Citat:
Ursprungligen postat av
SauceSauce
Har gjort några prov nu för att se var jag ligger och på senaste fick jag 1.9 på den kvantitativa och 1.6 på den verbala. Känns stabilt men jag måste plugga mer läsförståelse och geometri!
Någon som har förslag på hur jag ska öka läsförståelsen? Läser redan skönlitterärt och artiklar på både svenska och engelska.
Eftersom att du redan läser så tycker jag att du ska läsa olika facktexter och plugga glosor.
Facktexter med många facktermer bör vara texter som behandlar juridik, medicin och så vidare. Glosorna kan du plugga på memrise, sök på svåra svenska ord, hp-ord eller dylikt.
Någon får gärna rätta mig om jag har fel, det här är endast vad jag själv skulle gjort.