2015-02-25, 12:51
Medlem
goran744s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bogomil
Så du är alltså bara på denna tråd för att kunne predika irrelevant.
Du tycker alltså att tråden är totalt onödig med andra ord.
Du då?
Varför är du på tråden?
Är det inte dags för dig att börja ställa frågor till dig själv Bogomil.

Vad gör (jag) Bogomil på en tråd där det inte går att bevisa att Gud finns. Varför lägger jag min dyrbara tid på det som eventuellt inte finns?
Citera
2015-02-25, 12:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av goran744
Du tycker alltså att tråden är totalt onödig med andra ord.
Du då?
Varför är du på tråden?
Är det inte dags för dig att börja ställa frågor till dig själv Bogomil.

Vad gör (jag) Bogomil på en tråd där det inte går att bevisa att Gud finns. Varför lägger jag min dyrbara tid på det som eventuellt inte finns?

vi måste vara här för att de som tror på Gud och Jesus har svårt att fatta - ett bevis måste till för trons skull.
Citera
2015-02-25, 12:56
Medlem
goran744s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mitthopp
vi måste vara här för att de som tror på Gud och Jesus har svårt att fatta - ett bevis måste till för trons skull.
Då får bland annat du hålla på tills du avlider om du tror att du skall få någon(mig) att ändra min tro på Gud. Jag behöver inga bevis. Så lycka till.
Citera
2015-02-25, 12:59
Medlem
Citat:
Då får bland annat du hålla på tills du avlider om du tror att du skall få någon(mig) att ändra min tro på Gud. Jag behöver inga bevis. Så lycka till.

då har man ingen tro.
Citera
2015-02-25, 13:05
Medlem
goran744s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lothbrok
Antar att du tror på att Gud är "allsmäktig". Tror du inte även då att Gud är kapabel till att "plocka bort" eller besegra Lucifer ? Varför gör inte Gud bara detta, isåfall skulle all ondska alltså försvinna?
Det kan du ta reda på i Bibeln om du vill. Då kanske du hittar nyckeln till Pandoras ask.
Som jag förstår det hela så har redan Gud besegrat Lucifer.
Varför Gud "väntar" på sin ankomst finns det anledningar till . Kanske det är för att bland annat just du skall få en chans att hitta dig själv i alla ondska som vi människor håller på med? Vad vet jag, vad vet du.
Menar du att vi nu då som är så himla kloka inte kan ta bort ondskan själva? Nej kan hålla med dig, det verkar inte som vi klarar det.
Citera
2015-02-25, 13:07
Medlem
goran744s avatar
Citat:
då har man ingen tro.
Enligt din tro och din logik så kan det vara så då. Men det rör inte mig i ryggen. Guds existens eller eventuella existens betyder mer för mig.
Sedan får du tycka vad du vill, det är DU det!
Citera
2015-02-25, 13:12
Medlem
Citat:
Enligt din tro och din logik så kan det vara så då. Men det rör inte mig i ryggen. Guds existens eller eventuella existens betyder mer för mig.
Sedan får du tycka vad du vill, det är DU det!

intressant notering, bristande tro.
Citera
2015-02-25, 13:16
Medlem
goran744s avatar
Citat:
intressant notering, bristande tro.
Kalla det vad du vill min vän men själv är jag helt trygg och stark i min tro. Har full tillit till THE MIGHTY ONE. Även om GUD bevisligen (inte) sitter på min axel och viskar i mitt öra.
Och även fast jag får genomlida allt en människa kan tänkas få genomlida.
Och även om det visar sig att jag blir endast en skeletthög post mortem.
Thats it.
Jag är starkt troende i mitt hjärta och det är lugnt på bevisområdet. Något mer du vill veta om mig?
Vilken storlek jag har på mina kläder?
Senast redigerad av goran744 2015-02-25 kl. 13:19.
Citera
2015-02-25, 13:19
Medlem
Har inte man redan nämnt detta?

Genom förutsägelser i bibeln bevisade genom modern arkeologi, speciellt med hjälp av Kol-14 metoden som åldersbestämmer organiska föremål. Ex. att kunna åldersbestämma ett bibliskt pergament med förutsägelser hundratals år framåt i framtiden och sedan hitta belägg för detta genom arkeologiska utgrävningar.

Bara ett gudomligt väsen, Gud, skulle kunna se in i framtiden...i alla fall inte en människa.

Googla "The bible and archeology"...börja där och forska sedan vidare själv. Det bästa är att man kan övertyga sig själv.
Citera
2015-02-25, 13:20
Medlem
Citat:
Kalla det vad du vill min vän men själv är jag helt trygg och stark i min tro. Har full tillit till THE MIGHTY ONE. Även om GUD bevisligen (inte) sitter på min axel och viskar i mitt öra.
Och även fast jag får genomlida allt en människa kan tänkas få genomlida.
Och även om det visar sig att jag blir endast en skeletthög post mortem.
Thats it.
Jag är starkt troende i mitt hjärta och det är lugnt på bevisområdet. Något mer du vill veta om mig?
Vilken storlek jag har på mina kläder?
Du ska tro med hjärnan,inte hjärtat.....
Citera
2015-02-25, 13:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Korrespondenten
Har inte man redan nämnt detta?

Genom förutsägelser i bibeln bevisade genom modern arkeologi, speciellt med hjälp av Kol-14 metoden som åldersbestämmer organiska föremål. Ex. att kunna åldersbestämma ett bibliskt pergament med förutsägelser hundratals år framåt i framtiden och sedan hitta belägg för detta genom arkeologiska utgrävningar.

Bara ett gudomligt väsen, Gud, skulle kunna se in i framtiden...i alla fall inte en människa.

Googla "The bible and archeology"...börja där och forska sedan vidare själv. Det bästa är att man kan övertyga sig själv.
Jaså,Kol14 metoden duger åt kristna ibland?
Citera
2015-02-25, 13:26
Medlem
goran744s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kiss74
Du ska tro med hjärnan,inte hjärtat.....
Jag tror med det jag vill. Inte som du vill KISS. Finns inga ska och måste i mitt liv.
Helt fri i mina tankar. Både mot andra och mot GUD.
Jag litar på att Gud vet vem jag är och vad jag jobbar med. Får se sedan om mödan var värd något eller inte.
Beviset kommer då/ eller inte. Helt svart eller vitt eller eld i baken. Jag får se när den dagen kommer.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in