2015-02-24, 00:05
Medlem
Bogomils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bogomil
Det betydar inte att varenda jädrans tråd skall användas till det samma irrelevante predikande utan hänsyn till trådämnet.

(Ingen kritik av dig implicerat i detta).

Citat:
Ursprungligen postat av KoshtiGir
mm, hellre inte skriva eller?

Hellre hålla sig till trådämnet ... istället för skenande predikande.
Citera
2015-02-24, 00:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av goran744
Nej det är ingen dumhet. Det är ett val. Det finns många andra val i livet som är dumheter på hög nivå.
Jag kan inte välja att tro på någon gud. Kan du?
Citera
Medlem
RoaldDahls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kiss74
Skaparen till de saker jag påstod??

Tror du det?
Citera
Medlem
KoshtiGirs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kiss74
Så det finns många gudar?

Om man skulle tolka det som en kristen skulle det lyda: Det finns en god och en ond, alltså Gud och djävulen och i hela universum finns det positiv energi och negativ energi. Gud finns i alla och djävulen finns i alla men om man har mer gott i sig så är man mer åt Guds håll och har mer positiv energi.
Citera
2015-02-24, 00:07
Medlem
Bogomils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ismail
Den guden som folk riktar sig till. Det är individuellt hur man uppfattar denna gud.

Goddag ... yxskaft.
Citera
2015-02-24, 00:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RoaldDahl
Tror du det?
Nä,men man måste leka med lite i leken.....annars får man inga svar.
Citera
2015-02-24, 00:10
Medlem
goran744s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mitthopp
vem är satan ?
Ja du Mitthopp håll i dig! Jag märker det i dig. Falskheten, föraktet, hånet med mera.
Du säger att du har teologiska kunskaper. Vänd dig till Herren och fråga honom så skall du få svaret.
Jag vet redan vad Satan innehåller och inte ÄR. Vilket jag beskrivit ganska mycket under ett par månader nu. Du kan inte ha undgått att ha sett det.

Nu handlar ju inte tråden direkt om Satan utan om Guds existens eller inte.
Men Satan kommer med och viftar på svansen som vanligt och vill vara med på ett hörn.
Gud handlar mycket om denna svansviftares avundsjuka, hat, högmod, rädsla, förakt och enorma självuppblåshet= Satan. Motsatsen till Gud= kärleken.
Citera
2015-02-24, 00:10
Medlem
Bogomils avatar
Citat:
Om man skulle tolka det som en kristen skulle det lyda: Det finns en god och en ond, alltså Gud och djävulen och i hela universum finns det positiv energi och negativ energi. Gud finns i alla och djävulen finns i alla men om man har mer gott i sig så är man mer åt Guds håll och har mer positiv energi.

Och sen återstår bara ... för att göra detta trådrelevant ... att komme med belägg för en sån absolut etik.

Ett steg fram och två tillbaka.
Citera
2015-02-24, 00:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ismail
Den guden som folk riktar sig till. Det är individuellt hur man uppfattar denna gud.

hur många gudar finns det ?
Citera
2015-02-24, 00:11
Medlem
Citat:
Fast en massmördare som varit ond 99% av sitt vuxna liv kan komma till himlen. Och en god människa som inte tar emot Jesus riskerar att hamna i helvetet. Hur går det ihop med din "energiteori"?
Citera
2015-02-24, 00:12
Medlem
Lothbroks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av goran744
Jag vet redan vad Satan innehåller och inte ÄR.

Buuulllshiiiit, du VET inte ett skvatt, gissa och spekulera är du dock duktig på men skriv fan inte att du VET saker
Citera
2015-02-24, 00:13
Medlem
iSlashs avatar
Citat:
Men tror man inte på denne Gud utan tror på Ahura Mazda som jag anser är den mest logiska Gud som finns. Ahura Mazda är guden i zoroastrismen där man anser att det finns gott och ont i allt i universum. Det stämmer eftersom det finns lika mycket positiv energi som negativ energi i universum.

Jag tycker du har en märklig uppfattning om vad som är logiskt...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in