2015-09-23, 22:14
Medlem
P.Gs avatar
Läggmatch 1/2 avklarad.

Citera
2015-09-23, 22:32
Medlem
nygards avatar
Sett över hela matchen en usel insats, förutom i början av andra halvlek fram till typ minut 60. Kul att det lossnade för Nikola, två mål och två assist. Två riktigt fina assists förövrigt. Bra snack efter matchen också. Vinnarskalle av rang.
Citera
2015-09-23, 22:35
Medlem
simonvps avatar
Skönt att vi spelade som ett riktigt fotbollslag igen. Israelssons mål är EXAKT sånna typ av mål vi måste göra för att hålla oss kvar. Spelarna ska stångas blodiga och glidtackla in bollarna i mål (bokstavligt i det här fallet). Annars kul att se Haglund vara ok och framförallt Kennedys glädje vid 2-0, satan vad han behövde det där! Inget är klart än men spelar vi så här borde vi klara det (och inte som mot Gbg). Lägg till att vi ska möta Heif som inte har något att spela för, samt HBK och ÅFF som kan vara avhängda då.

Solna på söndag blir sjukt intressant nu! Det enda som egentligen talar mot Solna är paradoxalt nog att ett lag fan sällan går och vinner tio(?) matcher på raken utan att gå på någon mina. Det samt att vi redan slagit dem en gång i år, men det är klart att aik går in som tokfavoriter till detta möte.

Hur känner ni gårdare inför derbyt förresten? Vilka kommer ni "hålla minst på" så att säga? Verkar inte som att ni har mycket till övers för Bajen längre så förvånar mig inte om ni håller en tumme eller två för aik på söndag
Senast redigerad av simonvp 2015-09-23 kl. 22:40.
Citera
2015-09-23, 22:47
Medlem
MittNamnVarTagets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av simonvp
Skönt att vi spelade som ett riktigt fotbollslag igen. Israelssons mål är EXAKT sånna typ av mål vi måste göra för att hålla oss kvar. Spelarna ska stångas blodiga och glidtackla in bollarna i mål (bokstavligt i det här fallet). Annars kul att se Haglund vara ok och framförallt Kennedys glädje vid 2-0, satan vad han behövde det där! Inget är klart än men spelar vi så här borde vi klara det (och inte som mot Gbg). Lägg till att vi ska möta Heif som inte har något att spela för, samt HBK och ÅFF som kan vara avhängda då.

Solna på söndag blir sjukt intressant nu! Det enda som egentligen talar mot Solna är paradoxalt nog att ett lag fan sällan går och vinner tio(?) matcher på raken utan att gå på någon mina. Det samt att vi redan slagit dem en gång i år, men det är klart att aik går in som tokfavoriter till detta möte.

Hur känner ni gårdare inför derbyt förresten? Vilka kommer ni "hålla minst på" så att säga? Verkar inte som att ni har mycket till övers för Bajen längre så förvånar mig inte om ni håller en tumme eller två för aik på söndag
Tror nog gårdarna helst ser bajen ta det, dom vill ju inte att vi tar ett steg närmare guldet.
Citera
2015-09-23, 23:04
Medlem
beatbeats avatar
Birkir och Sheriff borta, kan de bli något annat än förlust? Fy fan va jobbiga nätter de kommer vara framöver.
Citera
2015-09-23, 23:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av beatbeat
Birkir och Sheriff borta, kan de bli något annat än förlust? Fy fan va jobbiga nätter de kommer vara framöver.

Vad dillrar du om? Bägge har 7 kort. Ingen avstängd mot AIK.
Citera
2015-09-24, 03:03
Medlem
trattfans avatar
Imorgon avgörs allsvenskan.
Vinner Elfsborg så vinner AIK guldet.
Citera
2015-09-24, 06:54
Medlem
ArneIIIs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trattfan
Imorgon avgörs allsvenskan.
Vinner Elfsborg så vinner AIK guldet.
Du kan vara lugn. Det blir kryss.
Citera
2015-09-24, 07:05
Medlem
P.Gs avatar
Citat:
Precis, vi kommer alla att hålla på antagonisten när de går för guld.

Citera
2015-09-24, 07:30
Medlem
RoyJoness avatar
Citat:

Om IFK vinner mot IFE så kan ni möjligtvis få spela oavgjort men annars hoppas jag självklart att ni vinner.
Citera
2015-09-24, 07:31
Medlem
JohnDRockefellers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MySpace
Laul trodde väl på IFK?
Är jävligt glad i alla fall att Blåvitt lett allsvenskan i 18 omgångar!

Lite ot men ändå. Både Blåvitt och Frölunda (Hockey) ligger etta just nu, jädrar vad gott!

Tror personligen att AIK tar hem det till sist pga deras återstående matcher.

Ja det är jävligt OT, håll Frölunda så långt bort som möjligt från denna tråden. Smutsigt!

Länge sedan man hade sådan ångest som inför kvällens match. Tyvärr tror jag inte det blir några poäng och därmed får vi uppförsbacke i slutstriden... Sätter visst hopp till Hammarby, möjligheten att spela bort AIK från guldet måste väl vara den skarpaste matchen ni tagit er för på år och dagar? Sen är ni förmodligen chanslösa ändå...
Senast redigerad av JohnDRockefeller 2015-09-24 kl. 07:34.
Citera
2015-09-24, 07:45
Medlem
Petterrors avatar
Otroligt viktig seger igår! 5 poäng till kval nu och spöar vi Allmänna på söndag så ska väl säsongen i princip vara räddad. Gnaget får absolut inte vinna guld.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in