2015-02-20, 16:56
Medlem
Vart kan man se del 1? Jag bor i schweiz så svtplay fungerar inte här...
Citera
2015-02-20, 17:38
Medlem
HannaLees avatar
Mja...kanske kollar om jag råkar ramla över det på svtplay och har en stund över medan jag slevar i mig lunchen eller så. En axelryckning. True Detective däremot, verkar väldigt lockande.
Citera
2015-02-20, 19:04
Medlem
Centipedes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av secretz
Om jag får din epost adress så kan jag skicka avsnittet till dig via wetransfer.
Citera
2015-02-21, 21:45
Medlem
Någon som vet vart man spelade överblicksscenerna där man såg den kuperade skogen? Var det också runt Sala?
Citera
2015-02-22, 14:41
Medlem
CarolynHaxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cuqen
Någon som vet vart man spelade överblicksscenerna där man såg den kuperade skogen? Var det också runt Sala?

Jag undrar också var det är inspelat. Var finns den maffiga herrgården, till exempel?
Citera
2015-02-22, 15:28
Medlem
nynnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av secretz
Vet inte om det hjälper dig men på dreamfilmhd.com finns den.
Citera
2015-02-23, 13:54
Medlem
irrblosss avatar
Har sett trailers för serien några gånger och tänkt att det kan vara en halvbra serie värd att kolla på. Nu har jag sett första avsnittet och är väldigt positivt överraskad. Den håller ju internationell klass! Mystik, spänning, vackra miljöer, vacker musik, vackert foto. Är väldigt imponerad av SVT (om det nu är de själva som producerat den, och inte något de köpt in).
Citera
2015-02-23, 20:57
Medlem
Fred Friendlys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SierraBlue
Rätt pajig serie. Påminde lite om "Häxdansen" som kom för ett par år sedan (den var bättre, dock).

Det är värt att fundera på varför svenska film- och TV-skapare har haft svårt att göra något av den svenska mystiken kring Norrland, urskogen och inbundna män i rutiga skjortor. Det som kommit närmast är väl "Jägarna", och den var knappast mer än hyfsad. Från USA kommer ju massor av intressanta serier från landsbygden (inte bara Twin Peaks), så varför är det så svårt i Sverige?

Jag noterar också att flera av SVT-s mediokra dramaproduktioner skrivs upp orimligt mycket av DN, så även denna: http://www.dn.se/kultur-noje/filmrecensioner/jordskott/ . Även den där Ålands-serien, och den PK-iga Usual Suspects-ripoffen från Göteborg, fick orimligt mycket hyllningar. Är det något slags kall man har som "fin" kulturjournalist, att hylla allt som kommer från Public Service?
Ettor och nollor har hyllats rejält och vunnit en del priser utomlands. Tycker också den var medioker men något måste den ju uppenbarligen ha.
Citera
2015-02-23, 21:33
Medlem
Brutes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CarolynHax
Jag undrar också var det är inspelat. Var finns den maffiga herrgården, till exempel?

Jag sällar mig till de undrande.

Herrgården, bron som hon körde över i avsnitt två och färjeläget till Bräckö, de påminner alla om scener ur Milleniumtrilogins filmscener där Blomqvist bodde för att utreda försvinnandet av dottern till han som spelades av Evert Taube.

Är det samma ort och scener?

//Brute
Citera
2015-02-23, 21:38
Medlem
irrblosss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Brute
Jag sällar mig till de undrande.

Herrgården, bron som hon körde över i avsnitt två och färjeläget till Bräckö, de påminner alla om scener ur Milleniumtrilogins filmscener där Blomqvist bodde för att utreda försvinnandet av dottern till han som spelades av Evert Taube.

Är det samma ort och scener?

//Brute
Evert Taube? Hoppas du menar Everts son Sven-Bertil?
Citera
2015-02-23, 21:43
Medlem
Baalzamons avatar
felpost
Citera
2015-02-23, 21:47
Medlem
Detta är väl inspelat i Sala?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera