2015-02-13, 06:20
Medlem
Europes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MoveToTheBeat
Såg inte din sista lilla spalt. Ja, det är utan respekt att skriva i såna ordalag some en del flashbackare gjorde om den där tjejen, ingen förtjänar att dö för att de är tillsammans med en kille som inte råkar vara svensk, sinnesrubbat i min mening. Ja, jag sade att det var totalt utan respekt, ifrågasätter däremot vad du fick det ifrån att jag "krävde" respekt? Irriterande när människor lägger i munnen på en saker man inte skrivit. Givetvis kunde jag bry mig mindre om vad du anser om det, däremot är det ju jävligt roligt att läsa att här blir man respektlöst behandlad och får veta hut om man är ute och cyklar. Jo...det är många här som borde lära sig veta hut.

Du verkar i så fall även missat mitt inlägg, då du inte har svarat på det. Eller är det bara för att jag inte skrev något fördömande mot dig i den?

För övrigt är jag rätt säker på att dessa politruker, t.ex. våra statsfeminister, började hatspiralen genom att varje dag spy ut sitt hat över hela grupper av människor i svensk ljugmedia. Med tanke på att folk inte hade internet på den tiden, så är det nog rätt rimligt att anta att det varken var Flashback eller någon annan av de s.k. "hatsajterna" som började med det.

Edit: Såg att jag fick ett svar nu.
Senast redigerad av Europe 2015-02-13 kl. 06:22.
Citera
2015-02-13, 06:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Europe
Anser du att de inläggen är mer oacceptabla än regimens beslut och de direkt underställa myndigheternas maktutövning utifrån dem? Om myndigheterna agerande kan man läsa här:

http://magasinetneo.se/artiklar/rattvisan-dog-langt-innan-hon-mordades/

Säkert är att Aftonbladet är en förespråkare för den svenska statsfeministiska ideologi som råder på svenska myndigheter och därmed rimligtvis även delar uppfattningen att offret måste vara psykotisk, antingen på grund av sinnessjukdom eller på grund av hjärntvätt från "patriarkatet", eftersom hon vägrar gå med på svenska statsreligionens dogm om att alla sexsäljare är offer. I alla de otaliga artiklar som Aftonslasken skrev om fallet, så verkar det som - åtminstone när jag ögnade igenom dem snabbt - detta och myndigheternas övriga agerande utelämnas när det gäller bakgrunden till dådet, vilket väl antagligen beror just på att Aftonpamfletten just stödjer denna ideologi och därmed myndigheternas agerande?

Så är de ord som några skriver i en tråd på ett forum viktigare, lika viktiga eller mindre viktiga än den maktutövning som svenska regimen bedriver med hjälp av sina politiserade myndigheter och den statsreligion som regimen har infört, och som i många fall är en fråga om liv och död för enskilda människor? Är de orden i de enskilda inläggen så hemska att de legitimerar att man försöker utplåna den enda granskning som överhuvudtaget existerar kring svenska regimens maktutövande, den svenska statsreligionen, samt mörkandet, vinklandet, propagandan och lögnerna som bl.a. Aftonslasken dagligen framför för att ständigt hylla och legitimera dem?

Nu var det inte det min diskussion gällde överhuvudtaget. Och oavsett om jag kommer fram till att jag anser att Aftonbladet gjort fel i någonting, (ska läsa ditt inlägg senare idag, men nu är det dags för bädden, alldeles för trött) så vidhåller jag fortfarande att de är kräk som uttalar sig som dessa Flashbackare i mitt inlägg jag skrev tidigare, om en mördad kvinna.
Citera
2015-02-13, 06:23
Medlem
BaalZeBubs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MoveToTheBeat
Såg inte din sista lilla spalt. Ja, det är utan respekt att skriva i såna ordalag some en del flashbackare gjorde om den där tjejen, ingen förtjänar att dö för att de är tillsammans med en kille som inte råkar vara svensk, sinnesrubbat i min mening. Ja, jag sade att det var totalt utan respekt, ifrågasätter däremot vad du fick det ifrån att jag "krävde" respekt? Irriterande när människor lägger i munnen på en saker man inte skrivit. Givetvis kunde jag bry mig mindre om vad du anser om det, däremot är det ju jävligt roligt att läsa att här blir man respektlöst behandlad och får veta hut om man är ute och cyklar. Jo...det är många här som borde lära sig veta hut.

Du såg inte sista stycket eftersom jag lade till det i efterhand, vilket kanske är en ovana.

Den mördade kvinnan förtjänade inte sitt öde, och vi är nog överens om mycket eftersom vi klassat samma inlägg som hatiska angrepp. Men om respekt tycker vi tydligen olika. Bra att du iallafall inte kräver att kvinnan måste behandlas respektfullt i inlägg. Vi talar om yttrandefrihet här och inte netikett.
Citera
2015-02-13, 06:54
Medlem
Bengt-Bedrups-hatts avatar
Dagens attack från Aftonbladet:
Ägaren Jan Axelsson tjänar pengar. Han har också hemliga personuppgifter vilket aset Aschberg och hans obehagliga kvinnliga kollega kallar för att "skyddas av svenska staten" - som om det är en dyr uppoffring att bevilja någon skyddade uppgifter efter mordhot.

Aftonbladets granskning är ett gigantiskt haveri. Något av det sämsta man sett. Moraliskt förkastligt var det från början. Nu ser vi också att det är otroligt uselt utfört. Två svaga elever som ger ut en skoltidning för sina mellanstadiekompisar ungefär. Gnälligt, illa korrekturläst, ständiga upprepningar, dåligt språk och taffliga ämnesval. Genuint uttråkande kort sagt.

Fatta lite, folk upprörs inte över att någon tjänar lite pengar om han äger en väl designad websajt som ger nöje och nytta till hundratusentals besökare varje dygn. Få normala människor anser att det godkänns för många skyddade personuppgifter i ett land alltmer plågat av grova våldsbrott.

Ni är sämst Aftonbladet.
Citera
2015-02-13, 07:23
Medlem
Wayaheads avatar
Så har makten hos åsiktspolisen och folkuppfostrarna glidit ur händerna, sista dödsstöten väntar runt hörnet. I detta slutskede försöker man att skrämma pöbeln med att man tagit databasen ifrån Flashback! Alternativa Media har gjort det jobb de förväntades göra, fullständigt blottat hormedias vidriga förvrängningar och förvanskningar. Hormedia går i graven med flaggan nere, pga att man medvetet undanhållit och förvrängt in absurdum. Utan Hormedia inga Alternativa Media, ni har sålunda bäddat för er egen undergång. Tänk nu på det innan ni tvingas ta steget ut ifrån ättestupan!

Aftonbladet, ni är i klass med SVT, vars huvudnyhet häromkvällen var att regeringen och alliansen hade äntligen kommit överens om att på försök införa betyg ifrån årskurs 4. Detta är frivilligt för de skolor som vill pröva. Detta var alltså HUVUDNYHET på Aktuellt, i en tid då fanimej världen står i brand!

Vet hut, era jävla feminister och as!
Senast redigerad av Wayahead 2015-02-13 kl. 07:33.
Citera
2015-02-13, 07:27
Medlem
Gurglarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bengt-Bedrups-hatt
Dagens attack från Aftonbladet:
Ägaren Jan Axelsson tjänar pengar. Han har också hemliga personuppgifter vilket aset Aschberg och hans obehagliga kvinnliga kollega kallar för att "skyddas av svenska staten" - som om det är en dyr uppoffring att bevilja någon skyddade uppgifter efter mordhot.

Aftonbladets granskning är ett gigantiskt haveri. Något av det sämsta man sett. Moraliskt förkastligt var det från början. Nu ser vi också att det är otroligt uselt utfört. Två svaga elever som ger ut en skoltidning för sina mellanstadiekompisar ungefär. Gnälligt, illa korrekturläst, ständiga upprepningar, dåligt språk och taffliga ämnesval. Genuint uttråkande kort sagt.

Fatta lite, folk upprörs inte över att någon tjänar lite pengar om han äger en väl designad websajt som ger nöje och nytta till hundratusentals besökare varje dygn. Få normala människor anser att det godkänns för många skyddade personuppgifter i ett land alltmer plågat av grova våldsbrott.

Ni är sämst Aftonbladet.

Bra skrivet. Brukar läsa aftonbladet ibland när man har tråkigt, med andra nyhetssidor. Brukar ändå dröja 5 minuter iaf innan jag stänger ner skiten i vrede men nu tar man en titt på rubrikerna och stänger ner direkt. Helt sjukt att denna tidning får pengar för sin verksamhet.
Citera
2015-02-13, 07:36
Medlem
Wayaheads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gurglaren
Bra skrivet. Brukar läsa aftonbladet ibland när man har tråkigt, med andra nyhetssidor. Brukar ändå dröja 5 minuter iaf innan jag stänger ner skiten i vrede men nu tar man en titt på rubrikerna och stänger ner direkt. Helt sjukt att denna tidning får pengar för sin verksamhet.

Aftonbladet is a BIG fucking NO NO ! Har inte varit inne där på över 3 år.
Citera
2015-02-13, 07:43
Medlem
Emanuel Karlsten kommer till Flashbacks försvar:
Citat:
Hur mångas integritet är värd att offras i jakten på Flashback?

http://www.gp.se/kulturnoje/1.2628867-emanuel-karlsten-hur-mangas-integritet-ar-vard-att-offras-i-jakten-pa-flashback-
Citera
2015-02-13, 07:51
Medlem
Jan Helins motivation om att “skapa debatt” handlar bara om att kväsa motståndsmän och oliktänkande. Kampanjen är ingenting annat än grovt näthat som kommer att skapa ännu grövre motsättningar. Många av offren kommer att bli utslagna ur samhället pga åsikter som man har uttryckt i sitt privatliv.

Sedan när kunde en motståndsrörelse agera offentligt Jan Helin?

En dag kommer majoriteten av Det Sovande Folket att inse vansinnet, men då är det nog försent för Sverige. Ur askan reser sig något nytt där ursprungsbefolkningen tvingas att slåss för sina rättigheter.
Citera
2015-02-13, 07:52
Medlem
sk33s avatar
Aftonbladet tar i, det tycks viktigt att Axelsson tjänar pengar på att (vi) användare skriver på siterna "utan att få ersättning" (upprepas 2x). Tja, ungefär som Facebook eller? Där skriver man väl också utan att få ersättning och så sitter ägarna och kammar in grova pengar. Om Aftonbladet har något emot att siter tjänar pengar så får de väl föreslå bättre skatteregler eller se över sin egen verksamhet - jag har inte fått betalt för att läsa AB, snarare tvärtom.

Angående personskyddet så påminner det lite om Lars Vilks, även där finns ju kulturpersonligheter, journalister, och andra kändisar som surar över "samhället" ska stå för notan när personskydd krävs.

Jag måste säga att jag är väldigt förvånad att inte fler "hängts ut", de borde rimligen kunna hänga ut fler "anonymt" så att säga, dvs, utan att koppla till riktiga namn. Då krävs inga superbevis heller. Så hur mycket material sitter AB på, ganska lite trots allt? Eller kommer några dundernamn nu i helgen?

Tillägg: Och som vanligt, om "näthatare" som inte ens i dömts i domstol hängs ut, varför hängs då inte dömda våldtäktsmän, politiker eller journalister som ens MISSTÄNKS ha köpt sex, etc ut i AB?
Senast redigerad av sk33 2015-02-13 kl. 07:56.
Citera
2015-02-13, 07:54
Medlem
hellos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sk33
Aftonbladet tar i, det tycks viktigt att Axelsson tjänar pengar på att (vi) användare skriver på siterna "utan att få ersättning" (upprepas 2x). Tja, ungefär som Facebook eller? Där skriver man väl också utan att få ersättning och så sitter ägarna och kammar in grova pengar. Om Aftonbladet har något emot att siter tjänar pengar så får de väl föreslå bättre skatteregler eller se över sin egen verksamhet - jag har inte fått betalt för att läsa AB, snarare tvärtom.

Angående personskyddet så påminner det lite om Lars Vilks, även där finns ju kulturpersonligheter, journalister, och andra kändisar som surar över "samhället" ska stå för notan när personskydd krävs.

Jag måste säga att jag är väldigt förvånad att inte fler "hängts ut", de borde rimligen kunna hänga ut fler "anonymt" så att säga, dvs, utan att koppla till riktiga namn. Då krävs inga superbevis heller. Så hur mycket material sitter AB på, ganska lite trots allt? Eller kommer några dundernamn nu i helgen?

Nej detta är slutet på deras sk. granskning. Patetiskt va?
Citera
2015-02-13, 08:04
Medlem
Aftonkoran och dess terrorgrupp som troligtvis brutit mot lagen för att få fram uppgifter är själva värre än fbs värsta dödsnazistzombiebarnamördareknarkare.

Att fbs ägare tjänar pengar är väl bra för han. Som alla andra företagsamma vill de flesta tjäna pengar. Aftonhoran som har nyhetstorka då och då samt propagerar och hjärntvättar människor som tror att aftonhoran är trovärdiga i allt de skriver, aftonhoran och dess ägare tjänar pengar med, de kanske känner sig hotade genom förlora marknadsandelar så de bryter mot lagar genom terrorgruppens hjälp att bryta Mot lagen. Som vanligt med dessa terrorgrupper så sätter man sig i tankesmedjor och hittar på namn för gruppen som i stil med grupper i u länder , fria syriska armen, demokratiska frihetskämparna mm. Så patetiskt men folk går på sånt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in