Citat:
Ursprungligen postat av
SnakePlisssken
Hela sektionen har fullständigt kollapsat, vilket till och med du mycket väl ser.
Hela sektionen? Nej. Hela sektionen föll aldrig av, bara ena sidan på just den långsidan av byggnaden. Sen så kollapsade inte den andra delen av byggnaden heller? Kom ihåg att de bärande pelarna är intakt efter som stora delar av huset fortfarande står kvar, så det är inget bevis för att en brand leder till en total kollaps av alla bärande pelare samtidigt.
Borde den inte kollapsat helt precis som WTC7? Faller en del så faller alla. Samtidigt också.
Citat:
Ursprungligen postat av
kjellkritisk
En normal lägenhetsbrand genererar ca 700 grader celsius vilket är mer än tillräkligt för att stål ska förlora sin hållfasthet. Se
http://www.paroc.se/losningar-och-produkter/losningar/brandskydd/stalkonstruktioner
Ifall detta påstående var sant så borde iaf mer än 50% av alla bränder på byggnader lett till en total kollaps precis som på WTC7. Det bäst ni troll kunde leta upp här är när delar av en byggnad rasar utan att bärande pelare faller.
Förklara gärna varför 99,99% av liknande bränder inte leder till en total kollaps av en byggnad av alla bärande pelare samtidigt. Gör det så kommer jag definitivt inte tro på den inofficiella teorin.
Citat:
Ursprungligen postat av
Fiffiniffi
Japp, det har faktiskt din mamma sagt, och hon försäkrar samtidigt att hennes lilla plutt har rätt. Skärpning nu, för fan!
Du kan skärpa dig nu för fan. Hur kan du tro på den officiella teorin när den baseras på rent jävla nonsens.
Citat:
Ursprungligen postat av
Fiffiniffi
Nej det är inte ett vetenskapligt argument, det är ännu ett tomt påstående. För att det skla vara ett vetenskapligt argument så måste du först räkna ut hur mycket brännbart det fanns i form av t ex flygbränsle och kontorsmaterial och sedan därifrån räkna ut hur mycket energi som kunde frigöras och sedan visa hur mycket som skulle fattas för att värma upp balkarna.
Man räknar på värsta fallet. Proppa hela skiten med bensin, metanol möbler från ikea. Ja vad du vill. Så ska du se att de bärande pelarna kommer fortfarande stå kvar oavsett hur våldsamt det brinner i den lilla stugan som kallas för WTC7.
Citat:
Där ser man. Hur har du kommit fram till detta?
Hur kom du fram till att WTC7 kollapsade pga brand. Du har fortfarande inte förklarat det. Inte heller NIST, men fortfarand så tror du på tomten.
Citat:
Förutom de som gjort det, menar du?
Har aldrig hänt. De enda jag sett är när delar av byggnaden rasar, medan bärande pelare fortfarande står kvar i gott skick och kan fortfarande hålla uppe huset i 200 år till.
Det är Noll fortfarande. Visa mig ett enda hus som kollapsar med alla bärande pelare samtidigt pga brand.
Citat:
Ursprungligen postat av
Fiffiniffi
Och? Menar du att de båda byggnaderna hade identisk konstruktion? Annars kan jag inte se det relevanta i vad du vill få fram.
Självklart är det inte samma konstruktion, men ifall en del faller så ska väl övriga delar också kollapsa, precis som man argumenterar för i WTC7. När en bärande pelare vek sig så vek sig alla. Samtidigt.
Citat:
Självklart. Det var ju ett större hus. Ett större hus väger dock jävligt mycket mer, så denna invändning faller ganska platt.
Men de bärande pelarna hade ändå stått kvar om det inte var för bomberna som förstörde dem.
En pelare som står vertikalt motstår vikt flera gånger bättre än delar som är monterade horisontellt.
Citat:
Om du däremot har lust att presentera uträkningar för wtc 7 som förklarar varför det omöjligen kunde rasa så är jag idel öra...
räkna du på det värsta scenariot om du vill bevisa något för mig. Tänker inte ödsla min tid på att försöka bekräfta sådant som ändå är helt omöjligt.
Citat:
Ursprungligen postat av
Fiffiniffi
Jag vet vad det är. USA:s regering stängde ner projektet. Att komma med ett projekt nerstängt av regeringen är ett ganska dåligt argument för att de gjorde ett annat, betydligt värre

De stängde ner just det projektet, det används som ett argument att false flags är något USA har gjort och därmed har de förlorat sin oskuld i den biten. Du kan inte komma och avfärda en alternativ false flag teori när USA redan ägnat sig åt sådant.
Sen bara för att de stängt ner just det projektet betyder det inte att de aldrig kommer göra det igen
Citat:
Nej. Bara samma tomma påståenden som finns i tusen andra videos. Men visst, om det är något specifikt i videon du anser vara av stort värde så berätta vilken tidpunkt det sägs så ska jag med glädje titta på det och så tar vi en diskussion om det.
Debunka detta då om du kan:
https://www.youtube.com/user/ae911truth/videos