2015-01-26, 15:31
Moderator
vfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ferros
Tycker Luleå varit bättre än Skellefteå rent spelmässigt mer än tvärtom, har dock inte sett första matchen i CHL och där kanske det såg annorlunda ut? Dessutom tycker jag att Luleå flera gånger lyckats få flera av SAIKs spelare ut balans genom psykningar och hårt spel, senast så var ju både Sevc och Sundqvist direkt usla efter att de tappat humöret när de åkt på några tacklingar av Petrell/Granström.

Tycker Skellefteå har haft märkvärdigt svårt för Luleå i år, faktiskt.

Får man ner tempot och spelar fysisk hockey, vilket Luleå helt klart har spelartyper som kan göra, så tror jag att Skellefteå kan få det jobbigt, även om de kommer att ses som solklara favoriter oavsett vilka de möter i ett slutspel.

Svårt? SAIK har väl vunnit tre av fyra matcher mot Luleå? Eller såg jag helt galet?
Citera
2015-01-26, 15:33
Medlem
Ferross avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kaebbel
Kul att Harju är tillbaka!

Sen så kommer Mannberg bli en grymt bra suparkompis till Fylle-Bertil.

Där har vi anledningen till varför Brynäs värvade honom! Att jag inte tänkte på det innan.

Harju i fyra år till känns helt ok för mig, det är en spelare som jag verkligen gillar. Det gäller att han producerar bara, fast det finns väl inte så mycket som talar för att han inte skulle göra det..

Citat:
Ursprungligen postat av vf
Svårt? SAIK har väl vunnit tre av fyra matcher mot Luleå? Eller såg jag helt galet?

Man har vunnit 3 av 6 och spelat 1 oavgjord. Så poängfördelningen har varit 10 till SAIK och 7 till Luleå, inte så stor skillnad. Tycker dessutom att Skellefteå bara varit klart bättre i en av dessa matcher (jag har missat en dock), annars har det varit jämt eller att Luleå varit det lag som varit bättre. Man ska inte stirra sig blind på resultatet, trodde du visste bättre än så.
Senast redigerad av Ferros 2015-01-26 kl. 15:48.
Citera
2015-01-26, 15:41
Medlem
BleAivanos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moroten89
Hur ser arenakraven ut idag i SHL? Är det
endast 5.000 som gäller och sedan så är det fullständigt skitsamma om
det är 4500 ståplatser och 500 sittplatser?
[/url]

Kan ni tänka er Asplöven med Arena Polarica i SHL?

Nej av de 5000 platserna så måste minst 3500 vara sittplatser.

Vad är problemet? Låt lagen gå upp och sedan själva avgöra om/när/hur
mycket de vill bygga om sin arena.
Citera
2015-01-26, 15:45
Medlem
Displaceds avatar
Fyfan vad ruttet.
Citera
2015-01-26, 15:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Displaced
Fyfan vad ruttet.

Lider med dig verkligen.

Har velat bli av med Mannberg i flera år nu då han aldrig utvecklats specielt mycket.
Citera
2015-01-26, 15:49
Medlem
Illusioners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NemasProblemas91
Lider med dig verkligen.

Har velat bli av med Mannberg i flera år nu då han aldrig utvecklats specielt mycket.
Vad gör han dåligt kontra bra?

Skridskostark, mer då?
Citera
2015-01-26, 15:51
Medlem
erwynns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vf
Vunnit tre och torskade premiären uppe i Luleå på straffar.
Citera
2015-01-26, 15:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Illusioner

Skridskostark, mer då?

Som du säger så är han ju en bra skridskoåkare.

Kan vara nyttig i erat BP också då han är ganska ettrig av sig i spelstilen. Skulle däremot behöva bättra på sitt avslut rätt rejält faktiskt då han skapar lägen men är en alldeles för dålig avslutare.
Citera
2015-01-26, 15:52
Medlem
Ferross avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Illusioner

Skridskostark, mer då?

Mannberg är bra på rören och spelar väldigt intensivt. Hamnar dock alltid ute i hörnen och har händer av sten, han har nog sumpat flest givna lägen i Luleå de senaste åren.

Helt ok energispelare i en fjärdelina men har inte visat några som helst tendenser till att bli något mer än det. Tycker även att han kan slarva en del i defensiven där han kan hamna fel i positioneringen.
Citera
2015-01-26, 15:55
Moderator
vfs avatar
Citat:

Man har vunnit 3 av 6 och spelat 1 oavgjord. Så poängfördelningen har varit 10 till SAIK och 7 till Luleå, inte så stor skillnad. Tycker dessutom att Skellefteå bara varit klart bättre i en av dessa matcher (jag har missat en dock), annars har det varit jämt eller att Luleå varit det lag som varit bättre. Man ska inte stirra sig blind på resultatet, trodde du visste bättre än så.

Jag räknade bara matcher i serien, fast egentligen är det bara resultatet som räknas när säsongen avslutas.
Citera
2015-01-26, 15:59
Medlem
.-.-.s avatar
Citat:
Där har vi anledningen till varför Brynäs värvade honom! Att jag inte tänkte på det innan.

Harju i fyra år till känns helt ok för mig, det är en spelare som jag verkligen gillar. Det gäller att han producerar bara, fast det finns väl inte så mycket som talar för att han inte skulle göra det..

Vunnit tre av sex?
CHL räknas ju inte ens som matcher, möjligtvis som uppvärmningar/lotteri.
I SHL har ni lyckats vinna en på straffar och torskat de andra tre, det är ju verkligen enormt jämnt.
Citera
2015-01-26, 16:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av .-.-.
Vunnit tre av sex?
CHL räknas ju inte ens som matcher, möjligtvis som uppvärmningar/lotteri.
I SHL har ni lyckats vinna en på straffar och torskat de andra tre, det är ju verkligen enormt jämnt.

Han snackar om spelet i helhet..
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in