Citat:
Ursprungligen postat av
Tuna77
Du är ute på en jävligt hal bana om du tror att du är under amerikansk lagstiftning? Bryter man mot hets mot folkgrupp på flashback så tar man en risk att få stå till svars för det. Överens?
Väldigt vad du hakar upp dig på lagar hit och dit. Tänk kritiskt på vad som är rätt och fel istället och läs mitt inlägg igen. Nej, vi är inte överens, då jag står för ett fritt, anonymt internet.
Citat:
Ursprungligen postat av
mainstreaminfluent
För länge sedan spreds sjukdomar av vissa djur. På något vis spred religionerna ut att vissa djur var orena som reaktion. Bibeln innehar information om mat som inte bör ätas. I nt står sedan att man inte ska kasta pärlor åt svin och ge det som är heligt åt hundar. Att göra en rondellhund handlar inte om kritiskt tänkande. Hur islam behandlar ämnen som hundar och grisar vet jag inte, jag är inte muslim, däremot är jag västerländsk och ser mycket tydligt skymfen av att ta en religiös karaktär och officiellt framföra denne som sjukdomsspridande.
Människor dör dagligen över hela världen under mängder av situationer som inte gynnar andra än mördarnas intressen. Påstår du att mord på andra oliktänkande gör skillnad med att inneha en särskild meningsfullhet med en legitimitet enbart islamska terrorister saknar? Och har jag en större medmänsklig skyldighet att beklaga människor jag lättare borde kunna identifiera mig med än andra. Då är och förblir grundkärnan, vi och dem oavsett hur fint inslagspapper man använder när man slår in orden.
Du snackade om definationer tidigare utan att inse att yttrandefrihet etc innebär att jag inte av tvång måste anpassa mig i en demokrati och avkrävas på att värdera samhällsfaktorer i likhet med åsikten som förbereds åt mig. Mitt intellekt må störa, men människor har dött och offrat sina liv världen över för att människor som jag idag ska kunna sitta och ha en annan åsikt utan att tvingas anpassa oss i givna led.
Du fortsätter att svamla utan någon som helst förståelse över vad du ens diskuterar.
Som sagt : VAD ÄR DET FÖR FEL MED ATT DRIVA MED EN IDEOLOGI?
Ja, du ska kunna säga att en profet är en gris, du ska kunna säga att han är en horunge, du ska kunna säga precis VAD SOM HELST. Då det är ansiktet för en IDEOLOGI, inte en folkgrupp.
Det är PROFETEN man "hånar" inte folkgruppen.
Det märks så tydligt att du inte har en aning om vad du ens pratar om att det bara blir tragiskt.
"Påstår du att mord på andra oliktänkande gör skillnad med att inneha en särskild meningsfullhet med en legitimitet enbart islamska terrorister saknar?"
Vad betyder detta?
De mördar oliktänkande för att inom ideologin Islam så ses oliktänkande som "otrogna" och mindre värda. PRECIS som judar sågs av ideologin nazismen.
Betyder det att alla muslimer vill mörda oliktänkande? Nej, men det är ideologin Islam som rättfärdigar deras handlande. Förstår du fortfarande inte varför det är viktigt att säga precis vad man vill om en profet/rita den hur man vill?
Enda anledningen till att du inte skulle få det är pga ideologin islams blasfemi-lagar.
Utbilda dig själv, istället för att sitta här och leka pseudoförstående och omtänksam.