2015-02-12, 16:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MeanME
Deras rapportering är över nu ändå.

Man har börjat runda av med den obligatoriska "lagändringskravsartikeln", "Så-gör-du-för-att-artikeln...", det blir ett avslut imorgon troligast, evt i övermorgon, sedan är allt ett minne blott.
Kanske kan vara över för AB men glöm inte att uppgifterna finns kvar hos RG
Citera
2015-02-12, 17:00
Bannlyst
Nu sitter dom och vältrar sig i sitt självförvållade näthat på aftonbladet istället för att hänga ut fler idioter härifrån

Det är ju flashbackarna man vill se uthängda och förnedrade inte en massa mediehoror som vill synas i vilket fall?

Jävligt svag dag av aftonbladet får inte ens ett + idag. Första dagen var +++++ men idag blir det bara ett stort RIP-kors ska det här va underhållning?
Citera
Medlem
Om nu Researchgruppen, genom sin superdator Pisskatus, registrerat information från olika myndigheter och statliga verk om privatpersoner sedan 2012 och dessutom har tillgång till mailadresser, personnummer och konton, kopplade till varierande avatars, är ju konto/identitetskapning ingen svårighet. Är denna researchgrupp dessutom kriminell, så är det väl tänkbart att det kan vara Researchgruppen, som skrivit alla dessa hatiska inlägg sen 2012, för att misskreditera sina meningsmotståndare? Även inlägg före 2012 kan ha redigerats genom kapning?

Researchgruppen superhatare på Flashback genom kapade konton?
Citera
Moderator
OYs avatar
Citat:

Man har börjat runda av med den obligatoriska "lagändringskravsartikeln", "Så-gör-du-för-att-artikeln...", det blir ett avslut imorgon troligast, evt i övermorgon, sedan är allt ett minne blott.

Det tror jag inte på. Taktiken från medias håll har historiskt sett varit att inledningsvis skjuta en salva för att ta reda på hur fienden försvarar sig, därefter analyserar man, omgrupperar och slutligen når man ett avgörande genom ett massivt anfall där fienden minst anar det. Jag tror att det kommer att se ut så även i det här fallet.
Citera
2015-02-12, 17:02
Avslutad
Citat:

Det tror inte jag. Jag tror de kommer att fortsätta och framförallt fortsätta att bevaka medlemmar här.
Detta var nog endast en varning från deras sida och en uppvisning av den makt de sitter på, makt över det folk de påstår sig företräda.
Ta förresten också bara det jä- t nedsättande uttalandet Aschberg kom med under live- sändningen, hur folk här sitter dygnen runt och skriver, ibland på dagarna och ibland på nätterna.
Jä- a falska hycklare.
Citera
2015-02-12, 17:03
Medlem
buggenbus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gamesetmatch
å andra sidan, om du inte gillar yttrandefrihetens baksidor så finns det ju andra forum, exempelvis familjeliv. håll dig borta från forum som flashback, reddit och 4chan om du störs av fri diskussion eller frihet i allmänhet.

att flashback har fått ett inflytande på opinionen är ju inte flashbacks fel. folk har vänt sig till olika trådar på flashback för att traditionell media har brustit väldigt gravt i sin nyhetsrapportering och därmed tappat många människors förtroende.
Kritisera inte inlägget för att DU inte begriper vad skribenten säger. Admin har inte skyddat id hos användarna. DU borde tycka det är ett problem om DU diskuterat frågor under antagandet att DIN identitet är hemlig.
Citera
2015-02-12, 17:04
Medlem
Citat:

Vad synd!

Jag hade sett fram emot att lite fler av de allra största svinen på FB som glatt bryter mot allt vett och svenska lagar hade fått sina brallor nerdragna.

Well, då får man hoppas på att flashback själva förmår rensa lite bättre i sina egna avlopp, eller att samhället som sådant hittar lösningar på att komma åt näthatare.
Näthat är som sagt inte samma sak som yttrandefrihet. Lika lite som gruppmisshandel 20 mot 1, har med boxning att göra.
Citera
2015-02-12, 17:04
Medlem
Ratis avatar
Rätta mig om jag har fel, men dom enda som gör en stor nyhet av detta är Aftonbladet själva?
Citera
2015-02-12, 17:06
Medlem
Kaospojkens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tuna77
Du är ute på en jävligt hal bana om du tror att du är under amerikansk lagstiftning? Bryter man mot hets mot folkgrupp på flashback så tar man en risk att få stå till svars för det. Överens?

Väldigt vad du hakar upp dig på lagar hit och dit. Tänk kritiskt på vad som är rätt och fel istället och läs mitt inlägg igen. Nej, vi är inte överens, då jag står för ett fritt, anonymt internet.

Citat:
Ursprungligen postat av mainstreaminfluent
För länge sedan spreds sjukdomar av vissa djur. På något vis spred religionerna ut att vissa djur var orena som reaktion. Bibeln innehar information om mat som inte bör ätas. I nt står sedan att man inte ska kasta pärlor åt svin och ge det som är heligt åt hundar. Att göra en rondellhund handlar inte om kritiskt tänkande. Hur islam behandlar ämnen som hundar och grisar vet jag inte, jag är inte muslim, däremot är jag västerländsk och ser mycket tydligt skymfen av att ta en religiös karaktär och officiellt framföra denne som sjukdomsspridande.

Människor dör dagligen över hela världen under mängder av situationer som inte gynnar andra än mördarnas intressen. Påstår du att mord på andra oliktänkande gör skillnad med att inneha en särskild meningsfullhet med en legitimitet enbart islamska terrorister saknar? Och har jag en större medmänsklig skyldighet att beklaga människor jag lättare borde kunna identifiera mig med än andra. Då är och förblir grundkärnan, vi och dem oavsett hur fint inslagspapper man använder när man slår in orden.

Du snackade om definationer tidigare utan att inse att yttrandefrihet etc innebär att jag inte av tvång måste anpassa mig i en demokrati och avkrävas på att värdera samhällsfaktorer i likhet med åsikten som förbereds åt mig. Mitt intellekt må störa, men människor har dött och offrat sina liv världen över för att människor som jag idag ska kunna sitta och ha en annan åsikt utan att tvingas anpassa oss i givna led.

Du fortsätter att svamla utan någon som helst förståelse över vad du ens diskuterar.
Som sagt : VAD ÄR DET FÖR FEL MED ATT DRIVA MED EN IDEOLOGI?
Ja, du ska kunna säga att en profet är en gris, du ska kunna säga att han är en horunge, du ska kunna säga precis VAD SOM HELST. Då det är ansiktet för en IDEOLOGI, inte en folkgrupp.
Det är PROFETEN man "hånar" inte folkgruppen.

Det märks så tydligt att du inte har en aning om vad du ens pratar om att det bara blir tragiskt.

"Påstår du att mord på andra oliktänkande gör skillnad med att inneha en särskild meningsfullhet med en legitimitet enbart islamska terrorister saknar?"

Vad betyder detta?
De mördar oliktänkande för att inom ideologin Islam så ses oliktänkande som "otrogna" och mindre värda. PRECIS som judar sågs av ideologin nazismen.

Betyder det att alla muslimer vill mörda oliktänkande? Nej, men det är ideologin Islam som rättfärdigar deras handlande. Förstår du fortfarande inte varför det är viktigt att säga precis vad man vill om en profet/rita den hur man vill?

Enda anledningen till att du inte skulle få det är pga ideologin islams blasfemi-lagar.
Utbilda dig själv, istället för att sitta här och leka pseudoförstående och omtänksam.
Citera
2015-02-12, 17:07
Medlem
sebastian_s avatar
Citat:

Det är ganska troligt, för den här gången. De vet att de inte kan förfölja oliktänkande i för många dagar utan att pöbeln reagerar på det och det hela blir kontraproduktivt.

Fyra dagar med ; 1.Förfölja politiska åsikter de inte gillar bland personer som har ett mer avancerat jobb än lagerarbetare dvs "maktpositioner" . 2. "hat" mot etablissemangets företrädare, gärna kvinnor då det stämmer in på den feministiska värdlsbilden. 3. Pedofili och hundvalpar som det fantiseras om.Allt för att ta billiga poäng i sitt censurarbete. 4. Återstår att se. Jag tror på "hot" mot politiker. Kanske någon som tycker Reinfeldt borde hängas eller liknande. I samband med det här intervjuar de politiker och trummar ännu hårdare för förbud och lagändringar mot flashback samt annan alternativ media.
Citera
2015-02-12, 17:10
Medlem
ArnautDaniels avatar
De som nu sitter och nojar för att det ska ringa på dörren bör nog inte hoppas för mycket på att Flashbacks ledning ska skydda dem. Så här skriver Marcus Jerräng på IDG i en artikel som är ovanligt nyanserad:

Citat:
Flashback har inte kunnat skydda sina användare som utlovat och borde ta konsekvenserna av det. Genom att skaffa ett utgivarskap och underkasta sig svensk lagstiftning, eller på annat sätt införa spärrar som visar att yttrandefriheten och anonymiteten inte är absolut ens på Flashback.

Flashback skulle förutom detta göra en välgärning genom att stänga forumet för ickemedlemmar och sätta stopp för Googles indexering av dess innehåll. Nu tror jag verkligen inte det kommer hända, men det är ett förslag.

http://www.idg.se/2.1085/1.608478/flashback-ar-inte-langre-anonymt-och-det-ar-en-milstolpe-hur-man-an-ser-pa-det
Citera
2015-02-12, 17:13
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sebastian_
Det är ganska troligt, för den här gången. De vet att de inte kan förfölja oliktänkande i för många dagar utan att pöbeln reagerar på det och det hela blir kontraproduktivt.

Fyra dagar med ; 1.Förfölja politiska åsikter de inte gillar bland personer som har ett mer avancerat jobb än lagerarbetare dvs "maktpositioner" . 2. "hat" mot etablissemangets företrädare, gärna kvinnor då det stämmer in på den feministiska värdlsbilden. 3. Pedofili och hundvalpar som det fantiseras om.Allt för att ta billiga poäng i sitt censurarbete. 4. Återstår att se. Jag tror på "hot" mot politiker. Kanske någon som tycker Reinfeldt borde hängas eller liknande. I samband med det här intervjuar de politiker och trummar ännu hårdare för förbud och lagändringar mot flashback samt annan alternativ media.

Vore trevligt att få se Aftonbladet ställa politikerna mot väggen istället och kräva dem på en förklaring varför de har skapt en grogrund för frustration och hat. Var kommer politikens ansvar in i den här frågan, det är trots allt de folkvalda som har skapat det samhälle och klimat som vi lever i.

Att piska och reta upp en ilsken hund och tränga in den i ett hörn är aldrig en framkomlig väg, den hugger för sitt liv.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in