Citat:
Ursprungligen postat av
Immunologi
I grova drag bör du kanske lägga upp det på följande sätt;
KVANT:
- Khan Academy
- Matematik 1c
- Gamla prov (analysen är det viktigaste)
VERB:
- SvD Under Strecket, The Economist etcetera
- Plugga ord (memrise)
- Gamla prov (analysen är det viktigaste)
Det kommer att ta tid. Tålamod är väldigt viktigt här. Det gäller att kämpa och inte ge upp, till slut når du målet det kan jag garantera (om du håller ut och verkligen gör det du ska göra).
Vill än en gång understryka att det, enligt Universitets- och högskoleprovsrådet, räcker med Matematik 1b.
"Plocka fram dina gamla matematikböcker från högstadiet och gymnasiet. Den teoretiska svårighetsgraden för de matematiska uppgifterna ligger på gymnasiets Matematik A i det gamla systemet eller Matematik 1b i GY 2011." (studera.nu)
Självklart är det inte dåligt att läsa 1c, eller 2b för den delen, men det är inte heller nödvändigt.