2015-02-18, 22:39
Medlem
jamesbondes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tomsblues
Ni som ser på svenska skit-serier istället för Breaking Bad, Game of Thrones och True Detective; är ni dumma i huvudet?

Håller f-n med. Breaking bad är untouchable. Tittade på "jordskott" efter påtryckningar av sambon. Första avsnittet var väl ganska OK. Men på slutet satt offret med handen i en j-la kruka med växtskott (?) i handen. Är det övernaturlig skit fimpar vi serien.
Kan däremot rekommendera "hustrumördaren" på SVT1 (eller 2) - bra engelsk serie med en misslyckad psykopat som - inte oväntat - dödar sina fruar på löpande band.
Har överlag svårt för allt i filmväg som produceras i Sverige.
Citera
2015-02-18, 22:43
Medlem
Citat:
Ni som ser på svenska skit-serier istället för Breaking Bad, Game of Thrones och True Detective; är ni dumma i huvudet?

Ta och slappna av med språket. Alla har vi olika tycke och smak. Bara för att du inte gillar en viss serie betyder inte att folk som gillar den är dumma i huvet. Jag gillar det mesta och även Jordskott. Inte något mästerverk över huvudtaget, men det var då inget jag spyr galla över.
Citera
2015-02-18, 23:00
Medlem
Weeners avatar
Citat:
Det är inte så att man redan sett allt i den vägen och medans man spänt väntar på nya säsonger av dom serierna gärna ser annat, som exempelvis Jordskott, en frisk fläkt i svenskt tv som dessutom har stämningen från såväl True Detective som Lost och andra grymma amerikanska serier.
Citera
2015-02-19, 09:07
Medlem
Carl Serungs avatar
Citat:
Vi gillar väl helt enkelt inte amerikanska hollywoodproducerade judeskitserier såsom Breaking Bad, Game of Thrones och True Detective.
Senast redigerad av Carl Serung 2015-02-19 kl. 09:10.
Citera
2015-02-19, 12:25
Medlem
Netherworlds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Petronius
Istället för? Jag klarar av att se både på Breaking Bad och Jordskott. Inte för att Jordskott är vad du kallar skitserie. För det är den inte. Svenska serier i SVT håller generellt en hög nivå. Sen är det också så att jag är svensk och som sådan värnar lite extra om svenskt språk, svensk kultur, svensk film och svenska skådespelare. Mitt liv vore fattigare utan min svenska identitet och det är definitivt inte så att man bara kan byta ut allt svenskt mot amerikanskt.

Intressant. Själv skäms jag över min svenska identitet, den svenska kulturen och svensk film när jag ser svenska serier.

Jag finner min svenska identitet och stolthet över den, genom andra kanaler.

Men verkligen inte genom alla dessa mediokra serier vårt land gång på gång producerar.
Citera
2015-02-19, 22:15
Medlem
Tycker att den verkar lovande, ska bli intressant att se fortsättningen nu på måndag.
Citera
2015-02-20, 00:17
Medlem
J.R.s avatar
Verkar lovande, hon som spelar huvudrollen är bra -hon är också sjukt sexig- liksom övriga skådisar som håller god nivå. Det här kan nog bli en klassisk svensk serie.
Citera
2015-02-20, 00:59
Medlem
calina85s avatar
Hade ingen aning om att denna serien börjat, skulle se UG reprisen och Jordskott visades på tv några minuter först. Jag antar att det är denna serie det talats om ett par år som skulle vara liknande Sjätte dagen i mystik och spänning. Och handen på hjärtat så var de första 2-3 avsnitten av Sjätte dagen rätt sega men sen jävlar kom den serien igång ordentligt. Vore kul om denna också gör det. Sjätte dagen är i mitt tycke en av de bästa svenska serier som SVT gjort. Ska se första avsnittet av Jordskott i sin helhet i helgen sen blir det spännande och se var serien leder på måndag.
Citera
2015-02-20, 11:49
Medlem
Rädd att det ska sluta i billigt pekoral, likt Lost. Tusen lösa trådar på marken och ett huvud som värker.
Citera
2015-02-20, 14:11
Medlem
gurkmajjas avatar
Har sett 22 minuter och 54 sekunder av det första avsnittet och kan konstatera att det är skräp.

Heja SVT!
Citera
2015-02-20, 16:31
Medlem
Netherworlds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gurkmajja
Har sett 22 minuter och 54 sekunder av det första avsnittet och kan konstatera att det är skräp.

Heja SVT!

Kan meddela dig att det blir sämre mot slutet
Citera
2015-02-20, 16:49
Medlem
gurkmajjas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Netherworld
Kan meddela dig att det blir sämre mot slutet
Tack för tipset, men jag kommer inte se en sekund till av detta pekoral.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in