Citat:
Ursprungligen postat av
Glanton
Absolut!
Så har väl alla yttrandefrihetskämpande tangentbordskrigare skrivit i tio år snart här på FB.
Såja, nu ska du inte ta i för mycket när du hyllar oss yttrandefrihetskämpande tangentbordskrigare, så att det börjar angränsa till osanning. Visst, det är sant att vi här på Flashback var före andra röster i den svenska offentligheten, samt inte minst åratal före ljugmedia, om att förutse den kommande tidningsdöden, samt fortfarande lär det inte finnas någonstans där orsakerna till den har redogjorts så snyggt och korrekt på svenska språket som här. Men att alla här skulle ha förutsett tidningsdöden så långt tillbaka som tio år är nog lite att ta i, speciellt om kravet är att man har gjort den förutsägelsen utifrån de korrekta anledningarna (de förändrade konsumtionsvanorna tack vare internet och annan teknik). Jag säger inte att inte
någon eller
några kanske förutsåg det så långt tillbaka, men jag har i så fall missat det själv.
Jag väljer här att ta åt mig av din hyllning och bli lite rörd av den, även om det definitivt finns andra som förtjänar det betydligt mer när det gäller att förutse den massmediala utvecklingen. En del av dessa lär gå att hitta i den här lite nyare och högst aktiva tråden i ämnet (startades för 2,5 år sedan), som för övrigt är en av de mest njutbara på Flashback forum:
https://www.flashback.org/t1946234
Sedan är tyvärr Aftonblaskan förmodligen en av de tidningar som kommer att hålla ut längst (det är förvisso svårt att sia om Bonniertidningarna, då Bonnierkoncernen har andra affärsverksamheter som genererar vinster, så frågan är hur länge och hur mycket man är beredd att fortsätta pumpa in från dem in i förlustverksamheten bara för att fortsätta ha makten att producera propaganda).