Citat:
Ursprungligen postat av
ImamReinfeldt
Jan Helins motivation om att “skapa debatt” handlar bara om att kväsa motståndsmän och oliktänkande. Kampanjen är ingenting annat än grovt näthat som kommer att skapa ännu grövre motsättningar. Många av offren kommer att bli utslagna ur samhället pga åsikter som man har uttryckt i sitt privatliv.
Sedan när kunde en motståndsrörelse agera offentligt Jan Helin?
En dag kommer majoriteten av Det Sovande Folket att inse vansinnet, men då är det nog försent för Sverige. Ur askan reser sig något nytt där ursprungsbefolkningen tvingas att slåss för sina rättigheter.
Har sett det argumentet många gånger, men inte riktigt förstått det. Menar du att förortsgangstas, ISIS-sympatisörer, iranska tandläkare, jugoslaviska operatörer och danska bropendlare kommer att gadda sig samman i ett förintelseuppror mot svenskarna? Eller hur menar du?
OnTopic kan man ju säga att STASI har en poäng vad gäller nivån på vissa trådar. Inte för att det är brottsligt att yttrycka sig illa, utan för att även väldigt intressanta ämnen kan bli kapade av haters/troll från olika sidor (rasister, antirasister, miljötroll, ayn rand-cyniker etc) så att trådarna blir oläsliga. Jag förstår att det är lätt att ryckas med om man är förbannad på något, men det går ju att försöka hålla lite nivå ändå. Jag tror dessutom att det är lättare att få genomslag för sina ideér om nivån är högre.
Sedan finns det ju uppenbara trollningar och provokationer här och där. Det är också OK, men personligen föredrar jag om ni använder emoticons då för att visa att ni överdriver/skojar/drar saker till sin spets. Jag tycker att det är skillnad på "Vill göra en Breivik på SVT"

och "Vill göra en Breivik på SVT". I det första fallet förstår jag att man är förbannad på SVT och väljer att uttrycka det lite grovt. I det andra fallet låter det lite obehagligt, eftersom jag inte vet om det sitter ett rent psykfall i andra änden. Bara en tanke.....