2015-02-19, 22:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Typh
När det gäller en eventuell guild så tror jag det bästa är att man börjar med att göra en casual guild med målsättning att köra raids när det finns tillräckligt med folk på 60 och som kan raida. Men fram tills folk är där så tycker jag att det bara bör vara en casual guild utan krav för att kunna sitta och snacka via VoIP, ingame och eventuellt via något forum. Och aktivt försöka få in så många svenskar som möjligt

Detta är det bästa receptet utan tvekan.

Det blir roligast att starta när man får göra det på sitt sätt SAMT att vi måste komma ihåg att servern är ny.

Det kan innebära down-time etc.
Citera
2015-02-19, 23:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jalokin
Precis, så tycker jag också om det inte framgick i mitt förra inlägg

Citat:
Ursprungligen postat av znorlax
Detta är det bästa receptet utan tvekan.

Det blir roligast att starta när man får göra det på sitt sätt SAMT att vi måste komma ihåg att servern är ny.

Det kan innebära down-time etc.

Härligt att ni håller med. Angående omröstningen så vill ju de flesta lira alliance. Hur pass många av de som röstat på horde kan tänka sig alliance? Om man är helt inne på att lira shaman så är man ju låst dessvärre.

Angående att de kommer köra med item progression så tycker jag det är grymt. Ytterligare lite mer utmaning. Annars ser man ju ofta satt såfort man har 40 pers som dingat 60 så köttar de sönder MC. Kommer nog vara snarlikt nu men lite svårare förhoppningsvis. Undra ifall de kommer köra med placeholder looken på T2 som det var tills patch 1.9.0(?).

Vad tror ni om namnet på guilden, helt enkelt kalla den Flashback?
Citera
2015-02-20, 03:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Typh
Härligt att ni håller med. Angående omröstningen så vill ju de flesta lira alliance. Hur pass många av de som röstat på horde kan tänka sig alliance? Om man är helt inne på att lira shaman så är man ju låst dessvärre.

Angående att de kommer köra med item progression så tycker jag det är grymt. Ytterligare lite mer utmaning. Annars ser man ju ofta satt såfort man har 40 pers som dingat 60 så köttar de sönder MC. Kommer nog vara snarlikt nu men lite svårare förhoppningsvis. Undra ifall de kommer köra med placeholder looken på T2 som det var tills patch 1.9.0(?).

Vad tror ni om namnet på guilden, helt enkelt kalla den Flashback?

Flashback tycker jag låter bra! T.om jävligt passande till vad vi gör, spelar på Vanilla fake-server för flashbacks! =)

Tror största problemet blir att Få ihop tillräckligt med folk! eller att folk ska komma överens om faction om någon vill spela shaman/pally utan att kompromissa :d
Citera
2015-02-20, 10:52
Medlem
Demokratiskt riktigt så får man skapa guilden på den factionen som har flest röster. Jag är flexibel, är mest ute efter sällskapet.
Ska det vara en skandinavisk guild ? Där man pratar modersmål ?
Citera
2015-02-20, 12:21
Medlem
Desertwalkers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jalokin
Och ja nämner det igen, att sätta krav på folk är antagligen en dålig idé och jag tycker att alla ska lvla och spela i sin egna takt, som vill vara med i guildet. Sedan när tillräckligt med folk är 60 kan vi börja styra upp det. Tror det viktigaste i slutändan är att inse att vi inte spelar hardcore.

Detta är endast mina tankar och jag har inte på något sätt reserverat mig, utan är öppen för förslag... slutligen kan jag också hoppa in som GM ifall inte någon annan hellre vill göra det...
Håller med! Vi får köra på o ta det lungt i början för att sen styra upp det

Vi har för tillfället 30 röster, så snart är vi iaf 40 personer som är intresserade.
Fortfarande 63% alliance

Men om det är brist sen då vi är igång då kan man ju acceptera typ norskar o danskar.
Citera
2015-02-20, 13:31
Medlem
Hur kommer det bli den 28 när Nostalrius släpps? Måste man ladda ner klient från dem eller kan man redan ha en en wow v 1.12 eller vilken vanilla nu var redan installerat och bara in och köra så fort dem öppnar upp för acc reg?
Citera
2015-02-20, 13:50
Medlem
Desertwalkers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dragonsickness
Hur kommer det bli den 28 när Nostalrius släpps? Måste man ladda ner klient från dem eller kan man redan ha en en wow v 1.12 eller vilken vanilla nu var redan installerat och bara in och köra så fort dem öppnar upp för acc reg?
Så länge du har en vanlig klient med 1.12, ett account reggat på nostalrius då de öppnar registrationen samt deras realmlist inskriven - så är det bara å köra
Senast redigerad av Desertwalker 2015-02-20 kl. 13:54.
Citera
2015-02-20, 14:31
Medlem
Det känns ju nästan som att vi kan bestämma att det blir alliance, med 63% mot 37% för horde.
Hur är det med Er som röstat för horde, är Ni flexibla och kan tänka er alliance för gemenskapens skull eller kommer Ni köra horde ändå?

In och rösta om ni ej gjort det! https://docs.google.com/forms/d/1HreyizZegAzguKcCwcW_xWdeNgkV5jycdaAEY-UWNG0/viewform
Citera
2015-02-20, 16:49
Medlem
Jag hade först tänkt lira på Kronos, men då Nost släpps redan nästa vecka, och med hoppet om ett Flashback guild - så kan jag inte låta bli att svika Kronos för Nost .

Jag hade tänkt lira Horde, men om majoriteten röstar på Alliance så får det väl bli så !
Citera
2015-02-20, 21:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Desertwalker
Så länge du har en vanlig klient med 1.12, ett account reggat på nostalrius då de öppnar registrationen samt deras realmlist inskriven - så är det bara å köra

okej sweet. Har du nån aning om när servrarna öppnas den 28de? vid vid midnatt eller nån gång under dagen? Vore häftigt om det var som riktiga vanilla då man satt uppe dagen innan och spammade log in runt 23.59 :P
Citera
2015-02-21, 11:28
Medlem
Desertwalkers avatar
Ny video ute om hur rare mobs funkar på Nostalrius!
https://www.youtube.com/watch?v=lpdCFvnRa44

Vi har nu 36 anmälda!
61% alliance med 22 röster
39% horde med 14 röster
Rösta här om ni inte har gjort det

Citat:
Ursprungligen postat av Dragonsickness
okej sweet. Har du nån aning om när servrarna öppnas den 28de? vid vid midnatt eller nån gång under dagen? Vore häftigt om det var som riktiga vanilla då man satt uppe dagen innan och spammade log in runt 23.59 :P
Vet icket, det kommer mer info om det där senare skulle jag tro!
Senast redigerad av Desertwalker 2015-02-21 kl. 11:38.
Citera
2015-02-21, 11:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Desertwalker
Ny video ute om hur rare mobs funkar på Nostalrius!
https://www.youtube.com/watch?v=lpdCFvnRa44

Underbart. Måste säga att jag blev riktigt varm inombords när jag såg den. Har lootat otaligt många raremobs genom åren på diverse privat servers och alltid har det varit en besvikelse, ingen loot. Riktigt grymt!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in