2011-06-14, 22:34
Medlem
Desertwalkers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zhachrod
Detta låter sjukt grymt. I och med att det var sjukt länge sen jag senast spelade WoW, och framförallt privatserver, har jag en fråga; Vart kan jag smidigt ladda ner WoW med rätt patcher osv?
Finns färdiga Pre-tbc installationer att ladda ner på piratebay, bara att söka på typ world of warcraft vanilla så kommer det fram.. Men saken är den att tainted-wow fick problem med ledningen, deras huvuddeveloper slutade och då har hela "teamet" som arbetade blivit "tvingade" att gå tillbaka till deras första core som hade väldigt mycket buggar.

Är nästan ingen som spelar där heller just nu... kör på archaica istället, mer spelare + bara 1x.
Citera
2011-06-15, 17:01
Medlem
Kent Killers avatar
Finns det nån riktigt bra tbc server med mycket folk online och fungerande raids? är sjukt sugen på uppleva den tiden i wow igen.
Citera
2011-06-16, 16:05
Medlem
FettRandoms avatar
Var det någon här som spelade på gamla www.pretbc.com? som jag minns det så var väl wolfy en av dom som lämnade Devteam? Nickade Onykter där iaf.
Citera
2011-06-19, 18:48
Medlem
ZyreX_86s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kent Killer
Finns det nån riktigt bra tbc server med mycket folk online och fungerande raids? är sjukt sugen på uppleva den tiden i wow igen.

Jag tar och hakar på och ställer samma fråga!

Feenix TBC server lider av sån fruktansvärd deelay nu efter att dom bytte servrar så att det är helt värdelöst att spela, går iofs att vänta ut att dom fixar felet men det har börjat på att gått ett tag nu utan en tendens till förbättring.

Så kort och gott, finns det några fler TBC servrar som faktiskt är blizzlike på lvl70 (levlingen spelar ingen roll)?
Citera
2011-06-22, 01:53
Medlem
Dirty.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Desertwalker
Rekommenderar starkt Tainted WoW ( www.taintedwow.com )
Det är 1x-8x (spelar själv i en horde guild som endast kör med 1x för att njuta av spelet, göra dungeons m.m innan endgame) och servern är ganska ny, men peakar på ungefär 200+. Det är väldigt väldigt lite buggar och servern växer stabilt
Vad du än gör, fastna inte på feenix... fruktansvärt mycket buggar och dryga gm's.

(xp-rate väljer du själv in-game)

Tvivlar på att tainted wow är så mycket bättre, en av top guilderna på feenix blev bannad och drog till tainted, men när bannsen släppte kom alla tillbaka i princip.

Peakar 200 är ju extremt dåligt, det är en 1/10 av feenix.

Sen tycker jag inte det är så mycket buggar, levelingen är ju dock sämst men det är endgame man vill åt. Pathfinding sägs också vara på väg, och det har jag aldrig sett på någon annan privatserver.

Egentligen är pve:n ganska flawless upp till nefarian där inte alla classcalls funkar.

Sen tycker jag alla överdriver om dåliga gms, iofs är det väl standard att alla klagar på admins/moderatorer/gms på alla communitys imo.
Senast redigerad av Dirty. 2011-06-22 kl. 02:21.
Citera
2011-06-22, 13:44
Medlem
pokemontrainers avatar
Feenix server (WoW Private Server)

Tjena!

Någon som spelar på Feenix servern?
För er som inte vet så är det en vanilla server som dom har scriptat i två år.
Raids, bgs och allt är precis som det var under 60 tiden på WoW.
Man får skrapa ihop sitt gear själv, precis som det var på 60 i WoW.
Servern är väldigt berikad och den laggar knappt.

Tycker att fler från Flashback borde börja spela där! Warsong är servern man ska spela på, det är 12x xp så det går ganska snabbt att ta sig upp till 60.

Om folk börjar spela så kan vi ju starta ett Flashback guild och försöka cleara allt.

Heter Xnation och Iusedrugs ingame.

Här är länk till hemsidan där ni kan skapa konto och ladda hem WoW-mappen om ni är intresserade:
wow-one.com

MVH pokemontrainer
Citera
2011-06-22, 13:47
Medlem
Denoms avatar
Jo har spelat där tidigare lite. Enda problemet var att man måste cleara vanliga 5-manna instancer tillsammans med folk från ens guild eller några man känner då det är så oerhört många ryssar som inte bara förstör utan tar allt vad som droppas.
Citera
2011-06-22, 13:48
Medlem
pokemontrainers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Denom
Jo har spelat där tidigare lite. Enda problemet var att man måste cleara vanliga 5-manna instancer tillsammans med folk från ens guild eller några man känner då det är så oerhört många ryssar som inte bara förstör utan tar allt vad som droppas.

Det har verkligen inte hänt mig och då kör jag 5-manna instancer med randoms. Jag har lyckades skrapa ihop nästan hela Shadowcraft setet och då har det där aldrig hänt mig och jag har knappt mött några ryssar.
Citera
2011-06-22, 14:09
Medlem
Kanske blir att testa senare om jag inte har så värst mycket att göra efter jobbet.
Citera
2011-06-22, 15:33
Medlem
ZyreX_86s avatar
Jag och några polare lirar på Feenix 1.12 servern.
Har en rogue med 6/8 delar darkmatle och 2/8 shadowcraft osv, skulle nog kunna vara sugen på att haka på om någon försöker styra ihop en Flashback guild!
Skriv i tråden eller whispra "Yesimold" ingame om det blir något av med det

EDIT: Aha, Pokemontrainer verkar vara alliance, då går det nog inte så värst bra att lira gemensamt.
Senast redigerad av ZyreX_86 2011-06-22 kl. 15:41.
Citera
2011-06-22, 18:35
Medlem
Dirty.s avatar
Lirar på feenix som shadow priest i <Euthensia>. Känns som ni skulle ha en stor chans att styra upp en guild iaf på hordesidan då det är ont om vettiga engelsktalande guilder.

Sen behöver ju inte ryssarna nödvändigtvis vara kassa. Finns ju 2 ryska top guilder (WoA och Mesmerize).
Citera
2011-06-23, 19:21
Medlem
Denoms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pokemontrainer
Det har verkligen inte hänt mig och då kör jag 5-manna instancer med randoms. Jag har lyckades skrapa ihop nästan hela Shadowcraft setet och då har det där aldrig hänt mig och jag har knappt mött några ryssar.
Jaha, vet inte om det är annorlunda för Alliance, men jag har stött på oerhört många ryssar som spelar Horde. Men visst fungerar det så länge man går med i någon bättre guild då servern överlag är jävligt mycket bättre än konkurrenter (räknar inte in Blizzard då de inte har vanilla servers uppe). Smidigt att kunna plocka ihop hyfsat mycket gear från AH billigt också.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in