Jag vet vad Satan är och Gud samt Jesus och alla profeter. Inget jag har hittat på. Bevisen finns i skrifter.
Där kan du själv lära känna Satan och Gud och vad de står för. Du vet antagligen själv vad som är gott och ont.
Du måste blunda för hemskt mycket om du ska komma fram till att Gud är god enligt skrifter.
Ja om du älskar en kvinna så kan ingen bevisa att det existerar kärlek inom dig, eller hur den känns för dig, eller hur den ser ut. Det är endast du som känner den. Existerar den då? Ja för dig.
Okej då är jag med Gud är alltså så futtig. Trodde vår helige allsmäktige Gud var lite mer än en "känsla" hos en människa men nu vet jag.
Miljontals men enligt en kristen filur är samtliga gudar utan EN falska. Det är extra komiskt då första budordet avslöjar att det finns mer än 1 gud. "1. Du skall inte ha några andra gudar vid sidan av mig"
Hur ska man annars tolka första budordet om det inte ens existerade andra gudar? Då vore budordet meningslöst.
Man kan tolka det som att man inte ska ägna sig åt avgudadyrkan genom att tro att någon annan är Gud.
Man kan tolka det som att man inte ska ägna sig åt avgudadyrkan genom att tro att någon annan är Gud.
Men vad är poängen med budordet? Hade ingen sagt till dig att inte tro på andra gudar så hade du antagligen inte tänkt tanken själv från början? Då blir budordet meningslöst...
Ja om du älskar en kvinna så kan ingen bevisa att det existerar kärlek inom dig, eller hur den känns för dig, eller hur den ser ut. Det är endast du som känner den. Existerar den då? Ja för dig.