2015-02-17, 16:00
Medlem
Thurizas-09s avatar
Det är ju jävligt lätt att presentera bevis på ett internetforum Debunkarna vill alltså att någon laddar upp termitrester, som är fysiskt påtagliga, till forumet. Eller andra bevis. Ingen kan bevisa något här utan endast debatera...

Polly vill ha kex Stark argumentation. Tycker du som skrev detta skall ladda upp bevis för att den officiella teorin stämmer. Det är ju helt orimligt att debunkarna sitter bakom sina sina skärmar och skriker om bevis när de själva enkom mäktar flöda forumet met trams. Om någon i hundratals inlägg skriver: "Polly vill ha kex", bör denne ignoreras. Syftet är solklart.

NIST:s utredning utgör inget bevis, utan endast en teori bland alla andra.
Citera
2015-02-17, 16:08
Avstängd
Fiffiniffis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Herz
Bevisa då om du är så säker, du har ju en officiell rapport på din sida. Du har möjlighet att sätta slut på debatten.

Jag har hela tiden erbjudit mig att diskutera specifika frågor från rapporten. Problemen uppstår när du säger att "det är omöjligt" utan förklara eller visa varför. Gör som du vill, det är det bästa erbjudandet du kan få.

Om du tror att jag ska skriva en närmast akademisk avhandling kring en rapport på tusentals sidor till en fåntratt som "inte vill ödsla tid" på att ens backa upp ett enda av alla sina fåniga påståenden...tja då bedrar du dig själv ordentligt.

Presentera något av värde, annars finns det inget att säga.

Citat:
Norhwoods används bara som argument för att visa att det är möjligt att USA stod bakom attackerna eftersom de hållit på med sådant tidigare. Som sagt, att det aldrig utfördes spelar ingen roll.

Då kan jag bara beklaga att du inte har den intellektuella kapaciteten att förstå hur dum du låter.

Citat:
Sen att du anser att det är något korkat med det förstår jag mig absolut inte på.

Klart du inte gör. Det förutsätter ju viss intelligens.

Citat:
Sen ser jag ingen logik i att du försöker ignorera påtänkta false-flags som kommer från militären eller från CIA bara för att Vita Huset inte visat sitt samtycke.

Jag ignorerar dem inte, de är intressanta ur många aspekter. Jag säger bara att det är jävligt korkat att ta ett sådant exempel som intäkt för att Vita huset gjort något 100 ggr värre 40 år senare, när de bevisligen inte ens gjorde det när det begav sig.

Det här har jag nu förklarat för dig flera gånger nu. Det finns alltså inget mer att säga i den frågan heller.
Citera
2015-02-17, 16:18
Avstängd
Fiffiniffis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Thurizas-09
Det är ju jävligt lätt att presentera bevis på ett internetforum Debunkarna vill alltså att någon laddar upp termitrester, som är fysiskt påtagliga, till forumet. Eller andra bevis. Ingen kan bevisa något här utan endast debatera...

Ta din "let's agree to disagree"-dynga och stoppa upp den där solen inte skiner. Trams maskerat som ödmjukhet kommer du ingen vart med.

Citat:
Polly vill ha kex Stark argumentation.

Inte menat att vara det heller. Det är menat som ett förlöjligande svar till samma tomma påstående som upprepas om och om igen som om av en jävla papegoja. Om du behagade läsa trådhistoriken ser du tydligt att jag gett alla chanser för vederbörande att faktiskt presentera något konkret.

Citat:
Tycker du som skrev detta skall ladda upp bevis för att den officiella teorin stämmer.

Rapporten talar för sig själv. Har du problem med någon specifik del av den och kan bidra med ett konkret argument varför så finns jag m.fl. till din tjänst.

Citat:
Det är ju helt orimligt att debunkarna sitter bakom sina sina skärmar och skriker om bevis när de själva enkom mäktar flöda forumet met trams
.

Jag tror du missat vilket sida det är som sitter med en rigorös utredning och vilken sida som har obskyra youtube-klipp.

Citat:
NIST:s utredning utgör inget bevis,

Då har du alltså ett konkret argument som påtalar fel i den?
Citera
2015-02-17, 17:06
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Spirituality
Hur kan du bortse ifrån hur mitt svar passar din frågeställning? Mitt svar var en teori på varför de hålls skyldiga, utan att blanda in bankkarteller i diskussionen. Det är absolut inte lustigt att BBC fick flyga tvärs över världen, för att intervjua Osama Bin Laden i hans grotta - som var världens mest efterlysta man, utan att några myndigheter ingrep? Det är absolut inte lustigt att hela Nordamerikans flygflotta hade övning, samma dag och tid som planen kapades och slog till mot WTC - utan att militärflygplan kunde avvärja en terrorattack eftersom att de inte visste om det var 'real life or exercise'? Det är absolut inte lustigt att WTC #7 rasade, på mitten, utan att skada byggnader 10 meter ifrån byggnaden, menar du på att fundamentalister smugit in i byggnaden och planterat sprängmedel i professionell demolition-anda, utan att någon skulle ha upptäckt detta? Det är absolut inte lustigt, att övervakningskameran som 'filmade flygattacken mot pentagon' inte visar filmen åt allmänheten, istället la FBI beslag på filmen, varför? Det är absolut inte lustigt att, t.om ingenjörer som var med och byggde WTC menar på att det är omöjligt att de skulle rasa som det gjorde eftersom att betongstammen var konstruerad för att hålla emot att plan skulle flyga rätt in i skiten.

Detta är bara en bråkdel av alla märkliga omständigheter, du väljer att bortse ifrån detta samtidigt som du väljer att bortse ifrån att Européer i Europa blir ersatt av ett nytt folk och att vi kommer att vara minoritet inom 1-200 år i en annan tråd, eftersom att detta inte passar din verklighetsuppfattning. Återigen låter jag dig vinna eftersom att jag ger mig ur diskussionen och låter bli att citera dig i fler inlägg, medan jag hoppas på att reinkarnation existerar och att du också får vara med och betala priset för allt som sker på våra marker.

Du drar ju bara samma argument som redan diskuterats in i oändlighetens kakelvägg i alla de andra trådarna. Exempelvis har jag, bland många andra, bemött det mesta flera gånger. Jag vet inte riktigt varför jag ska börja bemöta det hela ännu en gång när jag egentligen frågade något helt annat...
Citera
2015-02-17, 17:32
Medlem
TODCDFWBs avatar
Citat:
Hur kan du bortse ifrån hur mitt svar passar din frågeställning? Mitt svar var en teori på varför de hålls skyldiga, utan att blanda in bankkarteller i diskussionen. Det är absolut inte lustigt att BBC fick flyga tvärs över världen, för att intervjua Osama Bin Laden i hans grotta - som var världens mest efterlysta man, utan att några myndigheter ingrep? Det är absolut inte lustigt att hela Nordamerikans flygflotta hade övning, samma dag och tid som planen kapades och slog till mot WTC - utan att militärflygplan kunde avvärja en terrorattack eftersom att de inte visste om det var 'real life or exercise'? Det är absolut inte lustigt att WTC #7 rasade, på mitten, utan att skada byggnader 10 meter ifrån byggnaden, menar du på att fundamentalister smugit in i byggnaden och planterat sprängmedel i professionell demolition-anda, utan att någon skulle ha upptäckt detta? Det är absolut inte lustigt, att övervakningskameran som 'filmade flygattacken mot pentagon' inte visar filmen åt allmänheten, istället la FBI beslag på filmen, varför? Det är absolut inte lustigt att, t.om ingenjörer som var med och byggde WTC menar på att det är omöjligt att de skulle rasa som det gjorde eftersom att betongstammen var konstruerad för att hålla emot att plan skulle flyga rätt in i skiten.
Jag föreslår att du tar den titt i den officiella tråden för precis som SnakePlisssken skrev så har dina argument redan diskuterats där ett antal gånger, men jag kan svara på ett av dem här. Du får gärna lägga fram en källa för ditt sista påstående, nämligen att byggnaderna skulle vara konstruerade för att "hålla emot att plan skulle flyga rätt in i skiten".

Leslie Robertsson, en av ingenjörerna bakom tornen, säger nämligen så här i en intervju med BBC:

Citat:
We had designed the project for the impact of the largest airplane of its time, the Boeing 707. The 767 that actually hit the WTC was quite another matter again. First of all it was a bit heavier than the 707, not very much heavier, but a bit heavier. But mostly it was flying a lot faster. And the energy that it put into the building is proportional to its square of the velocity, as you double the velocity, four times the energy. Triple the velocity, eight times the energy and so forth [Sic; actually triple velocity means nine times the kinetic energy.]

And then of course with the 707 to the best of my knowledge the fuel load was not considered in the design, and indeed I don't know how it could have been considered. But, and with the 767 the fuel load was enormous compared to that of the 707, it was a fully, fully fuelled airplane compared to the 707 which was a landing aircraft. Uh, just absolutely no comparison between the two.
Källa: On Debunking 9/11 Debunking: Examining Dr. David Ray Griffin’s Latest Criticism of the NIST World Trade Center Investigation
Citera
2015-02-17, 18:49
Medlem
Spiritualitys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TODCDFWB
Jag föreslår att du tar den titt i den officiella tråden för precis som SnakePlisssken skrev så har dina argument redan diskuterats där ett antal gånger, men jag kan svara på ett av dem här. Du får gärna lägga fram en källa för ditt sista påstående, nämligen att byggnaderna skulle vara konstruerade för att "hålla emot att plan skulle flyga rätt in i skiten".

Leslie Robertsson, en av ingenjörerna bakom tornen, säger nämligen så här i en intervju med BBC:

Källa: On Debunking 9/11 Debunking: Examining Dr. David Ray Griffin’s Latest Criticism of the NIST World Trade Center Investigation

Jag har endast intresse av att få klarhet på varför och hur byggnad 7 (WTC#7) rasade. Samtidigt är jag av samma åsikt fortfarande, tornen skulle ha klarat det - och ingenjören hävdar inte att smällen skulle ha varit orsaken, till hundra procent utan lämnar några procent åt chansen att någonting annat kan ha varit orsaken.
Senast redigerad av Spirituality 2015-02-17 kl. 18:53.
Citera
2015-02-17, 19:27
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Jag har endast intresse av att få klarhet på varför och hur byggnad 7 (WTC#7) rasade. Samtidigt är jag av samma åsikt fortfarande, tornen skulle ha klarat det - och ingenjören hävdar inte att smällen skulle ha varit orsaken, till hundra procent utan lämnar några procent åt chansen att någonting annat kan ha varit orsaken.

Varför skrev du då följande:

Det är absolut inte lustigt att BBC fick flyga tvärs över världen, för att intervjua Osama Bin Laden i hans grotta - som var världens mest efterlysta man, utan att några myndigheter ingrep? Det är absolut inte lustigt att hela Nordamerikans flygflotta hade övning, samma dag och tid som planen kapades och slog till mot WTC - utan att militärflygplan kunde avvärja en terrorattack eftersom att de inte visste om det var 'real life or exercise'? Det är absolut inte lustigt att WTC #7 rasade, på mitten, utan att skada byggnader 10 meter ifrån byggnaden, menar du på att fundamentalister smugit in i byggnaden och planterat sprängmedel i professionell demolition-anda, utan att någon skulle ha upptäckt detta? Det är absolut inte lustigt, att övervakningskameran som 'filmade flygattacken mot pentagon' inte visar filmen åt allmänheten, istället la FBI beslag på filmen, varför? Det är absolut inte lustigt att, t.om ingenjörer som var med och byggde WTC menar på att det är omöjligt att de skulle rasa som det gjorde eftersom att betongstammen var konstruerad för att hålla emot att plan skulle flyga rätt in i skiten.

Det ENDA du skrev som hade med WTC7 att göra är det som inte är fetat - och det är dessutom helt fel... Exempelvis stod en byggnad på 30 West Broadway som fick avsevärda skador av WTC7s rasmassor. Titta i PDF-filen här - förslagsvis figure 3.15 och framåt..
http://mceer.buffalo.edu/publications/wtc/02-SP02Screen.pdf
Citera
2015-02-17, 20:01
Medlem
Spiritualitys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SnakePlisssken
Varför skrev du då följande:

Det är absolut inte lustigt att BBC fick flyga tvärs över världen, för att intervjua Osama Bin Laden i hans grotta - som var världens mest efterlysta man, utan att några myndigheter ingrep? Det är absolut inte lustigt att hela Nordamerikans flygflotta hade övning, samma dag och tid som planen kapades och slog till mot WTC - utan att militärflygplan kunde avvärja en terrorattack eftersom att de inte visste om det var 'real life or exercise'? Det är absolut inte lustigt att WTC #7 rasade, på mitten, utan att skada byggnader 10 meter ifrån byggnaden, menar du på att fundamentalister smugit in i byggnaden och planterat sprängmedel i professionell demolition-anda, utan att någon skulle ha upptäckt detta? Det är absolut inte lustigt, att övervakningskameran som 'filmade flygattacken mot pentagon' inte visar filmen åt allmänheten, istället la FBI beslag på filmen, varför? Det är absolut inte lustigt att, t.om ingenjörer som var med och byggde WTC menar på att det är omöjligt att de skulle rasa som det gjorde eftersom att betongstammen var konstruerad för att hålla emot att plan skulle flyga rätt in i skiten.

Det ENDA du skrev som hade med WTC7 att göra är det som inte är fetat - och det är dessutom helt fel... Exempelvis stod en byggnad på 30 West Broadway som fick avsevärda skador av WTC7s rasmassor. Titta i PDF-filen här - förslagsvis figure 3.15 och framåt..
http://mceer.buffalo.edu/publications/wtc/02-SP02Screen.pdf

Förklara händelseförloppet istället för att hänga upp dig på ifall att kringliggande byggnader skadades eller inte, varför och hur rasade den?
Citera
2015-02-17, 20:05
Medlem
Herzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fiffiniffi
Jag har hela tiden erbjudit mig att diskutera specifika frågor från rapporten. Problemen uppstår när du säger att "det är omöjligt" utan förklara eller visa varför. Gör som du vill, det är det bästa erbjudandet du kan få.

Dina sagor återstår som sagor. Men jag antar du hellre vill slå hål i det jag vill säga när du själv vet att båda sidor är teorier och inte bevis. Men sen är det en annan sak att videomaterialet fastställer demolitions teorin till 110%, men i dina ögon är det väl normalt att en byggnad bara faller pga brand. Hur det kom in i din lilla hjärna vet jag inte, kanske för att STATEN automatiskt har rätt enligt dig.

Citat:
Om du tror att jag ska skriva en närmast akademisk avhandling kring en rapport på tusentals sidor till en fåntratt som "inte vill ödsla tid" på att ens backa upp ett enda av alla sina fåniga påståenden...tja då bedrar du dig själv ordentligt.

Du behöver inte ens göra det. Det räcker med enkla konkreta bevis. Men jag vet redan att sådana inte finns och att du inte har den blekaste aning om varför den kollapsade pga branden, som du själv tror på.

Citat:
Presentera något av värde, annars finns det inget att säga.

Jag har presenterat många argument som håller bra. Kan inte bevisa något förrän en ny utredning hålls och svarar på samma frågor som jag och AE911 ställer samt en stor del av USAs befolkning.

Citat:
Jag ignorerar dem inte, de är intressanta ur många aspekter. Jag säger bara att det är jävligt korkat att ta ett sådant exempel som intäkt för att Vita huset gjort något 100 ggr värre 40 år senare, när de bevisligen inte ens gjorde det när det begav sig.

Operations Northwoods är tillräckligt illa, svenskar är kända för att vara svaga med låga standarder. Svenskar tar mycket skit utan att ge ifrån mycket oväsen. jag är inte en av dom.

Kolla bara på dina desperata försök att förminska något som har viktig betydelse. En kriminell regering är något du verkar acceptera sålänge det håller uppe din förfinade bild av verkligheten. Att USA är ett frihetens stat som inte gör grovt korrupta handlingar.
Citera
2015-02-17, 20:40
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Förklara händelseförloppet istället för att hänga upp dig på ifall att kringliggande byggnader skadades eller inte, varför och hur rasade den?

Flygplan - kapat - krasch in i stort hus (x2) - föll delvis på litet hus - brand utbröt - litet hus rasade, neråt, delvis på mindre hus.

Nöjd eller ska du fortsätta flytta målstolpar så fort du får svar på dina frågor? Är du kanske endast intresserad av vem som ansade flygkaparnas skägg nu eller har du något annat viktigt på hjärtat, och framförallt - har du några argument som talar FÖR dina ståndpunkter?
Citera
2015-02-17, 21:42
Medlem
Spiritualitys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SnakePlisssken
Flygplan - kapat - krasch in i stort hus (x2) - föll delvis på litet hus - brand utbröt - litet hus rasade, neråt, delvis på mindre hus.

Nöjd eller ska du fortsätta flytta målstolpar så fort du får svar på dina frågor? Är du kanske endast intresserad av vem som ansade flygkaparnas skägg nu eller har du något annat viktigt på hjärtat, och framförallt - har du några argument som talar FÖR dina ståndpunkter?

En brand rasar ett hus på 47 våningar, i fritt fall?
Kan du inte kika runt på youtube och liveleak, det finns tusentals videos på byggnader som brinner - en del i storlek med detta och andra inte, ingen verkar dela samma öde som wtc 7, ett ras i fritt fall.
Citera
2015-02-17, 22:48
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
En brand rasar ett hus på 47 våningar, i fritt fall?
Kan du inte kika runt på youtube och liveleak, det finns tusentals videos på byggnader som brinner - en del i storlek med detta och andra inte, ingen verkar dela samma öde som wtc 7, ett ras i fritt fall.

Inget jämförbart höghus har någonsin brunnit lika länge utan brandbekämpning, så det finns inget att jämföra med. Du kan lika väl hävda att 100% av alla höghus som brunnit så har rasat precis som WTC7.

Det närmaste jämförbara är väl höghus med liknande stålkonstruktioner som rasat trots brandbekämpning och trots att de inte brunnit lika länge. Som Windsor Towewr i Madrid som bekämpades av brandmän och ändå rasade alla stålkonstruktioner som inte var inklädda i betong timmar snabbare än WTC7.https://www.youtube.com/watch?v=j4MjsVnasLA
eller Delft University i Holland:
https://www.youtube.com/watch?v=8XMTALBYRNA

Men varför tar du inte allt det här i rätt tråd istället?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in