2015-02-12, 17:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RullRull
Instämmer, jag har pushat för det tidigare i tråden, varför ska det vara en fucking mänsklig rättighet att få besöka fb utan att bli kränkt? Lite av pudelns kärna i hela detta moras.

Precis. De som inte klarar av det ska hålla sig borta.
Citera
2015-02-12, 17:35
Medlem
dovAkins avatar
Visst finns en del skit här men samtidigt så tycker jag de flesta stöttar andra medlemmar? Framför allt dem som försöker bli kvitt något form av beroende eller dem som har träningsdagböcker får väldigt mkt stöd. Aftonbladet kan ju granska trash talket inom dataspelen när dem är i gång ;-)
Citera
2015-02-12, 17:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lost-Soul
Korrigerar din felaktiga länk http://unvis.it/www.aftonbladet.se/ledare/led...cle20306967.ab

I övrigt håller jag med, Lindberg är sannolikt en av dom största idioter som går i ett par skor men att han är en av dom få som tillåter kommentarer under hans ledare gör att han växer något enormt under rådande omständigheter, han verkar inte blockera någon på Twitter heller, inte ens undertecknad trots att jag ihärdigt fördömer hans kommunistiska slaskjournalistik.

Ja jävlar vilken text.

"Brott är brott", "brott är faktiskt olagliga" skriver hen.

Hen säger att jag befinner mig i en dypöl.
Det är förtal.

Jag har inte skrivit något rasistiskt eller gått till personangrepp men dras alltså över samma kam av "judge Lindberg" för att jag är här ibland.

Han säger alltså att det är helt ok som tidning att registrera och hänga ut alla brottslingar, uppenbarligen alla som streamat något utan att betala för sig också eller råkat trycka på en länk med porr men inte heller betalat då?

Vad satan?? Hur jävla dum kan någon vara? Brott är brott..
Hela texten har helt efterbliven retorik.

Någon borde anmäla honom för förtal.

Alla användare här anses utgöra en del av en dypöl. Medans han står och pissar i den.
Citera
2015-02-12, 17:37
Medlem
irrblosss avatar
Den där Cuntwell eller vad han heter måste ju bara ha något skit på sig. Det räcker att se en bild för att inse att han inte har rent mjöl i påsen. Ingen man skulle köpa en häst av... eller bil...
Citera
2015-02-12, 17:39
Medlem
Bengt-Bedrups-hatts avatar
Hela jävla granskningen har kört i diket. Aftonbladet står med brallorna nere och den fruktade Researchgruppen visade sig vara en impotent stackars skrävlare.

Resultat:
En tjänsteman i Bryssel som under okänt användarnamn skrivit några korkade inlägg för sju år sedan
AB - Flashback 1-0

En stackars doktor som var obetänksam nog att erkänna trots att han skrivit harmlösa inlägg
AB - Flashback 2-0

En förvirrad miljöpartist åker dit. Totalt okänd användare på FB
AB - Flashback 3-0

Rickard Aschberg gör bort sig kapitalt i inspelat telefonsamtal i försök att avslöja den okände användaren "Licki"
AB - Flashback 3-1

Sveriges mesta mobbare Kakan gråter ut över att ha blivit mobbad. Den skyldige skogshuggaren ryckte på axlarna åt ABs dumskallar när de hälsade på.
AB - Flashback 3-2

Barnprogramledare anklagas för att vara ful. Den skyldige flashbackaren ber om ursäkt
AB - Flashback 3-3

En student flippar ut på Mona Sahlin och pudlar i AB. Löjligt överdrivet reportage.
AB - Flashback 4-3

Alexander Bard släpar Jan Helin i smutsen inför öppen ridå.
AB - Flashback 4-4

Desperat drag av AB, presenterar pedofil och djursexfantast. AB framstår som desperata i och med uppsnokandet av dessa två totalt okända användare.
AB - Flashback 4-5

Moderator Hamillkar gör stark insats i intervju, trots försök till skamlig vinkling av AB.
AB - Flashback 4-6

Jan Helin och Richard Aschberg framträder idag i TV. Ofattbart svag insats. Framstår som två riktiga korkskallar.
AB - Flashback 4-7

Lägg ner nu Aftonbladet innan ni åker på ännu mer smörj.
Citera
2015-02-12, 17:39
Medlem
Kaospojkens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cuneiforme
Precis. De som inte klarar av det ska hålla sig borta.

Ja, det är inte precis som att detta är något människor kan springa in i helt plötsligt, som om det hände på gatan. Människor väljer frivilligt att komma hit och läsa vad som står. Precis som folk kan välja att åka ner till Islamiska Staten om de vill. Aftonbladet kanske skulle åka dit och börja prata om rättigheter och hur saker och ting ska vara.

Det här som en del säger med "det är svensk lag. Det ska gälla även på denna sida".
Varför? Det är internet, en ny uppfinning, ett informationsflöde som sammankopplar hela världen.
Vem fan är en tidning eller några politiker att bestämma hur det ska användas?

Internet i sig själv kan nästan ses som ett eget land, eller en egen värld.
Det är nätet som kopplar samman oss alla. Genom det delar vi våra tankar.
Jag föredrar att motta andras tankar ocensurerade. Inskränk inte på den friheten, Aftonbladet.
Citera
2015-02-12, 17:42
Medlem
UlfGullivers avatar
Ni som blir uppsökta av Aftonbladet, varför ställer ni upp på gråtmilda bortförklaringsanföranden? Blir ni hotade med uthängning annars?

Varför lägger ni bara inte på luren direkt/vägrar öppna er dörr?
Citera
2015-02-12, 17:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ScottWalter
Vad synd!

Jag hade sett fram emot att lite fler av de allra största svinen på FB som glatt bryter mot allt vett och svenska lagar hade fått sina brallor nerdragna.

Well, då får man hoppas på att flashback själva förmår rensa lite bättre i sina egna avlopp, eller att samhället som sådant hittar lösningar på att komma åt näthatare.
Näthat är som sagt inte samma sak som yttrandefrihet. Lika lite som gruppmisshandel 20 mot 1, har med boxning att göra.

Däremot definieras ofta den sanningsenliga beskrivningen av de, som misshandlat 20 mot 1, som näthat. Det är detta som är det tragiska med vårt publika, rikstäckande medias mörkande/censur av samhällsproblem. Jag är tacksam för Flashback. Jag hade ingen aning om samhällets sanna ansikte, innan jag började läsa här. Jag har barn, som skall växa upp och leva i detta samhälle. Därför går inga floskler hem hos mig. Med all due respekt...
Citera
2015-02-12, 17:43
Medlem
Rad-i-Kalles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av azazo
Om nu Researchgruppen, genom sin superdator Pisskatus, registrerat information från olika myndigheter och statliga verk om privatpersoner sedan 2012 och dessutom har tillgång till mailadresser, personnummer och konton, kopplade till varierande avatars, är ju konto/identitetskapning ingen svårighet. Är denna researchgrupp dessutom kriminell, så är det väl tänkbart att det kan vara Researchgruppen, som skrivit alla dessa hatiska inlägg sen 2012, för att misskreditera sina meningsmotståndare? Även inlägg före 2012 kan ha redigerats genom kapning?

Researchgruppen superhatare på Flashback genom kapade konton?
vad är det för skillnad på Piscatus/RG och Lexbase? Jag menar, Lexbase blev ju ifrågasatt i media och jag läste i typ nåt inlägg att Piscatus/RG också har pejl på folks brottshistoria...
Citera
2015-02-12, 17:43
Medlem
Personligen tycker inte jag att detta känns rätt. Får lite diktaturkänslor från detta. Söka upp människor p.g.a. att de har avvikande åsikter... är det inte just avvikande åsikter som ska respekteras när man har yttrandefrihet? Det är väl det som är hela idén med det?

Känns som det blivit "hippt" att vara mot all kritik mot invandring, religion och kultur. Så fort något hintar på att vara mot invandring eller islam tar folk första bästa chans att klanka ned på dessa människor. Som om de vore livrädda att inte ses som mångkulturens frihetskämpe. Det är inte svårt att förstå att folk är rädda för att yttra sig när de söks upp, och stalkas på detta sätt. Obehagligt. Går vi mot ett samhälle á la George Orwells "1984"?
Citera
2015-02-12, 17:45
Bannlyst
Det som aftonbladet gör är skrattretande och patetiskt men inget konstigt egentligen. Flashback har länge använts som en portal för granskning och smutskastning av kvällspressen där man både grävt fram skit från medarbetarnas förflutna men även trashat tidningarna rent generellt.
Därför borde ingen vara förvånad över denna hatkampanj. Sen får man inte glömma hur mycket pengar aftonhoran torskar pga fb.

Fb borde skapa ett delforum där man letar fram mer skit om alla anställda och granskar dom ännu hårdare än man gör idag.
Citera
2015-02-12, 17:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av UlfGulliver
Ni som blir uppsökta av Aftonbladet, varför ställer ni upp på gråtmilda bortförklaringsanföranden? Blir ni hotade med uthängning annars?

Varför lägger ni bara inte på luren direkt/vägrar öppna er dörr?
Det var ju en pedofil som vägrade samarbeta.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in