2015-02-14, 14:13
Medlem
chessjamts avatar
Kul, när det väl öppnas upp med Year Beasts så kraschar servarna så att man inte kan ta sig in. Smart gjort Valve.
Citera
2015-02-14, 14:15
Bannlyst
Vad fan är grejen med "Ansluter till dota2-nätverket", haft det hela dagen
Citera
2015-02-14, 14:18
Medlem
chessjamts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vismbr
Vad fan är grejen med "Ansluter till dota2-nätverket", haft det hela dagen

Fick det nyss, precis när man vill köra det här nya Year Beasts. Fattar inte vad de håller på med.
Citera
2015-02-14, 14:22
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av chessjamt
Fick det nyss, precis när man vill köra det här nya Year Beasts. Fattar inte vad de håller på med.

Har sällan tid att spela, men när man äntligen har ett par timmar till övers så det det fördömda jävla helvetes nätverket nere
Citera
2015-02-14, 16:55
Medlem
dannekerrors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vismbr
Har sällan tid att spela, men när man äntligen har ett par timmar till övers så det det fördömda jävla helvetes nätverket nere

I feel you. När man väl hittar ett spel nu så är det ingen som lyckas connecta, och tar man sig väl in i gamet blir man droppad och kan inte komma in i det igen...

Dumma pay2win events kan dom skippa i framtiden.
Citera
2015-02-14, 17:39
Medlem
k0rv3ns avatar
Hej.
Tänkte höra om någon kanske kan ha en aning om mitt problem, vart ju nån uppdatering igår. Och efter det så är grafiken helt åt helsike.

http://www.ladda-upp.se/bilder/vxqllqytdkacv/

Som ni ser på bilden, så är det ju typ som ett rött lager över allt, och som att det är en skugga av allt. Så är ju inte jätte enkelt att spela när det ser ut såhär.

Testade att installera om spelet men är fortfarande lika dant :/

Nån som kan ha en idé om hur att lösa detta?
Citera
2015-02-14, 17:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av k0rv3n
Hej.
Tänkte höra om någon kanske kan ha en aning om mitt problem, vart ju nån uppdatering igår. Och efter det så är grafiken helt åt helsike.

http://www.ladda-upp.se/bilder/vxqllqytdkacv/

Som ni ser på bilden, så är det ju typ som ett rött lager över allt, och som att det är en skugga av allt. Så är ju inte jätte enkelt att spela när det ser ut såhär.

Testade att installera om spelet men är fortfarande lika dant :/

Nån som kan ha en idé om hur att lösa detta?

Ser ut som du har aktiverat 3D. Gå in i inställningar och se om du kan bocka av det.
Citera
2015-02-14, 18:07
Medlem
chessjamts avatar
Om en timma och 7-8 minuter startar de igång ett till Year Beasts för alla som är intresserade. Hoppas att nätverket och servarna inte kraschar den här gången igen.
Citera
2015-02-14, 18:37
Medlem
k0rv3ns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Verticaloo
Ser ut som du har aktiverat 3D. Gå in i inställningar och se om du kan bocka av det.

Hittar inget om 3D. Går det under ett annat namn? Har det på svenska om det skulle göra någon skillnad. Kan säga att även när spelet startar så är det som ett rött lager över allt.
Har dessutom inte ändrat några inställningar.

Spelade en match igår, då det var normalt. Sedan så kom det att jag inte kunde ansluta till Dota 2. Startade om och den installerade en uppdatering, och sen så såg det ut som det gör nu då, helt fucked up.

Trycke även använd standardinställningar, och validerade cache för spelet. Men som sagt ser ändå bara weird ut.
Citera
2015-02-15, 00:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av k0rv3n
Hittar inget om 3D. Går det under ett annat namn? Har det på svenska om det skulle göra någon skillnad. Kan säga att även när spelet startar så är det som ett rött lager över allt.
Har dessutom inte ändrat några inställningar.

Spelade en match igår, då det var normalt. Sedan så kom det att jag inte kunde ansluta till Dota 2. Startade om och den installerade en uppdatering, och sen så såg det ut som det gör nu då, helt fucked up.

Trycke även använd standardinställningar, och validerade cache för spelet. Men som sagt ser ändå bara weird ut.

Tror personen inte menade i själva spelet, har du nvidia? I så fall så reseta alla inställningar i nvidia kontrollpanel till standard, är säkert något där som orsakat det, är det så i fler spel?
Citera
2015-02-15, 11:10
Medlem
Jannebigplays avatar
Gjort en comeback på dotan och jag har en ganska usel rating (3,1k). En sak som för mig verkar helt bruten på min nivå och som jag behöver hjälp med är hur fan man kontrar axe? Axe (ofta med abbadon) tar offlane och ställer sig bakom tornet och blockar creeps. 2v2 mot denna combo går absolut inte känns det som
Citera
2015-02-15, 12:17
Medlem
k0rv3ns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av beatmeingambling
Tror personen inte menade i själva spelet, har du nvidia? I så fall så reseta alla inställningar i nvidia kontrollpanel till standard, är säkert något där som orsakat det, är det så i fler spel?

Formaterade datorn för ett par veckor sedan och har bara spelat dota sen dess så har inget annat installerat.

Men jag har nu fått det att bli normalt igen.
Kollade igenom Nvidia inställningarna men var inget konstigt. Låg dock en uppdatering, så laddade ner den men gick inte att installera den uppdateringen.

Gick in direkt på Nvidias hemsida och laddade ner därifrån och då gick det att installera Och nu fungerar det igen verkar det som

EDIT: Verkar inte vara lika bra grafik som förrut, menmen det fungerar iaf. Men som vanligt, kom in i två games och båda gångerna en som inte connecta. Och tredje gången så dog dota 2 nätverket...
Senast redigerad av k0rv3n 2015-02-15 kl. 12:29.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in