Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2015-02-14, 21:56
  #1
Medlem
Reellfantasis avatar
http://www.aftonbladet.se/kultur/kro...cle12233852.ab
Kunde inte sagt det bättre själv.. Lars Vilks har idag skördat sitt första offer.. Kommer han fortsätta envisas med att rita kränkande hundar bara för att slå in en öppen dörr?? Faktum är att en person idag fick sätta livet till.

Yttrandefrihet kan finnas även utan att man kränker folk, enda saken kränkningen bidrar med är att den som idag skördar liv..

Borde man ta ifrån Lars Vilks sitt skydd så han slutar tramsa?
__________________
Senast redigerad av Reellfantasi 2015-02-14 kl. 22:13.
Citera
2015-02-14, 21:58
  #2
Avstängd
Testestest99s avatar
Problemet är inte Vilks, problemet är alla jävla islamister. Du rättfärdigar att döda för att man blir kränkt, du är lika sinnessjuk som dessa babbar som dödar folk pga sin tro. Jävla vänsterpack.
Citera
2015-02-14, 22:00
  #3
Medlem
Polyklorfenols avatar
Snyggt resonerat. Det är så man ser till att förtryck kan fortsätta. Naturligtvis ska vi aldrig ge vika för fundamentalister, utan bekämpa denna ondska till sista blodsdroppen.

Så länge de finns kvar, ska alla Vilks gelikar ges extra skydd och utrymme för att verka mer än någonsin!!!

Om jag retar någon och denne skadar mig, ska jag åka i fängelse då? Idiot!
Citera
2015-02-14, 22:00
  #4
Medlem
tzjs avatar
Artikeln är från 2010. Och hon skriver annorlunda idag: http://www.aftonbladet.se/kultur/kro...cle20318696.ab

Je vet fan inte vad jag suis Linderborg.
Citera
2015-02-14, 22:02
  #5
Medlem
UlfGullivers avatar
Alla som går på ett så pass laddat politiskt möte och nyligen såg vad som hände i Frankrike vet mycket väl om riskerna.

Lars Vilks har inte tvingat någon att besöka mötet, kan lova dig att de personerna som går på liknande möten som Vilks är de som är mest medvetna om riskerna, det var inte heller någon hemlighet att Vilks skulle delta och man borde förstått riskerna på polisuppbådet.

Jag skulle nog t.om tyvärr säga att Lars Vilks kommer att dö inom de kommande åren, Europa förstår inte ännu att islam är en genuint ond och rätt igenom rutten världsåskådning som måste genomgå flera reformationer innan vidskepelsen kan komma att godkänns i Europa.
Citera
2015-02-14, 22:05
  #6
Medlem
Reellfantasis avatar
Saken är att vi kan ha yttrandefrihet fast att vi inte dagligen kränker folk, det Lars Vilks gör är att han bara håller på att slå in öppna dörrar. Vi har yttrandefrihet. Han får inget straff för att kränka dock anser jag inte att han ska ha massa dyrt skydd.
Rättigheten är rätten att yttra sig inte att få privat skydd och indirekt skörda liv.
Citera
2015-02-14, 22:11
  #7
Avstängd
Testestest99s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Reellfantasi
Saken är att vi kan ha yttrandefrihet fast att vi inte dagligen kränker folk, det Lars Vilks gör är att han bara håller på att slå in öppna dörrar. Vi har yttrandefrihet. Han får inget straff för att kränka dock anser jag inte att han ska ha massa dyrt skydd.
Rättigheten är rätten att yttra sig inte att få privat skydd och indirekt skörda liv.

Men du fattar fortfarande inte. Problemet är inte Vilks utan islamisterna. Utan islamism så hade inte Vilks behövt skydd. Det du gör nu är samma mentalitet som skyller kvinnor för våldtäkt.

Ja, om hon inte hade gått halvnaken i gränden så hade hon inte blivit våldtagen.

Därutöver om man läser mellan raderna så vill du ha yttrandefrihet men enbart om det passar dig. Du är sinnessjuk.
Citera
2015-02-14, 22:12
  #8
Medlem
Reellfantasis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Testestest99
Men du fattar fortfarande inte. Problemet är inte Vilks utan islamisterna. Utan islamism så hade inte Vilks behövt skydd. Det du gör nu är samma mentalitet som skyller kvinnor för våldtäkt.

Ja, om hon inte hade gått halvnaken i gränden så hade hon inte blivit våldtagen.

Alltså han som har dödat ska givetvis straffas för mordet på en oskyldig. Vad jag säger är att Lars Vilks har direkt ansvar i detta och att det är knäppt att vi beskyddar honom, då han älskar ofterkoftan.
Citera
2015-02-14, 22:14
  #9
Avstängd
Testestest99s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Reellfantasi
Alltså han som har dödat ska givetvis straffas för mordet på en oskyldig. Vad jag säger är att Lars Vilks har direkt ansvar i detta och att det är knäppt att vi beskyddar honom, då han älskar ofterkoftan.

Nej, han har inget jävla ansvar för detta. Det är islamistens fel helt och hållet. Återigen till våldtäktsscenariot. Är kvinnan "direkt ansvarig i detta"? Varför skyddar vi henne? Hon måste verkligen älska offerkoftan. Jävla babbe åk hem.
Citera
2015-02-14, 22:16
  #10
Medlem
Reellfantasis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Testestest99
Nej, han har inget jävla ansvar för detta. Det är islamistens fel helt och hållet. Återigen till våldtäktsscenariot. Är kvinnan "direkt ansvarig i detta"? Varför skyddar vi henne? Hon måste verkligen älska offerkoftan. Jävla babbe åk hem.

vänsterideologi beskyddar kvinnor bestydligt bättre än det du står för..

Nu talar vi om yttrandefrihet och jag påpekar bara att yttrandefrihet redan finns och ingen stoppar heller Lars Vilks, problemet blir precis som Linderborg påpekar att vi andra får offra oss för Vilks fetischism.
Citera
2015-02-14, 22:19
  #11
Medlem
svart-rullstols avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Reellfantasi
Saken är att vi kan ha yttrandefrihet fast att vi inte dagligen kränker folk, det Lars Vilks gör är att han bara håller på att slå in öppna dörrar. Vi har yttrandefrihet. Han får inget straff för att kränka dock anser jag inte att han ska ha massa dyrt skydd.
Rättigheten är rätten att yttra sig inte att få privat skydd och indirekt skörda liv.

+1
Gillar verkligen inte att mina surt förvärvade pengar som betalas in till staten varje månad går till att någon "konstnär" ska få ta del av dyra personskydd, bara för att människan går över gränsen gång på gång. Det är ingen som tvingar honom att göra det, vi vet redan vilka problem som islamistiska extremister medför.
Citera
2015-02-14, 22:19
  #12
Medlem
patriot8s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Reellfantasi
Saken är att vi kan ha yttrandefrihet fast att vi inte dagligen kränker folk, det Lars Vilks gör är att han bara håller på att slå in öppna dörrar. Vi har yttrandefrihet. Han får inget straff för att kränka dock anser jag inte att han ska ha massa dyrt skydd.
Rättigheten är rätten att yttra sig inte att få privat skydd och indirekt skörda liv.
Om man använder sig av sin yttrandesfrihet, som man har lagligt rätt till.
Och pågrund av det blir förföljd och riskerar att få attentat riktat mot sig, ska man då enligt dig inte ha rätt till skydd? Ska terror bestämma vad som får disskuteras och inte?
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback