2015-02-10, 19:36
Medlem
Gantss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ezzelino
felpost
???
Senast redigerad av Gants 2015-02-10 kl. 20:28.
Citera
2015-02-11, 15:45
Medlem
Ezzelinos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gants
Hur mycket pengar har ni att slösa då? Själv har man endast 55 fanta och är i behov utav flera spelare på olika positioner

Jag lade mina 60 fantamilioni på Diamanti och har nu välkomnat honom in i truppen. Slokörad vandrade Fetfatzidis bort från Risorgimentos glada gossar och Garibaldis omedgörliga blick.
Citera
2015-02-11, 16:32
Medlem
Gantss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ezzelino
Jag lade mina 60 fantamilioni på Diamanti och har nu välkomnat honom in i truppen. Slokörad vandrade Fetfatzidis bort från Risorgimentos glada gossar och Garibaldis omedgörliga blick.
Alltså... Skäms du inte?
Citera
2015-02-11, 16:37
Medlem
Ezzelinos avatar
Citat:
Alltså... Skäms du inte?

Nej. Jag är hård men rättvis. Diamanti var en fröjd att se i Fiorentinas senaste match, jag fick en impuls att försöka byta in honom i truppen i st f marginalspelaren med det för svenska öron lite roande namnet Fett-fat-zidis.
Citera
2015-02-11, 16:57
Medlem
Knugen37s avatar
Efter mina senaste värvningar bli truppen följande:
De Sanctis
Handanovic
Benussi- NY

Herteaux
Albiol
Mauricio- NY
Santon- NY
De Silvestri -NY
Moras
Basanta- NY
Molinaro

Hallfredson
Nainggolan
Andrea Poli -NY
Bruno Fernandes -NY
Joaquin
Felipe Anderson
Brozovic- NY
Asamoah

Quagliarella
Tevez
Belotti- NY
Ibarbo
Thereau
Doumbia
Citera
2015-02-11, 19:29
Medlem
Ferry31s avatar
Citat:
Alltså... Skäms du inte?

Du snodde väl min back? Synd att jag inte var aktiv idag, då hade jag gått in och snott Luigi Sepe för dig
Citera
2015-02-12, 12:16
Medlem
Ezzelinos avatar
3-0-seger på bortaplan mot säsongens Flashbackdominant Ferry31 var ett bättre resultat än jag på förhand kunnat föreställa mig. Hemmamatch mot Antico Arsenale, jag torde ställa upp med:

Buffon
Lichtsteiner-Astori-Ranocchia
Hamsik-Falque-Fernandez-Diamanti
Eder-Toni-Higuain
Citera
2015-02-13, 09:05
Medlem
Villons avatar
Viktigt med seger direkt. Gör anfallarna tre mål och målvakten håller nollan kan mittfältarna vara nästan hur dåliga som helst, tydligen. Något av en skitomgång för Antico Arsenale, därav lite väl stora siffror.
Citera
2015-02-13, 19:01
Medlem
anteri17s avatar
Ja inte var det en bra start för Antico Arsenale. Det gäller att hänga med och att inte tappa för mycket nu i början av den nya säsongen.

Laget mot Risorgimento innehåller många ändringar, men känns väldigt, väldigt starkt. Startelvan följer nedan.

Lopez

de Vrij Manolas Koulibaly

Perrotti Pjanic Pirlo Biglia Parolo

Cerci Gabbiadini

Starkt jävla lag.
Citera
2015-02-13, 22:32
Medlem
Ferry31s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av anteri17
Ja inte var det en bra start för Antico Arsenale. Det gäller att hänga med och att inte tappa för mycket nu i början av den nya säsongen.

Laget mot Risorgimento innehåller många ändringar, men känns väldigt, väldigt starkt. Startelvan följer nedan.

Lopez

de Vrij Manolas Koulibaly

Perrotti Pjanic Pirlo Biglia Parolo

Cerci Gabbiadini

Starkt jävla lag.

Ja, bortsett från Cerci då. Det är inte direkt en spelare jag hade velat slänga in på topp. Milan är så jäkla dåliga (luktar många 5,5 betyg den här våren för Cerci) och eftersom Cerci ligger och lurar på en kant kommer han troligtvis inte göra lika mycket mål som mer renodlade strikers. Mittfältet är dock superbra, där har du din främsta styrka.

Möter själv Bosman borta. Viktigt att studsa tillbaka direkt efter den usla starten. Elvan som gäller:

Viviano

Darmian - Rugani - Danilo - Rossettini

Moralez - Pogba - Obiang - Vazquez

Sansone - Dybala
Citera
2015-02-14, 11:53
Medlem
Resonerade att det finns så pass många bra spelare i Serie A att jag kunde låta Fantacalcio styra sig självt.

Fullständigt jävla misslyckat! Nio spelare fick betyg. Resten är skadade eller värdelösa. Min i särklass dyraste spelare är Rossi...
Citat:
Ursprungligen postat av Ferry31
...
Casteddu

Målvakt: 1/5
Försvar: 2/5
Mittfält: 2/5
Anfall: 2/5
Totalt: 7/20
Lagets styrka: Ett mittfält med bra grundkapacitet
Lagets svaghet: För många skadade eller petade spelare

Det här var tyvärr tämligen misslyckat, Brille. Målvakter saknas först och främst och sen har det i övrigt lagts bud på massor av spelare som inte är tillgängliga just nu eller knappt får speltid. Strootman, Rossi, Inler, Castan och Barzagli är de jag reagerade på. Mittfältet har annars flera rätt bra spelare dock, men kan inte se vilka som ska stå för målskyttet där. Marchisio, Montolivo, De Rossi och Kovacic ser väl ut att vara det bästa som går att klämma fram från mittfältet just nu, men känns trots det ganska slätstruket ändå. Hoppet för Brille68 blir att Gomez levererar och att det finns förstärkningar att hitta på den fria marknaden.
...

Lysande genomgång. Och fullständigt riktigt.

Jag genomled första matchen och gjorde sedan en räd på il Mercato. Men trots att jag är gammal i gamet så misslyckades jag igen. Jag trodde att jag köpt 10 spelare. Men nu när jag gick in för att formera mitt nya lag så visar det sig att det bara var en spelare per lagdel som registrerats.

Så jag står lite bättre rustad, men bara lite. Jag har en grön mittfältare, som ju enligt Ferry31 är min starkaste lagdel...
Citera
2015-02-14, 13:44
Medlem
Gantss avatar
Dagens elva mot Casteddu

Sepe
Bonucci - Rodriguez - Zukanovic - Yanga-Mbwia
Ekdal - Shaqiri - Honda - Vidal
Callejon - Berardi
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera