiornas validitet?
Citera
2015-02-25, 16:15
Medlem
Bogomils avatar
Citat:
[/b]Människor har en massa måsten och ska som är naturliga för oss. OCH det handlar inte tråden om heller, så jag tycker inte jag borde behöva prata om måste äta mat, eller måste gå på toaletten med dig.
Vi pratar om Guds existens och bevismaterial.

Och när kommer DITT "bevismaterial"?
Citera
2015-02-25, 16:17
Medlem
Bogomils avatar
Citat:
Ja du är dålig på det och sur blir du också. Då jag hela tiden sagt att jag tyvärr inga bevis har att ge dig vad gäller Guds existens. Du måste läsa själv, söka själv, prata själv för att hitta dina egna bevis i sakfrågan.

Uppmaningen om att söka själv har inget med ett bevis att göra.
Citera
2015-02-25, 16:23
Medlem
goran744s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bogomil
Uppmaningen om att söka själv har inget med ett bevis att göra.
Jasså och det vet du? Du vet vem "jag ÄR"? Kan du bevisa vem jag är?
För att finna det du söker så måste du väl söka själv eller be andra att hjälpa dig att söka.
Är du inte intresserad så är det din väg du valt. Jag är intresserad och har valt min väg och söker därför bevisen på Guds existens på mina villkor, ingen annan människas villkor.
Gud gav mig tydligen en fri vilja så då utgår jag att Gud väntar på att jag skall finna vägen. Eller helt krasst skita i den.
Citera
2015-02-25, 16:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sepiritz
Har jag missat någon sorts skämt?

massor. du får kolla bakåt i tråden...
Citera
2015-02-25, 16:28
Medlem
Citat:
Jasså och det vet du? Du vet vem "jag ÄR"? Kan du bevisa vem jag är?
För att finna det du söker så måste du väl söka själv eller be andra att hjälpa dig att söka.
Är du inte intresserad så är det din väg du valt. Jag är intresserad och har valt min väg och söker därför bevisen på Guds existens på mina villkor, ingen annan människas villkor.
Gud gav mig tydligen en fri vilja så då utgår jag att Gud väntar på att jag skall finna vägen. Eller helt krasst skita i den.

Herregud.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in