2015-02-25, 15:28
Medlem
goran744s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lothbrok
Då är det du som inte kan kommunicera. "Finns inga ska och måste i mitt liv" så sa du. Att äta ingår i mitt liv enligt mig men folk kanske har olika syn på livet.
Ja jag utgick från att du såg att jag pratade om ska/måste i samband med Guds diskussionen.
Jag får väl be om förlåtelse då för att DU inte förstod det.
Människor har en massa måsten och ska som är naturliga för oss. OCH det handlar inte tråden om heller, så jag tycker inte jag borde behöva prata om måste äta mat, eller måste gå på toaletten med dig.
Vi pratar om Guds existens och bevismaterial. Har du några att redovisa här, eller tror du inte att du har det?
Skall vi diskutera det nu eller? Vill du diskutera mig.
Citera
2015-02-25, 15:32
Medlem
Lothbroks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av goran744
Ja jag utgick från att du såg att jag pratade om ska/måste i samband med Guds diskussionen.
Jag får väl be om förlåtelse då för att DU inte förstod det.
Människor har en massa måsten och ska som är naturliga för oss. OCH det handlar inte tråden om heller, så jag tycker inte jag borde behöva prata om måste äta mat, eller måste gå på toaletten med dig.
Vi pratar om Guds existens och bevismaterial. Har du några att redovisa här, eller tror du inte att du har det?
Skall vi diskutera det nu eller? Vill du diskutera mig.

Läste du inte inlägg #16669 ?

Jag är främst här för att motbevisa de bevis du redovisar omkring din käre Gud men du är ganska dålig på det måste jag säga.
Citera
2015-02-25, 15:33
Medlem
goran744s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mitthopp
Då börjar vi om från början, finns det inga måsten eller ska i din tro ?

står det inte i din bok att du ska be eller måste du inte ?
Nej det finns inga måsten eller ska i min tro.
Jo jag ber med hjärtat och med anden med i det hela.
Jag anser inte det vara att be då man läser en text rakt upp och ner. Min personliga åsikt om saken.

Jag ber oftast Gud skydda andra människor som jag älskar eller som har det svårt.
Vill du veta något mer om mig? Hur ber du själv eller inte ber?
Jag behöver som sagt var inga bevis för att be eller tro.
Jag ber om mod, styrka, förstånd, kraft och tålamod. Det får man garanterat av Gud står det i Bibeln.
Det har jag bevis på att jag fått hjälp med. Både vad gäller mod, ork och förstånd
Citera
2015-02-25, 15:35
Medlem
goran744s avatar
Citat:

Jag är främst här för att motbevisa de bevis du redovisar omkring din käre Gud men du är ganska dålig på det måste jag säga.
Ja du är dålig på det och sur blir du också. Då jag hela tiden sagt att jag tyvärr inga bevis har att ge dig vad gäller Guds existens. Du måste läsa själv, söka själv, prata själv för att hitta dina egna bevis i sakfrågan.
Citera
2015-02-25, 15:38
Medlem
Lothbroks avatar
Citat:
Ja du är dålig på det och sur blir du också. Då jag hela tiden sagt att jag tyvärr inga bevis har att ge dig vad gäller Guds existens. Du måste läsa själv, söka själv, prata själv för att hitta dina egna bevis i sakfrågan.

Okey så vad gör du fortfarande här!? Och vad är jag dålig på? Det har ju inte framkommit några bevis ännu att motbevisa så vad är jag dålig på? Det är ju du som är dålig.
Citera
2015-02-25, 15:38
Medlem
Citat:

men allt går bra i en cirkel " jag tror på Gud och Jesus och har inga bevis " det är grundpelaren sedan fylls det ut med div, åsikter runt om.
Citera
2015-02-25, 15:40
Medlem
Lothbroks avatar
Citat:
men allt går bra i en cirkel " jag tror på Gud och Jesus och har inga bevis " det är grundpelaren sedan fylls det ut med div, åsikter runt om.

Det är väldigt fascinerande samtidigt som det är helt knäppt.. Men tur att man inte har den hjärnan då hade nog tåget få köra över mig med glädje.
Citera
2015-02-25, 15:42
Medlem
Citat:

Du måste läsa själv, söka själv, prata själv för att hitta dina egna bevis i sakfrågan.
,
Hur ser dessa bevis ut mer exakt för annars kan jag hitta PÅ flera bevis för Gud ?
Citera
2015-02-25, 15:42
Medlem
goran744s avatar
Citat:
,
Hur ser dessa bevis ut mer exakt för annars kan jag hitta PÅ flera bevis för Gud ?
Sök och du skall finna. Din väg ÄR inte min väg.
Citera
2015-02-25, 15:43
Medlem
Lothbroks avatar
Citat:
,

Läs bibeln 30 gånger tills du börjar inbilla dig att det du läser måste stämma. Då kommer du se boken som ett bevis i sig även om det blir löjligt.
Citera
2015-02-25, 15:46
Medlem
goran744s avatar
Citat:
Det är väldigt fascinerande samtidigt som det är helt knäppt.. Men tur att man inte har den hjärnan då hade nog tåget få köra över mig med glädje.
Ja det tåget håller på att mangla din hjärna för fullt här inne och du tycks gilla att lägga huvudet på spåret.
Fascinerande ja mycket och spännande också när man tar sig tid och söka sina egna bevis om Guds existens.
Vi har alla olika vägar och livssituationer.
Ingen av oss går samma väg. Kanske vi möts framme vid målet så småningom. Ingen vet.
Citera
2015-02-25, 15:48
Medlem
Citat:
Läs bibeln 30 gånger tills du börjar inbilla dig att det du läser måste stämma. Då kommer du se boken som ett bevis i sig även om det blir löjligt.

finns en forum " paranormala fenomen " där är det bevisat att Gud finns.
Det okända har även bevisat ( tv program )
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in