Citat:
Ursprungligen postat av
Harpy
Hur menar du att man skulle kunna avgöra "äktheten" hos dumpen? Det blir aldrig riktigt korrekt rätt som du tidigare påpekat.
Många fler än jag ser möjligheten att manipulera datan som finns, och att samtidigt tro att sekundärkällan eventuellt skulle ha tagit bort flashbackanvändarna från den är otroligt naivt. Etik och moral är fina ord som man använder ifall man har något att vinna på det.
Man hade i teorin önskat en koppling till användarnamn innan man misstänker en läcka från flashback.
Det stämmer, nu när jag tänker efter. Äktheten går inte att fastställa säkert i vilket fall.
Vad jag kan se är att flera personer som uppenbarligen är medlemmar här själva säger att de är med i dumpen. När jag går igenom mailadresserna ser jag väldigt specifika sådana som med ungefär 99% sannolikhet tillhör ett nick som är likt eller identiskt med mailadressen, t.ex. "användare@hotmail.com" motsvarar rimligtvis nicket "användare" på Flashback.
Däremot saknas verifiering av att flertalet som står med verkligen är medlemmar. Chloë har nu själv sagt att användarnamn aldrig stod med ursprungligen i det som postades på Swehack och att det
inte är ändrat utan att personnummer och mailadresser stod i den ordningen från början.
Då är det ju möjligt att dumpen är en stor fejk, antingen av RG själva för att skrämmas eller av någon av deras motståndare för att röra om i getingboet.
Däremot skulle jag vilja se någon bevisa att Chloës pwnad-tjänst är en "honeypot". Det är klart att står man inte med där innan och den reggar en, så står man i framtiden med där, men dels behöver ju det inte vara fallet och dels behöver det ju inte ha ett ont syfte. Chloë kan ju samla in grejer bara för att bevisa att hon (skriver "hon" då namnet faktiskt är ett kvinnonamn och jag egentligen är ointresserad av könet, bara personen bakom nicket är juste) kan. Hon har ju redan tagit sig in lite här och var genom säkerhetshål på Flashback och varit öppen med det. Däremot har teknikerna här varit långsamma med att täppa till hålen.
Så på tal om att bevisföring bör vara positiv: ni som misstänkliggör Chloë borde själva komma med bevis i så fall.