2015-02-12, 03:02
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Caordio
Jag vill att vi står upp!

Jag har funderat ett större antal minuter på hur vi som frihetens presstalesmän bör stå upp emot det förtal Aftonbladet ägnar sig åt.

Här har vi två inlägg där en rimlig motaktion beskrivs och rättfärdigas:

(FB) Flashback sänker Aftonbladet
(FB) Flashback sänker Aftonbladet

Jag vill gärna se oss där i en betydlig och fredlig massa!

Jag tänker mig fredag kanske klockan 17.00

Åk du o ställ dig i en mask o kasta konfetti, jag har ett jobb att gå till, hur skulle förövrigt en sån aktion hjälpa?
Citera
2015-02-12, 03:03
Medlem
Svenne-i-Banans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Redoxreaktion
Stämmer. Eller åtminstone tolkas lagen så. Visst är det märkligt?

Det visar att lagen är anpassningsbar så till den grad att den kan användas till att döma de som man vill döma och låta övriga gå fria. Detta trots att det i objektiv mening inte håller att särskilja dessa individer.
Citera
2015-02-12, 03:03
Medlem
tjenaretjenares avatar
När de konfronterade H.E.L så hade de väl kunnat fråga om han fortfarande hade kvar sprayen med skitlukt, om han blivit befriad från hemorrojder och om han träffat någon som knullat en tjej med springmask.
Citera
2015-02-12, 03:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Redoxreaktion
Det är helt lagligt i USA att säga att Obama är pedofil och analvåldtar nyfödda. Du får också hota grupper av människor. Du får använda ordet "nigger" [b]om[/m] någon, även om det naturligtvis inte ses som särskilt normalt. Du får däremot inte tilltala någon med det, för då blir det "hate crime".

Så det är en jävla skillnad på Sverige och USA i vad man får säga. I USA straffar man riktig rasism, som drabbar människor på riktigt, i Sverige straffar man någon för att de har ett olämpligt ordval i princip.

Så klart det finns en hel del olikheter när det gäller dessa frågor i olika länder.
Nu är väl inte direkt USA något land att se upp till ur många aspekter i mina ögon eller ett land som har någon fin historia att skryta om när det gäller t.ex. rasism.
Citera
2015-02-12, 03:04
Medlem
Skogsvattes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mickeytheavalon
Det finns väl ingen lag som förbjuder dig att kritisera den rådande invandringspolitiken? Kom inte med argumentet med att du är rädd att du förlorar ditt arbete och dina vänner. I sådana fall uppträder du som en fegis som inte har tillräckligt med stöd för dina åsikter.

Som jag tidigare skrivit förstår jag inte hur en kan dra en parallell mellan Sverige och Nordkorea. Lite perspektiv måste väl du ändå ha?

Den rådande invandringspolitiken kan endast kritiseras i enlighet med lagen, vilket innebär att all kritik som utgår från argument baserade på ras, intelligens, separationspolitik, etnisk nationalism, osv., inte bara balanserar på gränsen för vad som är lagligt, utan i många fall är direkt i strid med lagen om hets mot folkgrupp. Jag anser att negrer och andra icke-vita (i synnerhet zigenare, judar och andra för svenskarna direkt skadliga folkgrupper) bör förbjudas att någonsin sätta sin fot i Sverige. Dessa människor är civilisationsförstörare, och i många fall innebär de ett direkt hot mot svenskarna, inte bara rasligt, utan rent fysiskt, med sin närvaro på våra gator och torg. Svenskarnas etniska och nationella integritet är viktigare än diverse undermänniskors "rättigheter" att bosätta sig i och förstöra svenskarnas land.

Svensk lagstiftning tillåter vidare inte heller kritik av judar på basis av deras judiskhet, och i länder som Tyskland är det så illa att ifrågasättande av specifika historiska händelser är olagligt och kan rendera i långa fängelsestraff.

Även om dessa åsikter och synpunkter är fullständigt främmande för dig, ber jag dig sätta dig in i situationen för de människor som på riktigt anser att deras åsikter och argument är fullt giltiga och korrekta. Om jag inte på allvar ansåg att jag inte bara har rätt rent logiskt och rationellt, utan också rent moraliskt och etiskt, hade jag inte spenderat sju år och 5000 inlägg på Flashback.

Citat:
Ursprungligen postat av mickeytheavalon
På vilket sätt kan du gå lagen om hets mot folkgrupp till att innefatta kritik mot en viss politik? Du får gärna ta fram ett levande exempel på en person som blivit dömd för hets mot folkgrupp där personen kritiserat invandringspolitiken?

Nils-Erik Hennix.
Citera
2015-02-12, 03:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hex27
Nu har jag ju precis lärt mig att det är helt lagligt om man gör detta med hot, hat och rasism i lagom form.
Men kom igen, är det inte mer att dina åsikter inte stämmer med Miljöpartiets?
Jag håller inte heller med dom om speciellt mycket man att få det hon säger till hot, hat eller rasism är väl ett hyfsat långskott?

Så du tycker inte detta är rasism eller något att hetsa upp sig över? Fine, det håller jag med dig om, det tycker inte jag heller. Men eftersom du tycker att detta inte är rasism borde du därför först hålla låda inför journalistkåren och resterande pkpöbel inom alla nivåer i det här landet att det precis på samma sätt inte hade varit rasism om en SDare stått där på almedalen och sagt precis samma saker fast om araber eller negrer. Då kan jag ta din åsikt på allvar.
Citera
2015-02-12, 03:06
Medlem
Bonham48s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av frange
text

Du gjorde min dag igår när jag läste tidningen på jobbet. Kungligt!

"Det stämmer, säger han och ler."
Citera
2015-02-12, 03:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Keus
Yttrandefriheten är hotad för att ABs syfte är att flytta gränsen för vad som ska vara lagligt att yttra på nätet. Läste så sent som idag att regeringen ska tillsätta en utredning för att se över en skärpning av lagarna.

Ja, eller så är det dom som inte klarar att yttra åsikter utan hota och förtala folks fel att detta börjar diskuteras med skärpta lagar. Det är ju inte direkt så att Aftonbladet belyser något som inte finns eller hittar på vad som skrivs och sägs.
Citera
2015-02-12, 03:09
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Keus
Det är lagligt i Svetige att tilltala någon neger.

http://mobil.svd.se/nyheter/inte-olagligt-kalla-jobbkamrat-neger_svd-4102057

Ah, tre svenska åklagare som kan tänka, i en och samma fråga dessutom. Ibland blir man glad
Citera
2015-02-12, 03:12
Medlem
Svenne-i-Banans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skogsvatte
Den rådande invandringspolitiken kan endast kritiseras i enlighet med lagen, vilket innebär att all kritik som utgår från argument baserade på ras, intelligens, separationspolitik, etnisk nationalism, osv., inte bara balanserar på gränsen för vad som är lagligt, utan i många fall är direkt i strid med lagen om hets mot folkgrupp. Jag anser att negrer och andra icke-vita (i synnerhet zigenare, judar och andra för svenskarna direkt skadliga folkgrupper) bör förbjudas att någonsin sätta sin fot i Sverige. Dessa människor är civilisationsförstörare, och i många fall innebär de ett direkt hot mot svenskarna, inte bara rasligt, utan rent fysiskt, med sin närvaro på våra gator och torg. Svenskarnas etniska och nationella integritet är viktigare än diverse undermänniskors "rättigheter" att bosätta sig i och förstöra svenskarnas land.

Svensk lagstiftning tillåter vidare inte heller kritik av judar på basis av deras judiskhet, och i länder som Tyskland är det så illa att ifrågasättande av specifika historiska händelser är olagligt och kan rendera i långa fängelsestraff.

Även om dessa åsikter och synpunkter är fullständigt främmande för dig, ber jag dig sätta dig in i situationen för de människor som på riktigt anser att deras åsikter och argument är fullt giltiga och korrekta. Om jag inte på allvar ansåg att jag inte bara har rätt rent logiskt och rationellt, utan också rent moraliskt och etiskt, hade jag inte spenderat sju år och 5000 inlägg på Flashback.

Nils-Erik Hennix.

Intressant är också att jag inte kan ta en debatt med dig om de sakerna utan att lagbrott begås. Detta ser jag som ett stort demokratiskt problem, jag anser att en fri debatt om allt är viktigt för att kunna nå fram till sunda slutsatser.

Jag sällar mig alltså till vetenskapliga tankar om att allt ska kunna prövas och endast det som håller efter en sådan prövning anses som sant.
Citera
2015-02-12, 03:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av WallOfAdamant
Så du tycker inte detta är rasism eller något att hetsa upp sig över? Fine, det håller jag med dig om, det tycker inte jag heller. Men eftersom du tycker att detta inte är rasism borde du därför först hålla låda inför journalistkåren och resterande pkpöbel inom alla nivåer i det här landet att det precis på samma sätt inte hade varit rasism om en SDare stått där på almedalen och sagt precis samma saker fast om araber eller negrer. Då kan jag ta din åsikt på allvar.

Hur menar du? Hade han sagt precis samma saker om araber eller negrer(vilka det nu innefattar för dig) så hade han ju ljugit. Nu är ju inte det i sak uppseendeväckande för en Sdare men ändå...
Citera
2015-02-12, 03:14
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av hex27
Så klart det finns en hel del olikheter när det gäller dessa frågor i olika länder.
Nu är väl inte direkt USA något land att se upp till ur många aspekter i mina ögon eller ett land som har någon fin historia att skryta om när det gäller t.ex. rasism.

Jag är ju anarkist och ser egentligen inte upp till nationer, men i mina ögon är det bästa med USA just friheten. En fri människa ska få säga vad som helst utom hot och kränkningar riktade direkt mot en enskild individ. En fri människa ska få köpa och bära en pistol utan vidare i självförsvar. Osv.
Senast redigerad av Redoxreaktion 2015-02-12 kl. 03:17.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in