2015-02-26, 07:41
  #9013
Medlem
tcfmogs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Displaced
Passar mig bra. Jobb 08-17 och hemma till 18, käk och sedan hockey direkt. Blir det mycket bättre?
Passar inte alls bra, om något skulle matcherna börja senare, typ 19.30. Jag hinner knappt hem som det är nu.
Citera
2015-02-26, 08:48
  #9014
Medlem
Kalle-Kulas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ferros
Jag visste att det skulle vara någon som skulle missa poängen helt och skriva det här.

Du missar uppenbarligen poängen helt.
Vilken av dom?
Att det är synd om Luleå?
Att om det hade varit omvänt hade media skrivit spaltmeter för dom fullkomligt älskar DIF?
Att Samulesson ska stängas av resten av säsongen för överfallet?
Förklara gärna.
Citera
2015-02-26, 09:07
  #9015
Medlem
havreees avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tcfmog
Nu kan man räkna seriesegrarna i rad på hälften av ena handens fingrar.
Ah det är alltså som man trott, ni sitter med sex fingrar på vardera hand där uppe?
Citera
2015-02-26, 09:09
  #9016
Medlem
ChewBacca2014s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hueaa
Är det bara Djurgårdens reportrar som verkar vara helt sämst på att träffa spelarna innan eller efter matcher vare sig det är vinst eller förlust, då menar jag spelarintervjuer på hemsidan.... Några fåtal texter här och där men videoklipp kommer väldigt sällan känns det som, hur är det hos andra klubbar?


Instämmer verkligen, Tillskillnad från fotbollen så tror jag att dom sköter det på sin fritid i fotbollen på DIFTV så har dom betalt & är anställda det kan va därför. Men har även märkt det med presskonferanser på hemma is kommer det aldrig upp men när DIF spelar på bortaplan så finns det alltid presskonferanser på tex shl.se

Riktigt dåligt...Förhoppningsvis blir det lite bättre nästa säsong då DIF fått tänka på kostnader när vi startar med minst 6 miljoner mindre än alla andra SHL lag. Nästa säsong ska ekonimin se bättre ut & då hoppas jag på mer klipp & snack från DIFTV
Citera
2015-02-26, 09:13
  #9017
Medlem
ChewBacca2014s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ferros
Vad tycker folk om detta?

https://twitter.com/moritzdaniel/status/570681617590697984

Samuelsson ställer sig upp i båset och trycker klubban i Ledin. Brukar man inte ta rätt hårt på såna situationer? Hade det varit en Luleåspelare som gjort så här mot en Djurgårdsspelare och inte tvärtom så hade det säkerligen stått spaltmeter om detta i media...


Hade det hänt på isen hade det varit en spiering & hade blivit matchstraff! Sammes problem är humöret & han är en riktig humör spelare har slarvat bort många matcher denna säsong för att han åker runt & är grinig, En kille med hans erfarenhet ska stå över sånt junis beetende.

Skulle inte förvåna mig om han blir avstängd nån match, Inte ens i NHL hade dom sett mellan fingarna
Citera
2015-02-26, 09:18
  #9018
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ChewBacca2014
Instämmer verkligen, Tillskillnad från fotbollen så tror jag att dom sköter det på sin fritid i fotbollen på DIFTV så har dom betalt & är anställda det kan va därför. Men har även märkt det med presskonferanser på hemma is kommer det aldrig upp men när DIF spelar på bortaplan så finns det alltid presskonferanser på tex shl.se

Riktigt dåligt...Förhoppningsvis blir det lite bättre nästa säsong då DIF fått tänka på kostnader när vi startar med minst 6 miljoner mindre än alla andra SHL lag. Nästa säsong ska ekonimin se bättre ut & då hoppas jag på mer klipp & snack från DIFTV

Ja jo det är nog sant, får man hoppas iaf! Tycker det är konstigt när dem lägger upp vissa spelare på hemsidan som ska va matchens profil på hemma matchen, så finns det inte ens ett klipp!
Citera
2015-02-26, 09:21
  #9019
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ferros
Vad tycker folk om detta?

https://twitter.com/moritzdaniel/status/570681617590697984

Samuelsson ställer sig upp i båset och trycker klubban i Ledin. Brukar man inte ta rätt hårt på såna situationer? Hade det varit en Luleåspelare som gjort så här mot en Djurgårdsspelare och inte tvärtom så hade det säkerligen stått spaltmeter om detta i media...

Hmm känns nog lite som om Nhl mentaliteten sitter i kanske eller nått.... för kollar man på klipp från nhl så ser man hur vissa spelare dricker vatten för att sedan spruta på motspelare som åker förbi, hälla vatten i handskarna etc... Allt för att försöka psyka lite!
Sen måste jag ju då säga att det är rätt onödigt, en utvisning hade ju varit helt rätt enligt mig... rätt onödigt i det läget!
Citera
2015-02-26, 10:45
  #9020
Avslutad
Rödhöken spekulerar i Jesper Jensen från Rögle till Frölunda till nästa säsong.

Gillar idén, men gäller nog att han får lira i en av de främre kedjorna för att producera.

http://bloggar.expressen.se/mrmadhawk/2015/02/25/frolunda-jagar-jesper-jensen/
Citera
2015-02-26, 11:42
  #9021
Medlem
Ferross avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kalle-Kula
Vilken av dom?
Att det är synd om Luleå?
Att om det hade varit omvänt hade media skrivit spaltmeter för dom fullkomligt älskar DIF?
Att Samulesson ska stängas av resten av säsongen för överfallet?
Förklara gärna.

Poängen är att när du sitter i båset så rör du inte spelare på isen, det brukar straffas när det sker. Var inte detta väldigt uppenbart?

Förstår inte varför du ska spela dum, det blir bara fånigt.

Citat:
Ursprungligen postat av ChewBacca2014
Hade det hänt på isen hade det varit en spiering & hade blivit matchstraff! Sammes problem är humöret & han är en riktig humör spelare har slarvat bort många matcher denna säsong för att han åker runt & är grinig, En kille med hans erfarenhet ska stå över sånt junis beetende.

Skulle inte förvåna mig om han blir avstängd nån match, Inte ens i NHL hade dom sett mellan fingarna

Ja, han hade nog kunnat få game för det där, om det skett på isen, även om det inte är hårt så får man ju inte göra så där med klubban. Sen är det ju mycket värre när det sker från båset. Samuelsson har helt klart problem med sitt humör, kan tänka mig att vi kommer att se mer av det i play-in spelet, de lag som möter Djurgården kommer kunna dra stor nytta av det.

I NHL hade man garanterat straffat Samuelsson för det där. I SHL så är det ju 2+Game om man kastar in något från bänken, har ej koll på vad det är för straff om man gör som Samuelsson gör men minst Game är det ju garanterat. Sen är det dessutom en butt-ending, som förvisso är väldigt lös - men klar, även det är 2+Game (eller match, men i detta fall antagligen game) som straff, mig veterligen.

Så en matchs avstängning borde han ju få, minst.

Citat:
Ursprungligen postat av Hueaa
Hmm känns nog lite som om Nhl mentaliteten sitter i kanske eller nått.... för kollar man på klipp från nhl så ser man hur vissa spelare dricker vatten för att sedan spruta på motspelare som åker förbi, hälla vatten i handskarna etc... Allt för att försöka psyka lite!
Sen måste jag ju då säga att det är rätt onödigt, en utvisning hade ju varit helt rätt enligt mig... rätt onödigt i det läget!

Vet inte om man brukar hålla på med klubban från båset mot spelare ute på isen i NHL. Att man sprutar vatten osv förekommer även i SHL, men det är ju en helt annan grej.
Citera
2015-02-26, 12:35
  #9022
Medlem
slirrefirres avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tcfmog
Passar inte alls bra, om något skulle matcherna börja senare, typ 19.30. Jag hinner knappt hem som det är nu.
Blir samma effekt där också, folk hinner inte hem i tid efter match. TV-kanalerna borde inte få styra vilka tider matcherna ska börja.
Citera
2015-02-26, 13:00
  #9023
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av slirrefirre
Blir samma effekt där också, folk hinner inte hem i tid efter match. TV-kanalerna borde inte få styra vilka tider matcherna ska börja.

Tyvärr är TV-pengarna en alldeles för stor post för att klubbarna/ligan ska våga säga nej.
Citera
2015-02-26, 13:23
  #9024
Medlem
krutkurts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ferros
Vad tycker folk om detta?

https://twitter.com/moritzdaniel/status/570681617590697984

Samuelsson ställer sig upp i båset och trycker klubban i Ledin. Brukar man inte ta rätt hårt på såna situationer? Hade det varit en Luleåspelare som gjort så här mot en Djurgårdsspelare och inte tvärtom så hade det säkerligen stått spaltmeter om detta i media...
Det där bör väl vara game. Han borde bli avstängd en match iom att domarna missade det under pågående match.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in