2015-02-22, 21:39
Medlem
Om man har ett vanligt halebop kontantkort så ska man få gratis samtal,sms och surf om man laddar för 300kr va? Jag undrar också varför det drar typ 12kr att ringa i 20 sekunder?
Börjar bli väldigt less på halebop
Citera
2015-02-22, 22:59
Medlem
bog11s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mackan365
Om man har ett vanligt halebop kontantkort så ska man få gratis samtal,sms och surf om man laddar för 300kr va? Jag undrar också varför det drar typ 12kr att ringa i 20 sekunder?

Inte alls gratis samtal
Citera
2015-02-23, 00:28
Medlem
cykelsadels avatar
Citat:

Vilket kontantkorstyp har du?
Rubbet, Hallå eller Vänner?

Du kan kolla skillnaden på https://shop.halebop.se/kontantkort och vad du får beroende på vad du fyller på
Citera
2015-02-23, 16:16
Medlem
Vet inte vad jag har för kontant kort, vart kan man kolla upp det?
Men varför kostar det så mycket att ringa?
Citera
2015-02-23, 16:35
Medlem
Citat:
Vet inte vad jag har för kontant kort, vart kan man kolla upp det?
Men varför kostar det så mycket att ringa?
Är du efterbliven? Läs inlägget ovanför!
Citera
2015-02-23, 16:39
Medlem
Nej jag är inte efterbliven, jag läste bara inte så noga.
Citera
2015-02-25, 11:33
Medlem
Helblodsprinsens avatar
Denna fråga kanske redan ställts, i så fall ber jag om ursäkt men behöver få svar fort och dålig täckning (internet).

Har ett abb hos telia (mobil). Bindningstiden går ut 2015-11-13. Alltså över ett halvår kvar. Kommer att få en jobbmobil innan dess (som betalas av arbetsgivaren) och denna får jag använda privat.

Så behöver inte mitt nuvarande abb. Går detta att lösa? Gissar på att man kan betala en slutsumma och på så sätt betala av de resterande månaderna på en gång? Men hur som helst så får jag väl ändå betala lika mycket som om jag bara väntar ut bindningstiden och betalar min vanliga avgift varje månad?? Då finns det ju ingen mening med det?

Finns det någon annan lösning?
Citera
2015-02-25, 12:20
Medlem
Noxids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Helblodsprinsen
Denna fråga kanske redan ställts, i så fall ber jag om ursäkt men behöver få svar fort och dålig täckning (internet).

Har ett abb hos telia (mobil). Bindningstiden går ut 2015-11-13. Alltså över ett halvår kvar. Kommer att få en jobbmobil innan dess (som betalas av arbetsgivaren) och denna får jag använda privat.

Så behöver inte mitt nuvarande abb. Går detta att lösa? Gissar på att man kan betala en slutsumma och på så sätt betala av de resterande månaderna på en gång? Men hur som helst så får jag väl ändå betala lika mycket som om jag bara väntar ut bindningstiden och betalar min vanliga avgift varje månad?? Då finns det ju ingen mening med det?

Precis som du säger så är det bästa att vänta ut bindningstiden. Tänk på att du troligtvis har 3 mån uppsägning så ring in i god tid.
Citera
2015-02-25, 19:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Noxid
Precis som du säger så är det bästa att vänta ut bindningstiden. Tänk på att du troligtvis har 3 mån uppsägning så ring in i god tid.

Det är bara en månad på mobilabonnemang hos Telia, oavsett när det tecknades!

Citat:
Ursprungligen postat av Helblodsprinsen

Jag skulle inte rekommendera en slutfaktura, det blir ju inte billigare och du förlorar ju möjligheten att använda det du betalar för.
Citera
2015-03-03, 22:18
Medlem
Noxids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cupcakes.
Jag skulle inte rekommendera en slutfaktura, det blir ju inte billigare och du förlorar ju möjligheten att använda det du betalar för.

Folk är så förbannat korkade genom att köra slutfaktura på ett fastprisabonnemang. Blir typ tokig när enda skälet är att man sparar några tior i månaden hos den nya operatören.......
Citera
2015-03-20, 15:13
Medlem
När det är tre månader kvar på abonnemangstiden kan du lägga in en notis om att du skall säga upp/portera numret hos Telia, tror att det är samma för Halebop. Då behöver du inte ringa igen utan vid bindningstidens slut avslutas/porteras ditt abonnemang automatiskt. Vid portering gäller självfallet att du tagit ett nytt abonnemang hos den nya operatören vid given tidpunkt.
Citera
2015-03-20, 16:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AnotherLifeStory
När det är tre månader kvar på abonnemangstiden kan du lägga in en notis om att du skall säga upp/portera numret hos Telia, tror att det är samma för Halebop. Då behöver du inte ringa igen utan vid bindningstidens slut avslutas/porteras ditt abonnemang automatiskt. Vid portering gäller självfallet att du tagit ett nytt abonnemang hos den nya operatören vid given tidpunkt.

Man kan begära att ett abonnemang ska avslutas när bindningstiden går ut, när som helst. Alltså kan det vara mer än tre månader innan. Telia har även en månads uppsägningstid, så det behöver inte vara tre månader innan heller - utan som minst en månad innan om abonnemanget ska avslutas snarast möjligt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in