2015-02-24, 00:13
Medlem
goran744s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lothbrok
Nej det var ingen hypotetisk fråga, du är så snurrig att du inte ens vet om du finns eller ej

Fast det i sig är ett bevis att det inte existerar. Eller har du något annat exempel på något man vet existerar men som inte går att bevisa att det finns?
Ja om du älskar en kvinna så kan ingen bevisa att det existerar kärlek inom dig, eller hur den känns för dig, eller hur den ser ut. Det är endast du som känner den. Existerar den då? Ja för dig.
Citera
2015-02-24, 00:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av goran744
Ja du Mitthopp håll i dig! Jag märker det i dig. Falskheten, föraktet, hånet med mera.
Du säger att du har teologiska kunskaper. Vänd dig till Herren och fråga honom så skall du få svaret.
Jag vet redan vad Satan innehåller och inte ÄR. Vilket jag beskrivit ganska mycket under ett par månader nu. Du kan inte ha undgått att ha sett det.

Nu handlar ju inte tråden direkt om Satan utan om Guds existens eller inte.
Men Satan kommer med och viftar på svansen som vanligt och vill vara med på ett hörn.
Gud handlar mycket om denna svansviftares avundsjuka, hat, högmod, rädsla, förakt och enorma självuppblåshet= Satan. Motsatsen till Gud= kärleken.

Om du nu tror på Gud och jesus, ska du sprida kärlek och inte tala om satan !
Men allt för ofta eller lika ofta är satan uppe i dina inlägg.
Citera
2015-02-24, 00:14
Medlem
Citat:
Ja du Mitthopp håll i dig! Jag märker det i dig. Falskheten, föraktet, hånet med mera.
Du säger att du har teologiska kunskaper. Vänd dig till Herren och fråga honom så skall du få svaret.
Jag vet redan vad Satan innehåller och inte ÄR. Vilket jag beskrivit ganska mycket under ett par månader nu. Du kan inte ha undgått att ha sett det.

Nu handlar ju inte tråden direkt om Satan utan om Guds existens eller inte.
Men Satan kommer med och viftar på svansen som vanligt och vill vara med på ett hörn.
Gud handlar mycket om denna svansviftares avundsjuka, hat, högmod, rädsla, förakt och enorma självuppblåshet= Satan. Motsatsen till Gud= kärleken.
Gud=kärlek?? Jesus kan jag förstå,men inte Gud....
Citera
2015-02-24, 00:14
Medlem
iSlashs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ismail
Den guden som folk riktar sig till. Det är individuellt hur man uppfattar denna gud.

Ja du har nog rätt. Att tro att chokladmonstret skapade universum förtjänar all respekt.
Citera
2015-02-24, 00:15
Medlem
goran744s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lothbrok
Buuulllshiiiit, du VET inte ett skvatt, gissa och spekulera är du dock duktig på men skriv fan inte att du VET saker
Jag vet vad Satan är och Gud samt Jesus och alla profeter. Inget jag har hittat på. Bevisen finns i skrifter.
Där kan du själv lära känna Satan och Gud och vad de står för. Du vet antagligen själv vad som är gott och ont.
Citera
2015-02-24, 00:16
Medlem
Citat:
Ja om du älskar en kvinna så kan ingen bevisa att det existerar kärlek inom dig, eller hur den känns för dig, eller hur den ser ut. Det är endast du som känner den. Existerar den då? Ja för dig.
Det viktigaste i det exemplet är väl om kvinnan existerar eller inte? Ingen ifrågasätter om du älskar gud,däremot om gud finns....
Citera
Medlem
RoaldDahls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av iSlash
Jag tycker du har en märklig uppfattning om vad som är logiskt...

Nae, den kallas behdini (=den goda religionen), så det verkar lovande tycker jag.
Citera
Medlem
KoshtiGirs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av iSlash
Jag tycker du har en märklig uppfattning om vad som är logiskt...

Nämn en religion som du tycker är mer logisk
Citera
2015-02-24, 00:17
Medlem
Lothbroks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mitthopp
hur många gudar finns det ?

Miljontals men enligt en kristen filur är samtliga gudar utan EN falska. Det är extra komiskt då första budordet avslöjar att det finns mer än 1 gud. "1. Du skall inte ha några andra gudar vid sidan av mig"

Hur ska man annars tolka första budordet om det inte ens existerade andra gudar? Då vore budordet meningslöst.
Citera
2015-02-24, 00:17
Medlem
goran744s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mitthopp
Om du nu tror på Gud och jesus, ska du sprida kärlek och inte tala om satan !
Men allt för ofta eller lika ofta är satan uppe i dina inlägg.
Ja! Eftersom Satan är med där kärleken ej finns. Satan är med där hatet finns. Satan är med i allt ont, all förakt, all elakhet.
Likaväl som Gud är med i sin kärlek.
Om du ser Gud så ser du även Satan. Hur skall du annars kunna skilja dem åt?
Citera
2015-02-24, 00:18
Medlem
KoshtiGirs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kiss74
Fast en massmördare som varit ond 99% av sitt vuxna liv kan komma till himlen. Och en god människa som inte tar emot Jesus riskerar att hamna i helvetet. Hur går det ihop med din "energiteori"?

Förstår inte varför du blandar två religioner.
Citera
2015-02-24, 00:18
Medlem
goran744s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kiss74
Det viktigaste i det exemplet är väl om kvinnan existerar eller inte? Ingen ifrågasätter om du älskar gud,däremot om gud finns....
Gud är kärleken.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in