2015-02-24, 12:15
  #40837
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Westeros
Gjorde igår kväll två gamla prov och fick känslan att de gamla proven har varit svårare än de nyare proven, stämmer det eller är det bara något som jag fått för mig?
Finner de gamla LÄS mycket svårare än dagens.
Citera
2015-02-24, 15:00
  #40838
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Immunologi
Finner de gamla LÄS mycket svårare än dagens.

Skönt att se att det är fler som tycker detta och inte enbart jag. Även matematiken känns lite enklare på de nya proven.
Citera
2015-02-25, 11:43
  #40839
Medlem
Internetkrigares avatar
http://static.squarespace.com/static/5351353fe4b013cdd4cf5fe2/t/53a6f77fe4b0707e79b9d97d/1403451263396/H%C3%B6gskoleprovet%202011%20h%C3%B6st.pdf

uppgift 29 provpass 4 KVA, fattar uppgiften men vet inte hur jag ska lösa detta inom en rimlig tid.
Citera
2015-02-25, 12:52
  #40840
Medlem
Ducadreams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Internetkrigare
http://static.squarespace.com/static/5351353fe4b013cdd4cf5fe2/t/53a6f77fe4b0707e79b9d97d/1403451263396/H%C3%B6gskoleprovet%202011%20h%C3%B6st.pdf

uppgift 29 provpass 4 KVA, fattar uppgiften men vet inte hur jag ska lösa detta inom en rimlig tid.

Du länkade till fel provpass.
__________________
Senast redigerad av Ducadream 2015-02-25 kl. 12:54.
Citera
2015-02-25, 13:59
  #40841
Medlem
Är det rent spontant någon idé att försöka få en plats till högskoleprovet nu? Känner att det vore bra om jag gjorde det nu istället för i höst nämligen.
Citera
2015-02-25, 14:23
  #40842
Medlem
Ducadreams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SysterMidnatt
Är det rent spontant någon idé att försöka få en plats till högskoleprovet nu? Känner att det vore bra om jag gjorde det nu istället för i höst nämligen.

Sista anmälningsdatumet var den 16 februari. Lite försent nu.
Citera
2015-02-25, 14:50
  #40843
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ducadream
Sista anmälningsdatumet var den 16 februari. Lite försent nu.
Yes, men har läst lite att vissa sökt även efter detta och lyckats (men det verkar ha varit ett par dagar efter, till skillnad från två veckor).. Ska ringa runt lite och kolla.
Citera
2015-02-25, 14:51
  #40844
Medlem
Ducadreams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SysterMidnatt
Yes, men har läst lite att vissa sökt även efter detta och lyckats (men det verkar ha varit ett par dagar efter, till skillnad från två veckor).. Ska ringa runt lite och kolla.

Det kommer inte fungera, men lycka till alla fall.
Citera
2015-02-25, 19:51
  #40845
Medlem
Gjorde högskoleprovet från HT2011 idag och fick 1.2 poäng efter 3 veckor av grundläggande repetition. Tidigare har jag endast fått 0.7 poäng på det riktiga högskoleprovet. Känns ganska skönt om jag ska vara ärlig. Synd att det endast finns 8 gamla prov att gå igenom.
Citera
2015-02-25, 21:23
  #40846
Medlem
Har gjort några prov nu för att se var jag ligger och på senaste fick jag 1.9 på den kvantitativa och 1.6 på den verbala. Känns stabilt men jag måste plugga mer läsförståelse och geometri!

Någon som har förslag på hur jag ska öka läsförståelsen? Läser redan skönlitterärt och artiklar på både svenska och engelska.
Citera
2015-02-25, 22:22
  #40847
Medlem
Ducadreams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Westeros
Gjorde högskoleprovet från HT2011 idag och fick 1.2 poäng efter 3 veckor av grundläggande repetition. Tidigare har jag endast fått 0.7 poäng på det riktiga högskoleprovet. Känns ganska skönt om jag ska vara ärlig. Synd att det endast finns 8 gamla prov att gå igenom.

Hur många timmar pluggade du och vad gjorde du?
Citera
2015-02-25, 22:24
  #40848
Medlem
ambivallenss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SauceSauce
Har gjort några prov nu för att se var jag ligger och på senaste fick jag 1.9 på den kvantitativa och 1.6 på den verbala. Känns stabilt men jag måste plugga mer läsförståelse och geometri!

Någon som har förslag på hur jag ska öka läsförståelsen? Läser redan skönlitterärt och artiklar på både svenska och engelska.
Eftersom att du redan läser så tycker jag att du ska läsa olika facktexter och plugga glosor.

Facktexter med många facktermer bör vara texter som behandlar juridik, medicin och så vidare. Glosorna kan du plugga på memrise, sök på svåra svenska ord, hp-ord eller dylikt.

Någon får gärna rätta mig om jag har fel, det här är endast vad jag själv skulle gjort.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in