2015-02-13, 09:28
Medlem
Oformads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av remixutoheaven
Herregud, helt otroligt ju! Hur kan man syssla med porr och resor? Dessutom tjäna pengar på det? Nä, detta var det värsta jag har läst på mannatider. Nu tycker jag verkligen vi skall stänga ner Flashback för all framtid.

Var detta det Aftonbladet hade som nåda stött? Man kan bara skratta åt ABs vinkling och så kallade "reportage". Jisses, de är verkligen körda och desperata. Men man är inte förvånad över så passas bajsnödiga dem är för få ut sina spyfärdiga artiklar.

Alla här inne som på något vis stödde ABs lilla reportage, är ni besvikna eller glada över resultatet?

Ska man tolka det senaste "avslöjandet" som att AB fick slut på ånga?

Särskilt "skandalöst" är det ju knappast .

Edit: Lite intressant förresten att de drevar mot en relativt oskyldig sexsida efter att igår skriva om "Petite-Jasmine", som spenderat 1200 posts på flashback åt att sprida förståelse för sexarbetare.
Senast redigerad av Oformad 2015-02-13 kl. 09:34.
Citera
2015-02-13, 09:35
Medlem
Wayaheads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ictura
En annan intressant detalj är att aftonbladets medarbetare "Hannah Arnhög" listar sexnovell.se som sin favoritsajt i en artikel där hon ger tips på "sajter som ger sexlivet ett lyft".

Så Aftonhorans gamla bilaga Kvinna Nu har äntligen lyckats hitta G-punkten, efter alla års letande?
Citera
2015-02-13, 09:50
Medlem
Flashback är skönt på många sätt. Men också väldigt oskönt på andra sätt. Människor hatas och hotas dagligen, främst kvinnor (då främst fula och kvinnor som har åsikter), svaga eller annorlunda och invandrare. Detta tillåts utan åtgärd medan man gärna varnar och stänger av användare om någon råkar gå OT eller på annat sätt stör en moderator.

Man pratar om oinskränkt yttrandefrihet men man tillåter inte prat om piratkort eller annat som kan drabba Axelsson direkt. Det är inte bara skenheligt utan även fegt.

Jag ser gärna att man rensar bort det värsta skräpet. Det skulle bidra till att Flashback skulle bli det forum det är tänkt att vara.
En granskning av hatet på nätet är angeläget och intressant. Jag hoppas det fortsätter

Yttrandefrihet är en rättighet men också en skyldighet.
Citera
2015-02-13, 09:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CrossFitDJesus
Jag försvarar inte Breivik även om det inte går att ta han son exempel.
Varför skulle man inte kunna ta Breivik som exempel på högerextremt våld och kartläggande av sina motståndare?
Citera
2015-02-13, 10:15
Medlem
Sverige2025s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Porsenna
Är inte aftonbladet en tidning som följt alla andra tidningar nu inför premiären av Fifty Shades of Grey och skrivit om BDSM? Ska inte aftonbladet vara lite konsekventa och granska filmbolaget och SF-bio som visar den sedefördärvande Fifty Shades of Grey för allmänheten?

Granska SF går väl inte.. SF ägs av judar.
Citera
2015-02-13, 10:16
Medlem
Europes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Glanton
Absolut!
Så har väl alla yttrandefrihetskämpande tangentbordskrigare skrivit i tio år snart här på FB.

Såja, nu ska du inte ta i för mycket när du hyllar oss yttrandefrihetskämpande tangentbordskrigare, så att det börjar angränsa till osanning. Visst, det är sant att vi här på Flashback var före andra röster i den svenska offentligheten, samt inte minst åratal före ljugmedia, om att förutse den kommande tidningsdöden, samt fortfarande lär det inte finnas någonstans där orsakerna till den har redogjorts så snyggt och korrekt på svenska språket som här. Men att alla här skulle ha förutsett tidningsdöden så långt tillbaka som tio år är nog lite att ta i, speciellt om kravet är att man har gjort den förutsägelsen utifrån de korrekta anledningarna (de förändrade konsumtionsvanorna tack vare internet och annan teknik). Jag säger inte att inte någon eller några kanske förutsåg det så långt tillbaka, men jag har i så fall missat det själv.

Jag väljer här att ta åt mig av din hyllning och bli lite rörd av den, även om det definitivt finns andra som förtjänar det betydligt mer när det gäller att förutse den massmediala utvecklingen. En del av dessa lär gå att hitta i den här lite nyare och högst aktiva tråden i ämnet (startades för 2,5 år sedan), som för övrigt är en av de mest njutbara på Flashback forum:

https://www.flashback.org/t1946234

Sedan är tyvärr Aftonblaskan förmodligen en av de tidningar som kommer att hålla ut längst (det är förvisso svårt att sia om Bonniertidningarna, då Bonnierkoncernen har andra affärsverksamheter som genererar vinster, så frågan är hur länge och hur mycket man är beredd att fortsätta pumpa in från dem in i förlustverksamheten bara för att fortsätta ha makten att producera propaganda).
Senast redigerad av Europe 2015-02-13 kl. 10:40.
Citera
2015-02-13, 10:22
Medlem
SpecialEditions avatar
Citat:
Absolut!
Så har väl alla yttrandefrihetskämpande tangentbordskrigare skrivit i tio år snart här på FB. Utöver det också självklart hyperintelligenta ledord
såsom: "Judefrågan", "Judesvinet", "Aftonhoran", "rasförrädare", "Blattesvin" etc. Att läsa vissa trådar på forumet känns som att doppa huvudet i diarrè och andas in.
"Snart" är relativt
Citera
2015-02-13, 10:24
Medlem
Fjodorovs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av remixutoheaven
Herregud, helt otroligt ju! Hur kan man syssla med porr och resor? Dessutom tjäna pengar på det? Nä, detta var det värsta jag har läst på mannatider. Nu tycker jag verkligen vi skall stänga ner Flashback för all framtid.

Var detta det Aftonbladet hade som nåda stött? Man kan bara skratta åt ABs vinkling och så kallade "reportage". Jisses, de är verkligen körda och desperata. Men man är inte förvånad över så passas bajsnödiga dem är för få ut sina spyfärdiga artiklar.

Alla här inne som på något vis stödde ABs lilla reportage, är ni besvikna eller glada över resultatet?

Det kallas att sätta press på flashback och alla inblandade med makt, för att få till en ändring. Det är vad det hela handlar om, att förändra flashback så att det blir ett "rumsrenare" forum helt i regimens smak.
Citera
2015-02-13, 10:27
Medlem
Sverige2025s avatar
Aftonbladet granskning är patetisk

1) Axelsson tjänar pengar på porr... Oppps! Det har aldrig Aftonbladet gjort? ( Se länk http://tidningar.kb.se/?q=porr&from=1972-01-01&to=1972-12-31 ) som exempel. Det är fånigt! Axelsson har lyckats med de som Aftonbladet har misslyckas med, att bygga en naturligt nätnärvaro , det har förvisso gjort en massa uppköp genom åren som tv.nu , men som har blivit bortglömda tjänster.

2) Förnedring : Den där historien om den där brottsoffret som bli förtala grovt på FB kanske inte är det bästa. Men är allt sant? Aftonbladet har en tendens att förvränga sanningen.

Det internet som Aftonbladet vill bygga är ett STATSI kontrollerat internet, där endast de tidningar och människor med godkända åsikter får yttra sej. Synd att PP hade en för liberal åsikt i invandrarfrågan, för de hade behövs i riksdagen.
Citera
2015-02-13, 10:28
Moderator
OYs avatar
Citat:
Absolut!
Så har väl alla yttrandefrihetskämpande tangentbordskrigare skrivit i tio år snart här på FB. Utöver det också självklart hyperintelligenta ledord
såsom: "Judefrågan", "Judesvinet", "Aftonhoran", "rasförrädare", "Blattesvin" etc. Att läsa vissa trådar på forumet känns som att doppa huvudet i diarrè och andas in.

Däremot känns det tråkigt (som vissa andra varit inne på) att Aftonbladet till stor del framställer det som om HELA Flashback består av hot, hat, rasism och pedofili. Så är det ju knappast, men tyvärr så syns och hörs ju alla idioter och puckon mest. Så är det ju även i verkliga livet tyvärr.

Det märkliga är att folk frivilligt doppar huvudet i andras lösa fekalier och sedan har mage att klaga på att det luktar unket. Något de aldrig skulle göra i det verkliga livet gör man helt anonymt på Flashback, obegripligt.

Jag har en högst relevant poäng i det jag skriver, det är inte ironi, jag förtydligar det med en
Citera
2015-02-13, 10:37
Medlem
Europes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tamarindo
Ja det stämmer det med att (vissa) moderatorer inte gör sitt jobb alls. Jag har trollat en hel del på I&I för länge sedan då med annat konto. Jag ville veta hur långt jag kunde komma innan en mod skulle reagera. Jag började spy ur mig vidriga uttalanden utan att någon reagerade. Jag anmälde mina egna inlägg från ett annat konto. Ingen mod reagerade även om jag påpekade att det går emot FB regelverk:

1.03. Hets mot folkgrupp
Det är förbjudet att hota eller uttrycka missaktning mot särskilt utsatta grupper, med anspelning på ras, hudfärg, nationellt eller etniskt ursprung, trosbekännelse eller sexuell läggning.

Mina inlägg finns ju kvar där tills idag. AB skulle säkert älska att hänga ut mig (även om det var rent trolleri och provokation, dessa typer har ingen förstånd).

Däremot så blev jag direkt avstängd en gång för att ha en offentlig diskussion med en mod.

Jag tror ingen kommer att tro på att du "trollade". Om de har din identitet, så lär du snarare få hembesök av den våldsvänster som har kopplingar till Robert Aschbergs organisationer, snarare än att Aftonbladet kommer och ringer på. Jag skulle inte bli förvånad om du blir den första som de lyckas mörda. Möjligtvis klarar du dig om du är mörkhyad. Men med tanke på hur Revolutionära fronten hoppade på och misshandlade svartmuskiga invandrare på öppen gata, trots att de inte hade gjort sig skyldiga till något annat än att råka vara här för att säsongsarbeta, för att sedan lägga upp ett filmklipp från det på nätet för att skryta om hur man misshandlade "nazister", så skulle jag nog inte känna mig helt säker ens om jag vore den svartaste afrikan.
Senast redigerad av Europe 2015-02-13 kl. 10:54.
Citera
2015-02-13, 10:38
Medlem
Månsans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sverige2025
Aftonbladet granskning är patetisk

1) Axelsson tjänar pengar på porr... Oppps! Det har aldrig Aftonbladet gjort? ( Se länk http://tidningar.kb.se/?q=porr&from=1972-01-01&to=1972-12-31 ) som exempel. Det är fånigt! Axelsson har lyckats med de som Aftonbladet har misslyckas med, att bygga en naturligt nätnärvaro , det har förvisso gjort en massa uppköp genom åren som tv.nu , men som har blivit bortglömda tjänster.

2) Förnedring : Den där historien om den där brottsoffret som bli förtala grovt på FB kanske inte är det bästa. Men är allt sant? Aftonbladet har en tendens att förvränga sanningen.

Det internet som Aftonbladet vill bygga är ett STATSI kontrollerat internet, där endast de tidningar och människor med godkända åsikter får yttra sej. Synd att PP hade en för liberal åsikt i invandrarfrågan, för de hade behövs i riksdagen.

Det avhandlas i denna tråd några sidor tillbaka. Vid inventering framgick att någon enstaka procent av inläggen var hatiska enligt Aftonbladets beskrivning. Som vanligt alltså, AB lyfter fram det dåliga och bortser från allt annat i sitt fanatiska syfte att svartmåla.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in