2013-04-25, 12:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av miikos
Det ska stå angivet i så fall, vilket det inte gör för den modellen. Så nej, den ska ej vara operatörslåst.

Okej,

Tack
Citera
2013-04-25, 17:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Riggragg
Någon som vet om luren HTC One från Halebop är operatörlåst ?
Dom ända telefonerna som är operatörslåsta/nätlåsta är alla iphones och samsung galaxy s3 4G.
Kan bli problem att få 4G nätverket att fungera med andra operatörer då halebop och telia andvänder en viss frekvens än vad vissa andra operatörer gör.
Men själva telefonen ska kunna användas med andra operatörer om den ej är öperatörslåst/nätlåst.
Detta gäller då endast de telefoner som är köpta från www.Halebop.se
Citera
2013-04-29, 12:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Harx
Dom ända telefonerna som är operatörslåsta/nätlåsta är alla iphones och samsung galaxy s3 4G.
Kan bli problem att få 4G nätverket att fungera med andra operatörer då halebop och telia andvänder en viss frekvens än vad vissa andra operatörer gör.
Men själva telefonen ska kunna användas med andra operatörer om den ej är öperatörslåst/nätlåst.
Detta gäller då endast de telefoner som är köpta från www.Halebop.se

Jag jobbar på telenor och alla våra telefoner som vi säljer är operatörslåsta. Nu jobbar jag i och för sig inte i en fysisk butik men har svårt att tro att de telefoner som säljs i telenors butiker skulle vara olåsta medan de telefoner jag säljer är operatörslåsta i 12 månader.

Jag kan såklart ha fel!
Citera
2013-05-01, 17:45
Medlem
Busstations avatar
Har precis beställt en ny lur hos telia och skulle därmed få tillgång till spotify i sex månader. I mitt bekräftelse mail står det "Dina fria månader av Spotify Premium börjar gälla från idag. Du aktiverar och kommer igång här: www.telia.se/aktiveraspotify"

När jag går inte på länken och skriver in svarskoden jag får via sms så får jag bara upp en skärm som säger "Mobilnumret du skrivit in har inget Telia Spotify beställt".

Någon tapper själ som kan hjälpa mig? Jag har redan ett gammalt spotifykonto som jag vill använda som är på free just nu.
Citera
2013-05-18, 14:47
Medlem
tallanis avatar
Hur lång väntetid är det på iPhone 5 hos Halebop?
Citera
2013-05-21, 20:52
Medlem
Hej. Hoppas frågan hör hemma här.

Det är såhär att jag har telia, max 25 med surf 3gb/mån. Telefonen är en samsung galaxy s3. Nu till det lite märkliga. Min hastighet har sänkts till 32kbs då jag använt mer än 3gb denna månad, det går långsamt att ladda hemsidor osv men när jag tankar ner saker från tex piratebay är jag uppe i hastigheter på 1,2 mbs, Hur går detta till? Använder min telefon som hotspot. Ringde telia igår och dom sa att allt är i sin ordning och att dom bara sa grattis till att jag har en bra hastighet.

så, hur hänger dethär ihop? Kan jag på nåt sätt komma runt dethär så att jag kan streama saker och slippa begränsningen på 32 kbs när jag bara surfar?

/a
Citera
2013-05-21, 20:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tallani
Hur lång väntetid är det på iPhone 5 hos Halebop?
Beställde en igår och den skickades därifrån idag, så inte lång tid alls.
Citera
2013-06-03, 15:01
Medlem
pnGus avatar
Någon som vet hur telia och halebops täckning är i borås med omnejd? Har tele2 just nu och kan räcka med att jag går in i en affär eller liknande så blir täckningen katastrofalt värdelös (handlar på coop ibland och där inne är det helt dött för mig...), så är bra sugen på att skaffa annat!

Har haft 3 innan men då kunde jag inte vara hos päronen på landet utan att det dog så det är heller inte ett alternativ!
Citera
2013-06-04, 08:46
Medlem
Har halebop abb och en Xperia V men ser inte att det står 4G i displayen, vad kan vara fel?
/Johnahex.
Citera
2013-06-04, 10:13
Medlem
miikoss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Johnahex
Har halebop abb och en Xperia V men ser inte att det står 4G i displayen, vad kan vara fel?
/Johnahex.

Kan vara att 4G är avstängt, eller så finns inget sådant nät där ni befinner er.
Citera
2013-06-04, 11:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av miikos
Kan vara att 4G är avstängt, eller så finns inget sådant nät där ni befinner er.

Ok tack, då ska jag testa när jag är på jobbet, där har jobbarkompisen 4G i displayen på sin.
/Johnahex.
Citera
2013-06-04, 19:43
Medlem
Köpte ny Iphone 5

Tjena, köpte precis Iphone 5 i en Teliabutik. När aktiveras simkortet? Jag tror att hon som sålde, aktiverade det direkt men det funkar ju fan inte? Någon som har liknande erfarenhet?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in