2015-02-11, 23:24
Medlem
JohnnyGenzales avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bowlaren77
Två i senaste träningsmatchen, en tvåfotare & en vacker frispark. Och henke sa: "det verkar som han börjat förstå att man måste springa i fotboll." Henke är kung. Jag gillar hans låga tyngdpunkt, kvicka dragningar & förmåga att skapa mål. Påminner mycket om Brolin. Dock hade nog Brolin tusen ggr mer jävlarannama.

Tror dock folk underskattar HIF & henke. Det finne en anledning att han plockar in Wede, det finns en anledning att försvaret sitter, det finns en anledning till Bojanic uppryckning.
Akilleshälen är för övrigt anfallet; där är det inte bra. Hade gett min högra fot för juggen som var inlånad ngn månad. Accam om han varit kvar, hade han vart en 6a på den där skalan då?

trollar du nu eller vad fan är det du lider av?
Då Accam var sämre än vibe och rosenberg förra säsongen så nej?

hif var ju iaf enligt mig allsvenskans sämsta lag sett utifrån vad mitt lag (blåvitt) presterade mot dom. rimmar rätt illa med dina förväntningar på laget.
Citera
2015-02-11, 23:36
Medlem
Började skriva på Blåvitts trupp men sen kom Feldgrau och satte ner foten. Får väl ta upp de jag inte riktigt håller med om:

Ankersen - Såklart väldigt svårt att bedöma nyförvärv, men att sätta Rieks högre än honom känns tveksamt. Den senare har verkligen inte imponerat på mig sett över längre tid och som du säger faller han allt för ofta ur matcherna. Rieks 3 och Ankersen 4 låter bättre.

Smedberg-Dalence - Mer 2 än 3 i mina ögon. Gillar dock experimentet med att testa honom på innermitt.

Adam kan ha droppat lägre än 3. Tyvärr.

Ser Engvall och Boman som likvärdiga.

Beroende på hur skalan sen används kan jag vilja ha upp både Bjärs och Emil på 5. Pratar vi klasspelare som "topp 10 i AS", kanske inte, men för den sista femtedelen i en femgradig skala ska de absolut upp där.

Eller pratar vi klasspelare som i Parthenon?
Citera
2015-02-12, 00:04
Medlem
Flyter på strömmen och skriver även jag en truppresentation om laget i mitt hjärta, IFK Norrköping. Vi går helt klart mot en spännande säsong tillmötes och jag blir inte förvånad om det slutar riktigt mysigt när vi summerar säsongen i höst.
  1. Ej allsvensk klass eller oprövad
  2. Godkänd
  3. Bra allsvensk klass
  4. Hög allsvensk klass
  5. Landslagsklass

Målvakter
David Mitov Nilsson – 3, Hade lite av ett bottennapp i fjol likt hela laget. Blev petad av Sahlman dom sista matcherna men bör vakta målet i seriepremiären. Väldigt reflexsnabb målvakt som bara kommer bli bättre.

Marcus Sahlman – 2, personligen har jag inte hunnit bli imponerad av denne. Stod för en väldigt stor tavla som höll på att bli ödesläggande för vår fortsatta existens i Allsvenskan förra året. Stor målvakt men förvånansvärt svag i luften.

Backar
Andreas Hadenius – 2, en tvåa som mycket väl kan vara en fyra efter säsongen. Andreas Hadenius kom in i höstas från i princip ingenstans och gjorde sig ett namn direkt. Vinner i princip alla närkamper och har förvånansvärt bra teknik. Kan även användas centralt på mittfältet.

Edvard Skagestad – 2, fick egentligen oförtjänt mycket kritik i fjol, men han är inte en mittback som håller för en klubb som siktar in sig på att etablera sig som ett topplag i Allsvenskan. Lär förmodligen skeppas iväg innan säsongen börjar.

Nikola Tkalcic – 2, högerbacken som är bättre till vänster. En fantastisk person som nyligen skrev nytt kontrakt, men på plan är han oftast för opolerad. För tillfället alldeles för ojämn. Potential finns helt klart att hämta dock.

Marcus Falk-Olander – 3, förmodligen en av Allsvenskans mest lojala och professionella spelare. Likväl en väldigt skicklig mittback som verkligen hittat rätt i Norrköping. Posittionssäker och en bra passningsfot, men också bra i offensivt straffområde och hyfsat snabb.

Andreas Johansson – 4, vår bäste och viktigaste spelare. Lagkaptenen Andreas Johansson är vital för oss. I år kommer han dessutom användas som mittback från första omgången vilket kommer bli en riktig kvalitetshöjning i backlinjen. Skrämmande duktig spelare som inte får den cred han förtjänar av supportrar utanför Norrköping.

Christopher Meneses Barrentes – 3, var VM-aktuell för Costa Rica så sent som i våras innan skadehelvetet bröt loss. Ett skadehelvete som verkade ta riktigt hårt på Meneses då han i princip såg ut som en helt ny spelare när han kom tillbaka. Stundtals loj och okoncentrerad. Bör flyttas upp i banan då dessa två punkter fäller honom rätt rejält som försvarare. Han har också tekniska egenskaper utöver det vanliga som skulle platsa bättre på en yttermittfältsposition.

David Boo Wiklander – 2, ingen aning hur det blir här. DBW gick ner sig rejält efter vår succésäsong och har sen dess aldrig varit nära att etablera sig i startelvan igen. Lär inte bli så i år heller.

Linus Wahlqvist – 3, en av Sveriges för tillfället största backtalanger. Ryktats till Malmö men vill fortsätta spela i IFK Norrköping innan han flyttar utomlands. Mittback i grunden men används som högerback då Janne Andersson förmodligen anser att rutinen inte är tillräcklig för att husera centralt. Snabb spelare med bra inlägg och bra teknik. Lite juniormisstag som går att fila på, men man ska ha i åtanke att han är nyligen 18 år fyllda samt att han ännu inte fått spela på sin naturliga position i Allsvenskan.

Adnan Kojic – 1, ytterback som nyligen skrev på ett lärlingskontrakt på en säsong. Ingen större koll på denna spelare.

Filip Dagerstål – 1, ytterligare en egen produkt som i år lär kastas in i Allsvenskan på riktigt. Kan användas centralt på mittfältet såväl som mittback. Imponerat fruktansvärt mycket under försäsongen och lär gå mot en väldigt ljus framtid. Håll ögonen öppna.

Mittfältare
Nicklas Bärkroth – 4
, ettrig yttermittfältare som gör mycket poäng. Var en av Brommapojkarnas få ljusglimtar i fjol där han på egen hand i princip gjorde allt för laget i offensiven. Belönades i januari med att få debutera i landslaget.
Lär få en startplats och väldigt mycket frihet, vilket är helt rätt väg att gå då Nicklas kommer med en dimension som vi tidigare saknat i laget.

Daniel Sjölund – 3, nära fyran. Hade en sämre säsong hos Åtvidaberg i fjol men har sett bra ut på försäsongen. Kommer förmodligen ta Andreas Johanssons tidigare roll som bollvinnare/spelfördelare.

Arnor Ingvi Traustason – 3, slog sig in i startelvan direkt i fjol och växte ju längre säsongen led. Poängspelare med väldigt bra tekniska egenskaper och spelförståelse. Central offensiv mittfältare i grunden men används som ytter här. Lär utvecklas ännu mer under året.

Rawez Lawan – 2, ne, Lawan är ingenting för Norrköping. Lär förhoppningsvis och förmodligen lämna klubben innan serien startar.

Christopher Telo – 3, sattes ner som vänsterback när det krisade som mest i fjol och löste det riktigt bra. Får helt klart ut mer av sin spelstil när han används som ytterback. Tråkigt att han inte inser det själv och påstås vägra spela där. Håller i alla fall inte för en startplats på mittfältet.

Alexander Fransson – 3, slog igenom REJÄLT under hösten. Trots sin ringa ålder så tog han på sig ett enormt ansvar och lyfte Peking mot ett nytt Allsvenskt kontrakt. Central mittfältare som är skicklig åt båda hållen, men främst framåt. Har han filat bort ojämnheten och kan producera på en jämn nivå under säsongen så kommer laget må väldigt, väldigt bra.

Gentrit Citaku – 1, debuterade i Allsvenskan för två säsonger sedan och har visat att han håller. Fick fjolåret förstört av skador men har sett het ut på försäsongen i år. Bör få sina chanser under säsongen.

Mirza Halvadzic – 1, oprövad yttermittfältare/anfallare. Kommer slussas in i laget på riktigt i år.

Anfallare
Alhaji Kamara – 4, slog igenom rejält förra säsongen och har mycket att bygga vidare på. Stark och fruktansvärt vältränad anfallare med fötterna på jorden. Också väldigt snabb, explosiv och livsfarlig i djupled. Underbart att ha en sådan karaktär och spelare i IFK Norrköping.

Emir Kujovic – 3, fick en tuff start i fjol med enorma skadeproblem. Kom dock tillbaka från detta med besked och gjorde en fantastisk andra halva av säsongen.
En anfallare som sätter sina lägen. Oerhört duktig i luftspelet och stark. Enda riktiga svagheten är den i princip obefintliga snabbheten.

Christoffer Nyman – 3, "Totte" fick inte mycket uträttat poängmässigt förra året. Dock hade han ständigt goda intentioner som dock inte fick lyckade slut. Får han spela sig i form så kommer han leverera. Mark my words.

Joel Enarsson - 2, nyförvärvet från Mjällby har imponerat något överjävligt under försäsongen. Han har allt jag önskar av en anfallare: avslutningssäker, hyfsad på huvudet och en mentalitet som måste älskas. Skrev bara på ett 1-årskontrakt med klubben när han anslöt, men detta bör helt klart förlängas inom en snar framtid.
Citera
2015-02-12, 00:07
Medlem
Tror Bärkroth kan bli en riktigt bra värvning för Norrköping.
Citera
2015-02-12, 03:25
Medlem
LT10s avatar
Kul och intressant att läsa om trupperna. Känner själv att jag måste skriva av mig lite så här kommer mina betyg och tankar om våra spelare:

1 - Håller inte i Allsvenskan/oprövad
2 - Håller med nöd och näppe i Allsvenskan
3 - Stabil Allsvensk spelare
4 - Bra Allsvensk spelare
5 - Allsvensk klasspelare

Målvakter

Kenneth Höie - 4
Enligt mig är Höie Allsvenskans bästa målvakt tillsammans med Robin Olsen. Ifjol spelade han 30 matcher, släppte in 33 mål, räddade 109 skott och höll nollan i 11 matcher. Värt att notera är att han tillhörde ett mittenlag och där enbart Malmö och Elfsborg släppte in färre mål. Gjorde flera matchavgörande räddningar där en del var helt galna.

Hampus Nilsson - 2
Han har mestadels spelat i U21 och någon cupmatch och där har han visat att han är alldeles för bra. Till denna säsong ville man helst låna ut honom till en klubb i Superettan, men som det ser ut nu kommer han bli kvar. Många inom föreningen tror väldigt, väldigt mycket på Hampus och menar att det är vår nästa stormålvakt. Trots att han inte har fått spela så mycket så förlängde han kontraktet med fyra år och det är otroligt glädjande. Det mest fantastiska är att han alltid är den som är först upp från bänken och firar när det blir mål och dessutom är han en otroligt fin människa utanför fotbollen, har b la målat och fixat ute på Kaknäs under sin lediga tid. En riktig lagspelare som helt enkelt sätter laget före jaget.

Försvarare

Stefan Karlsson - 3
Här har vi Allsvenskans snabbaste ytterback... skämt åsido. Han är en stabil allsvensk spelare med en riktigt vass inläggsfot (9 assist ifjol). Var väldigt besviken när vi tappade Peter Nymann inför förra säsongen men Stefan Karlsson har visat sig bättre tycker jag.

Tim Björkström - 2
HB främst men kan även agera MB och har rätt många matcher från Allsvenskan. Han har gjort sitt jobb i BP och gjort det godkänt i Allsvenskan. Hoppas självklart att han ska ta ytterligare kliv och bli en "trea". Har dock svårt att se det med tanke på att han har hållit samma nivå under en längre tid nu. Stabil backup.

Emil Bergström - 3
Vår Emil gjorde sin 100(!) allsvenska match mot Peking i sista omgången förra säsongen. Det är imponerande. Jag tycker han var väldigt bra förra säsongen. Styr och ställer i försvaret och har en enorm vilja. Behöver förbättra sin passningsfot och jag tycker man har sett tendenser till det i senaste matcherna. Tidigare har han mestadels slagit bollen i sidled men nu börjar han allt mer spela upp bollen. Mest självklara i backlinjen.

Omar Colley - 2
MB född 1992. Blev vald till bästa försvararen i finska Veikkausliiga och hade två Bundesliga2 lag efter sig. Han nobbade även Rosenborg för spel i blårandigt. En modern mittback som är stor, stark, snabb och har en fin passningsfot. Har väl haft lite bekymmer med positioneringsspelet av det man sett från Finland men under träningsmatcherna har han visat sig bra. Kompletterade Emil väldigt bra senast och tror det är mycket möjligt att han snor platsen från Stenman.

Fredrik Stenman - 3
Kom in förra säsongen i sommarfönstret och var trögstartad. Inte så konstigt med tanke på att han inte hade spelat fotboll på ett bra tag. Visade dock efter ett tag att han håller ännu och hans rutin är viktig i vårt unga lag.

Jesper Arvidsson - 2
Hade det otroligt tufft inledningsvis 2014, avslutade dock bra. Har rätt bra västerfot och krigar på bra men är otroligt trög och ibland slarvas det för mycket. Kontraktet går ut efter säsongen och han har fått konkurrens av Elliot Käck. Verkligen upp till bevis i år!

Elliot Käck - 1
Snabb, fint driv med bollen och en bra vänsterfot. Har mestadels fått lira som vänsterytter under träningsmatcherna och tanken är nog att han får börja där för att sedan gå in som vänsterback.

Mittfältare

Haris Radetinac - 3
Var otroligt förbannad på honom när han kom från Mjällby sommaren 2013. Han som var så bra i Mjällby kom nu till oss och där blev allt bara fel. Men efter lite tid visade han varför Grönis och Högmo hämtat in honom. Saknar speeden men kommer allt som oftast runt sin gubbe pga sin teknik och förmåga att hålla undan motspelare. Har gjort rätt bra med poäng under sina år i Allsvenskan.

Martin Broberg - 2
Har haft en hel del skador. Bra driv med bollen och har ett tungt skott men alldeles för ojämn. Ibland har man tänkt att nu kanske han tar ytterligare kliv, men så har det inte blivit. Tror han får svårt med speltiden i år.

Alexander Faltsetas - 3
Ett fynd. Tycker han var det nyförvärvet som imponerade mest förra säsongen. Jobbar oerhört hårt på mittfältet fram och tillbaka och smäller på bra. Måste dock lära sig bli kyligare i vissa situationer för han drar på sig alldeles för många kort.

Kevin Walker - 2
Vår idol har imponerat mest på försäsongen. Har varit en nyckelspelare i Giffarna under några säsonger nu och där han dessutom gjorde det okej sist han spelade i Allsvenskan. Väldigt fin fot och bra blick för spelet. Är inne lite på samma som spår som bajenjeppes betyg på Johan Persson där jag tror Walker under säsongen kan bli en trea.

Jesper Karlström - 2
U21-landslagsman som sett väldigt lovande ut i BP. Tungt skott som kan bli väldigt användbart i matcher mot Gefle och Falkenberg.

Kerim Mrabti - 1
Ännu en spännande svensk U21-landslagsman. Spelar främst centralt men kan även spela ytter och jag tror att det är just som ytter han kommer inleda då jag tror Faltsetas, Karlström och Walker går före inledningsvis. Mrabti är väl den som är mest lik Tibbling av det jag sett men har potential att kunna göra fler poäng då han framförallt har ett bättre skott än Tibbling.

Daniel Berntsen - 3
Norsk U21-landslagsman som varit rankad som en av Norges största talanger. Har lirat i Rosenborg men där fick han oftast spela i en lite mer defensiv roll och sen var han utlånad till Bodö/Glimt där han är fostrad. Otroligt kvick i sitt spel och han såg riktigt lovande ut mot HJK hemma senast. Av det man hört och det lilla man har sett, så känns det som att Daniel Berntsen och plastmattan på SA kommer passa bra ihop. Hans vänsterdoja kommer bli farlig på fasta.

Nahir Oyal - 1
Nahir, Nahir vår käre Nahir. Har ju inte blivit som någon tänkt sig sen han anslöt från Syrianska 2012. Nej... blir ingen speltid och ingen bänkplats. Är väl ingen högoddsare att man jobbar på att få iväg honom till en annan klubb.

Anfallare

Amadou Jawo - 3
Succé 2013 med 12 gjorda mål och utsedd till årets järnkamin, det belönades med ett femårskontrakt. 2014 blev det 6 gjorda mål och funderande supportrar. Jawo har verkligen mycket att bevisa i år och jag tror att det bara kan bli bättre, för det måste bli bättre annars blir det bänken.

Sebastian Andersson - 3
Kom in under sommaren i fjol och gjorde det otroligt bra för att sedan avsluta lite sämre. Inga direkta spetsegenskaper. Han är löpstark och bra på att täcka boll. Kapabel till 8-10 mål.

Sam Johnson - 1
Nyförvärv från IK Frej. Han imponerat mycket på försäsongen med sin snabbhet och sin fysik. Här får Jawo se upp för det är främst de två som slåss om platsen bredvid Andersson. Johnson kommer ställa till med mycket oreda för många försvar och kan mycket väl bli årets nyförvärv.
Senast redigerad av LT10 2015-02-12 kl. 03:37.
Citera
2015-02-12, 05:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LT10
Massa text.

Du verkar inte helt övertygad av nyförvärven med tanke på att de snittar under 2.0

Jag ser inte så mycket med Djurgården men brukar inte Höie lämna väldigt dåliga returer, är det bara mot AIK han är så generös?
Citera
2015-02-12, 05:30
Medlem
ZlatanManias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av The_dude2
Jag ser inte så mycket med Djurgården men brukar inte Höie lämna väldigt dåliga returer, är det bara mot AIK han är så generös?
Du drar den slutsatsen efter en klantig retur? Förvisso var den jävligt klantig http://youtu.be/eIRRZD1DORw?t=1h38m29s

Men annars har jag upplevt Höie som den bästa målvakten Djurgården haft sen Isaksson, ingen stor utmaning dock men fortfarande bra.
Citera
2015-02-12, 05:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ZlatanMania
Du drar den slutsatsen efter en klantig retur? Förvisso var den jävligt klantig http://youtu.be/eIRRZD1DORw?t=1h38m29s

Men annars har jag upplevt Höie som den bästa målvakten Djurgården haft sen Isaksson, ingen stor utmaning dock men fortfarande bra.

Tänkte även på den här som inte är så smidig även om den inte är lika farlig som den du länkade till. https://www.youtube.com/watch?v=6nd3Kn81LHo
Citera
2015-02-12, 06:12
Medlem
ZlatanManias avatar
Citat:
Tänkte även på den här som inte är så smidig även om den inte är lika farlig som den du länkade till. https://www.youtube.com/watch?v=6nd3Kn81LHo
Goitoms skott på där var betydligt bättre, på Tele2 kunde Höie utan konstigheter välja ett bättre alternativ (skopa, greppa, styra ut till hörna, styra ut mot kanten etc istället för att boxa rakt mot Bahoui & Markkanen) och på Friends var han mer eller mindre tvungen att släppa retur.
Citera
2015-02-12, 08:07
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av jacoooop
Väldigt svårt att sätta betyg på våra spelare ännu men gör ett försök och betygsätter dom utifrån hur jag tror och förväntar mig att de kommer prestera i år.

Målvakter

Hopf - 2
Hyfsat stabil i Superettan men kommer nog tyvärr få det ganska svårt i AS. Ganska långsam, saknar pondus och gör väldigt sällan någon spektakulär räddning.

Markströn - 1
Har ingen större koll på Markström egentligen då han inte fått spela så mycket men Hopfs reserv kan ju omöjligen få mer än 1.

Försvarare

Birkir - 3
Sett helt okej ut än så länge och ska inte gjort bort sig i Tippeligan på sina 168 matcher.

Guldborg - 2
Jämn spelare men tyvärr på en för låg nivå.

Sätra - 2
En besvikelse än så länge. För många felpassningar och misslyckade dueller. Finns potential dock.

Marko - 1
Krigare men ganska begränsad.

Haglund - 3
Har ingen vidare koll på Haglund egentligen och ännu mindre som mittback men han har goda meriter.

Batan - 3
Fullt godkänd. Bidrar väl helt okej i offensiven men borde kunna göra några poäng. Väldigt enfotad och skjuter ganska dåligt med rätt fot.

Solli - 2
Duger som backup, dock inte mittback

Tamimi - 1
Kommer inte få speltid, bör lånas ut.

Mittfältare

Israelsson - 3
Kom igång under förra säsongen och kommer nog vara stabil i år. Jäkla bra på huvudet f.ö.

Besara - 3
Gjorde enorma framsteg förra året och verkar fortsätta på det spåret. Kommer inte göra bort sig när han får chansen (Söderqvist går dock före i mina ögon).

Persson - 3
Viktig som städgumma på centrala mittfältet, kommer vara stabil även i år tror jag.

Kennedy - 4
Gott om erfarenhet och AS bästa frisparksskytt.

Torsteinbö - 4
En av de som imponerade mest på mig förra året. Bra blick för spelet och vann nästan assistligan trots mycket frånvaro.

Nordin - 3
Gjort bra ifrån sig på försäsongen och tror han kommer göra stabila insatser när han får chansen i år.

Silverholt - 3
Blandat och gett än så länge tycker jag men får en trea för sin insats mot Molde där jag tycker han var bra.

Rennie - 2
Inget startmaterial men som inhoppare sista 20 är han guld värd.

Fuhre - 3
Ojämn förra året men blev bättre framåt slutet, fortsätter han på den nivån får han en trea.

Söderqvist - 4
Imponerat hittills. Har hög potential och vem kan få ut det mesta av Söderqvist om inte Nanne?

Anfallare

Pablo - 2
Dålig höstsäsong och har inte imponerat något speciellt på mig hittills. Tror Pablo får agera inhoppare i år.

Hallenius - 4
Har fått igång ett bra samarbete med främst Kennedy och Söderqvist tycker jag. Bra fart, vinnarskalle och dödligt skott.

Ganska kortfattad analys men det är min uppfattning iaf. Kanske att jag var för generös med poäng men det får vi se i november.
Sammanfattningsvis har vi ett bra mittfält och anfall men vår backlinje ger mig kalla kårar.

Som Bajare är det svårt att inte hålla med. Men tittar man objektivt på betygsättningen så ser det ut som man har att göra med ett lag för topp 5 vilket inte är fallet.

Supporterhybrisen tenderar till att överskatta spelare i ens egna lag. Objektivt så får du nog plocka bort åtminståne 3-4 pinnar för att det skall spegla verkligheten bättre, för argumenten är ganska tunna i ögonen hos en utomstående (som ifs ofta underskattar andra lags spelare).

* Hallenius har alla möjligheter att bli en 4:a eller tom en 5:a, men i dagsläget är det svårt att argumentera för något bättre än en 3:a.
* Söderkvist känns ju som kvalitetsspelare, men det krävs mer än total dominans mot Assyriska innan han skall ha något bättre än en 3:a
* Torsteinbö har redan visat potential att mycket väl kommer att spela i de största ligorna inom några år. Men samma här, han måste leverera över en längre period och sluta vara så jävla skadedrabbad.
* Person, Besara och Israelsson kan få 3r av mig efter att dom levererat mot Galaxy och i cupmatcherna...
Citera
2015-02-12, 11:25
Medlem
LT10s avatar
Citat:
Du verkar inte helt övertygad av nyförvärven med tanke på att de snittar under 2.0

Tycker bara det blir larvigt att sätta några högre betyg när vissa spelare har för få spelade matcher eller inte spelat alls. Jag kan fortfarande hålla mig till ettan på Mrabti samtidigt som han har potential. Men faktum är att han är ett oprövad kort och ska då tillsvidare ha en etta.

Men visst kanske man undervärderar Karlström, han bör väl kanske ha en trea. Såg att jag gett Haris för lågt betyg, han ska självklart ha en fyra.

Höie gjorde någon klantig retur men det är bara kolla vad han presterade överlag hela säsongen.
Citera
2015-02-12, 11:39
Medlem
Kung_Ingentings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LT10
Såg att jag gett Haris för lågt betyg, han ska självklart ha en fyra.
Haris Radetinac, allsvenskans bästa teknik? Och med bästa menas alltså den som ger bäst resultat, inte den som ser snyggast ut. Det finns folk som gör 200 överstegsfinter per sekund och gör snurrfinter som om dom inte gör nått annat på dagarna, men det blir inget resultat av det.. Med en enkel kroppsfint så lurar man backen åt ena hållet, går enkelt runt på andra sidan och har raka spåret framåt utan att tappa tempot.

Helt klart en underskattad teknik, det ser enkelt ut, är inte speciellt flashigt men man kommer runt backen med bibehållen fart.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in