2015-02-14, 10:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av .-.-.
Om Widing bestraffas varför händer då inget med Fagerwalls bananattack mot Bert eller fansens inkastade mynt, tycker det är värt en utredning också.
Fagerwalls och Widings agerande är ju jämförbara, båda beter sig som småbarn. Eller klarar sig Fagerwall för att det hände lite mer diskret till?
Det är väl säkert Ledin som sålt filmen till media, han har ju erkänt att han spelar in allt som händer i arenorna.

Skuggans uttalande borde hyllas. Vilken humor. Dessutom inte tagit i luften utan helt i sanningens namn.

Men Luleå borde bli straffade hårt för att inavlet kastar in skit på isen ett flertal gånger. Att Widings ärende ens tas upp i DN är skamligt.
Citera
2015-02-14, 10:32
Medlem
TiltRages avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jeremy Roenick
Skuggans uttalande borde hyllas. Vilken humor. Dessutom inte tagit i luften utan helt i sanningens namn.

Men Luleå borde bli straffade hårt för att inavlet kastar in skit på isen ett flertal gånger. Att Widings ärende ens tas upp i DN är skamligt.

Hur menar du med att Luleå ska straffas om det är SAIK-fans som kastar in saker på isen?

Widings avstängning är löjlig ja, mycket löjlig. Är ju bara en gest, man är ganska instabil om man mår dåligt över det. Garvade när jag såg det på tv.
Citera
2015-02-14, 10:45
Moderator
sm910difs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jeremy Roenick

Vad är din åsikt om att Färjestad tidigare under säsongen friades från påföljd för flertalet inkastade glasflaskor - varav en vara nära att träffa domare - och lite annat bös?
Citera
2015-02-14, 11:01
Medlem
siryessirs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RedX
Ja.

Bildbevis?
Citera
2015-02-14, 11:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sm910dif
Vad är din åsikt om att Färjestad tidigare under säsongen friades från påföljd för flertalet inkastade glasflaskor - varav en vara nära att träffa domare - och lite annat bös?

Du menar väl en sko?

Man ska straffas lika hårt som Djurgården gjorts genom åren.
Citera
2015-02-14, 11:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TiltRage
Hur menar du med att Luleå ska straffas om det är SAIK-fans som kastar in saker på isen?

Widings avstängning är löjlig ja, mycket löjlig. Är ju bara en gest, man är ganska instabil om man mår dåligt över det. Garvade när jag såg det på tv.

Ja. Det är ju Luleå som har ansvaret vid hemma match.

Med tanke på att Widing inte är spelbar av hälften av matcherna mot Johan Forsberg. En rörelse mot publiken v.s en armbåge som kanske avslutar en spelares karriär.
Citera
2015-02-14, 11:56
Medlem
Kalle-Kottes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av J.R.
Nej Jönköping kanske inte har bättre förutsättningar än Luleå men en rad av omständigheter har gjort det så att man är lite före när det gäller ekonomi..

HV71 har mycket bättre förutsättningar. Det är ett helt annat näringsliv i Jönköping med omnejd. Det kryllar av medelstora och stora företag på en nivå som det inte finns i fyrkanten-området. Visst, SSAB i all ära men det är ett företag. Det tar du lätt ikapp via 4-5 andra sponsorer. Jönköping är dessutom större än Luleå så du har ett bredare publikunderlag.
Citera
2015-02-14, 11:58
Medlem
Kalle-Kottes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av .-.-.
Om Widing bestraffas varför händer då inget med Fagerwalls bananattack mot Bert eller fansens inkastade mynt, tycker det är värt en utredning också.
Fagerwalls och Widings agerande är ju jämförbara, båda beter sig som småbarn. Eller klarar sig Fagerwall för att det hände lite mer diskret till?
Det är väl säkert Ledin som sålt filmen till media, han har ju erkänt att han spelar in allt som händer i arenorna.

Du skulle hört vad Bert skrek efteråt vilket tyvärr inte fångades på filmen som Aftonbladet är ute. Där var det bara sexuella anspelningar som att knulla någons morsa och dylikt. Stefan snoppar ju av Bert rätt elegant medan Bert beter sig som en grottmänniska i det där bråket. "Skala en banan" är ju fyndigt och lite småkul och harmlöst. Att börja prata om att "knulla någons morsa" är på en helt annan nivå.
Citera
2015-02-14, 12:43
Moderator
vfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TiltRage
Man undrar om din intelligens. Klart som fan att Fabbe ligger kvar när han får en klubba stenhårt på nedre tandraden och klart som fan att man kan spela vidare när det har gått över. Ledin kunde inte spela vidare och hans knä svullnade upp, har svullnaden gått ner så kan han spela. Inte värre än så.

Långt ifrån filmning i dessa två situationer.

Men är ni alldeles felknullade i lappland, jag uttrycker en åsikt, vad har en åsikt med intelligens att göra? Vi befinner oss på ett diskussionsforum där folk uttrycker olika åsikter om samma händelse. Det finns mao inget rätt eller fel rent objektivt.

Min åsikt är att Ledin och Fabbe överdrev/filmade, du får naturligtvis ha rakt motsatt åsikt men blanda inte in intelligens i resonemanget.

Citera
2015-02-14, 12:56
Medlem
siryessirs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vf
Men är ni alldeles felknullade i lappland, jag uttrycker en åsikt, vad har en åsikt med intelligens att göra? Vi befinner oss på ett diskussionsforum där folk uttrycker olika åsikter om samma händelse. Det finns mao inget rätt eller fel rent objektivt.

Min åsikt är att Ledin och Fabbe överdrev/filmade, du får naturligtvis ha rakt motsatt åsikt men blanda inte in intelligens i resonemanget.

Om jag då säger att du enbart är bitter för förlusten i CL-finalen och mest vill spy galla över Luleå då?
Citera
2015-02-14, 13:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av vf

När Ledin var i "mitt" lag så var han pinsam. Man skämdes att se ligga mer på isen än att stå på sina skridskor. Filmade han inte så ramlade han när han blev tacklade. Tom när han utförde en sådan.

Ledin har endast tillfört ES/SHL något med sin käft. Och speciellt när måttet är.................
Citera
2015-02-14, 13:10
Moderator
vfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av siryessir
Om jag då säger att du enbart är bitter för förlusten i CL-finalen och mest vill spy galla över Luleå då?

Då ifrågasätter jag inte din intelligens, jag sitter dessutom på facit i den frågan.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in