Alla hänvisningar till "adresser" ovan syftar på email-adresser. Jag redigerade faktiskt mitt inlägg på en del ställen för att göra det extra tydligt, men var inte helt konsekvent
Allt pekar på att Chloe bedömer till en hög grad av säkerhet att det faktiskt har varit en läcka. Som Chloe själv skrev så är ibland verkligheten skrämmande. Chloe har också hittat fler säkerhetsläckor på Flashback nu de senaste dagarna. Jag kan bara förmoda att det inte sägs mer eftersom det kan vara skadligt av olika anledningar. I bästa scenariot så arbetar admins i högtryck nu för att förbereda en krislösning om användarnamnen kommer på vift tillsammans med epost och/eller personnummer.
Man borde nog inte vara särskilt orolig att AB ska komma och knacka på just din dörr. Men att hela databasen kan läcka via AFA-nätverket är mer troligt än otroligt. Det kanske händer om 3 månader eller 3 år, men skadan kommer vara lika stor då som nu. Person X kanske är en 24-årig deprimerad smyg-SD:are, cannabisrökare och djurporrsurfare nu, men om 7-10 år kanske personen är påväg in i sitt första betydelsefulla jobb inom politik, offentlig sektor, välgörenhet, sjukvård, media, juridik, underhållning, branschsamordningsverksamhet, etc., och då kommer hans personnummer alltid finnas i en databas på nätet för snokande reportrar, frågsamma flickvänner, eller avundsjuka jobbkollegor med öppna känselspröt.