2015-02-13, 04:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Redoxreaktion
Provoceras man av att någon säger "neger" så är man den största idioten själv, som tror att man är jävligt mycket finare i kanten än andra.
Fast det ligger inte hos dig att avgöra vad andra har för uppfattning. Det är ju den devisen du själv lever efter.
Citera
2015-02-13, 04:36
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av lacrima
Fast det ligger inte hos dig att avgöra vad andra har för uppfattning. Det är ju den devisen du själv lever efter.

Alla får för mig lov att ha precis vilken åsikt som de vill. Utefter det bedömer jag dock huruvida de är vettiga eller dumma i huvudet.
Citera
2015-02-13, 04:43
Medlem
Mooskys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Voolt
Helin uttalar sig: http://www.svt.se/kultur/het-debatt-om-det-anonyma-hatet

Fast nu är ju inte Helin polis eller domstol, så jag vet inte riktigt vem han tror att han är.
Privatpersoner ska inte hänga i rikstäckande media.
Var ska Aftonbladet få sin information av om inte dom kan smyga på forumet?
Vet inte om dom är så mycket bättre än andra då många på just den redaktionen är stormobbare av rang. Det är rent hyckleri bara.

Näthat är ett ord med ursprung från våldsvänstern som Aftonbladet föredrar att samarbeta med.

Läsarstorm mot Aftonbladet efter granskning av Flashback: “Gestapo”
http://nyheteridag.se/lasarstorm-mot-aftonbladet-efter-granskning-av-flashback-gestapo/
Citera
2015-02-13, 04:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BaalZeBub
Aftonbladet:
"Redan samma dag som 27-åriga tvåbarnsmamman Eva-Marree Kullander Smith mördades började hatet på nätforumet Flashback. Många skrev rasistiska kommentarer på grund av att hennes expojkvän, som mördade henne, var från Uganda. Eva-Marree var en "rasförrädare" som "förtjänade att dö".

"Rätt åt slynan att hon fick kniven i sig", skrev en användare....

Hon beskriver hur några få användare var drivande i diskussionen. De som försökte argumentera emot blev snabbt överröstade."

Det handlar alltså om denna tråd:
(FB) Västerås: Eva-Marree Kullander Smith knivmördad, socialarbetare knivskuren

Jag ska nu undersöka sanningshalten hos påståendet, och återkommer snart.

Jag tänkte själv kolla upp detta så, som lyder:

Citat:
Ursprungligen postat av tobleronasahliv
Jo jag såg det, men orkade inte skriva och posta det, för jag surfar på mobilen. Men det är sjukt mkt multikulti över det hela:

* Blonderat västeråsluder.

Citat:
Ursprungligen postat av Dislike
Känns inte som att BO är den typen som skriver 2,0 på högskoleprovet, snarare 0,2. Kan förklara dragningen till det svarta köttet.

Citat:
Ursprungligen postat av Nido6
Hur som helst har jag svårt att känna sympati för den nu avlidne rasförrädaren. Kämpar man aktivt för en degenerering av riket så torde man också kunna ta konsekvenserna av den samma.

Citat:
Ursprungligen postat av ClaudiaCardinale
Rätt åt slynan att hon fick kniven i sig. Hon var ingen lämplig mor. Horade och var elak mot barnen. En belastning mindre i samhället. Vart tog de kristna fina värderingarna vägen?

Citat:
Ursprungligen postat av Asensgammaldags
En hora är död och en neger på vatten och bröd, 2-0 till Sverige

Citat:
Ursprungligen postat av Asensgammaldags
Empati? Nej nej, han ska sitta i bur som apor bör och hon dog som rasförrädare bör, slutet gott allting gott.

Näe, orkar inte läsa igenom mer ifrån den där tråden, sorgligt och upprörande att se dessa drägg kräka ur sig sånt jävla skit om en ung kvinna som har blivit mördad.
Så totalt utan respekt! Ni tänker som äldre människor knullar. Sakta och illa.
Citera
2015-02-13, 05:15
Medlem
crillecrilles avatar
Hur kommer det sig att folk på den mottagande ändan av dessa kommentarer tar dem på så mycket större allvar än de som hittar på och fnissar åt dem? Jag trodde vi hade kommit ur tiden då folk inte förstod sig på att det är skillnad på verkliga livet och Internet. Inte för att jag sitter och hatar speciellt ofta, men när jag väl gör det så är det med klart fulare ord och uttryck på nätet(alltså inte exklusivt FB) än i fikarummet. Och det spelar ingen roll om det handlar om politik, sport eller utstickande programledare. Det är lite som när man var liten och lade på filtret när det var vuxna omkring. Vad vet jag, kanske är jag en av de där sinnessjuka näthatarna på Flashback. Hmm...
Citera
2015-02-13, 05:40
Medlem
hellos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av crillecrille
Hur kommer det sig att folk på den mottagande ändan av dessa kommentarer tar dem på så mycket större allvar än de som hittar på och fnissar åt dem? Jag trodde vi hade kommit ur tiden då folk inte förstod sig på att det är skillnad på verkliga livet och Internet. Inte för att jag sitter och hatar speciellt ofta, men när jag väl gör det så är det med klart fulare ord och uttryck på nätet(alltså inte exklusivt FB) än i fikarummet. Och det spelar ingen roll om det handlar om politik, sport eller utstickande programledare. Det är lite som när man var liten och lade på filtret när det var vuxna omkring. Vad vet jag, kanske är jag en av de där sinnessjuka näthatarna på Flashback. Hmm...

Om man tänker ett steg längre så kommer man fram till din slutsats, Aftonbladet har försökt att göra ett scoop som vänder sig till människor som bara kan tänka ett steg framåt ...
Citera
2015-02-13, 05:50
Medlem
BaalZeBubs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MoveToTheBeat

Näe, orkar inte läsa igenom mer ifrån den där tråden, sorgligt och upprörande att se dessa drägg kräka ur sig sånt jävla skit om en ung kvinna som har blivit mördad.

Medan jag gick igenom 200 inlägg, kom du alltså fram till inlägg 333. Du hittade två till inlägg som kan falla under rubriken hatiska/angrepp. Detta visar på en ännu något lägre frekvens av sådana, och styrker snarast vad jag kom fram till. 2% angrepp i en tråd om en kvinna som sysslade med droger, sålde sex och fråntagits vårdnaden av sina barn bla på grund av vanvård. Mördad av sin före detta man som var svart afrikan, vilket alltså en mycket liten majoritet gjorde någon poäng av.

Det är ganska lite i ett fritt forum, med tanke på informationen som kom fram i tråden. Inläggen som visade sympati, och de som i stället valde att fokusera på kritik av de sociala myndigheterna dominerade helt. Dessutom fick varje hatiskt utbrott genast mothugg.

Aftonbladets beskrivning av tråden var helt enkelt lögnaktig. Din slutsas om de två procenten inläggen "Ni tänker som äldre människor knullar" är så korkat att man kan ifrågasätta din tankeförmåga.

Slutligen skriver du "Så totalt utan respekt!". Om det är något jag irriterar mig på, så är det människor som kräver respekt av andra i tid och otid. Särskilt när de inte förtjänar det. Hatbrott är en sak, men vem säger att man ska visa någon 'respekt'. Det är snarare ett sätt att upprätthålla auktoritet när den inte är befogad, och att undandra sig kritik och lägga locket på. Det är en av de bra sidorna hos Flashback, att här blir man respektlöst behandlad och får veta hut om man är ute och cyklar.
Senast redigerad av BaalZeBub 2015-02-13 kl. 05:55.
Citera
2015-02-13, 06:00
Medlem
Citat:
Medan jag gick igenom 200 inlägg, kom du alltså fram till inlägg 333. Du hittade två till inlägg som kan falla under rubriken hatiska/angrepp. Detta visar på en ännu något lägre frekvens av sådana, och styrker snarast vad jag kom fram till. 2% angrepp i en tråd om en kvinna som sysslade med droger, sålde sex och fråntagits vårdnaden av sina barn bla på grund av vanvård. Mördad av sin före detta man som var svart afrikan, vilket alltså en mycket liten majoritet gjorde någon poäng av.

Det är ganska lite i ett fritt forum, med tanke på informationen som kom fram i tråden. Inläggen som visade sympati, och de som i stället valde att fokusera på kritik av de sociala myndigheterna dominerade helt. Dessutom fick varje hatiskt utbrott genast mothugg.

Aftonbladets beskrivning av tråden var helt enkelt lögnaktig. Din slutsas om de två procenten inläggen "Ni tänker som äldre människor knullar" är så korkat att man kan ifrågasätta din tankeförmåga.

De 2% inläggen som du nu kom fram till, som uttrycker sig på ett sådant sätt, ja slödder som inte tänker längre än att slänga ur sig sånt SKIT, om en mördad kvinna, tänker som sagt både långsamt och illa. Skulle snarare ifrågasätta din slutsats om du då vurmar för dessa stackars hatare.
Ingen respekt till ditt uttalande.
Citera
2015-02-13, 06:03
Medlem
Europes avatar
Citat:

Anser du att de inläggen är mer oacceptabla än regimens beslut och de direkt underställa myndigheternas maktutövning utifrån dem? Om myndigheterna agerande kan man läsa här:

http://magasinetneo.se/artiklar/rattvisan-dog-langt-innan-hon-mordades/

Säkert är att Aftonbladet är en förespråkare för den svenska statsfeministiska ideologi som råder på svenska myndigheter och därmed rimligtvis även delar uppfattningen att offret måste vara psykotisk, antingen på grund av sinnessjukdom eller på grund av hjärntvätt från "patriarkatet", eftersom hon vägrar gå med på svenska statsreligionens dogm om att alla sexsäljare är offer. I alla de otaliga artiklar som Aftonslasken skrev om fallet, så verkar det som - åtminstone när jag ögnade igenom dem snabbt - detta och myndigheternas övriga agerande utelämnas när det gäller bakgrunden till dådet, vilket väl antagligen beror just på att Aftonpamfletten just stödjer denna ideologi och därmed myndigheternas agerande?

Så är de ord som några skriver i en tråd på ett forum viktigare, lika viktiga eller mindre viktiga än den maktutövning som svenska regimen bedriver med hjälp av sina politiserade myndigheter och den statsreligion som regimen har infört, och som i många fall är en fråga om liv och död för enskilda människor? Är de orden i de enskilda inläggen så hemska att de legitimerar att man försöker utplåna den enda granskning som överhuvudtaget existerar kring svenska regimens maktutövande, den svenska statsreligionen, samt mörkandet, vinklandet, propagandan och lögnerna som bl.a. Aftonslasken dagligen framför för att ständigt hylla och legitimera dem?
Senast redigerad av Europe 2015-02-13 kl. 06:10.
Citera
2015-02-13, 06:06
Medlem
mainstreaminfluents avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kaospojken
Det är precis vad du är.
Sedan är även dina åsikter baserade på vad som tilldelats dig.
Så är fallet med varje människa på denna jord, då vi får in information från olika källor runt oss.
Såvida du inte är från en annan planet är du likadan.

Sedan pratar du om grupptillhörighet. Ledsen att berätta att du kom till helt fel person för att försöka skina med prat om det, då jag personligen i princip skulle kunna skriva en doktorsavhandling om ämnet. Som jag sade tidigare är evolutionspsykologi något av ett favoritämne. Självklart råder typer av subkulturer även på olika forum, men jag har svårt för att se vad detta har något att göra med något alls. I så fall faller du ju under samma "grupp", förstår du inte det? Du kan inte bestämma vilka som har vilken %-andel av detta beteende på forumet. Du vet inte vad för beteenden jag personligen har anammat, eller från vart, sluta gärna låtsas som att du vet.
Det får dig bara att låta oseriös.

Om du hävdar att förstå så bra hur människor tillhör olika grupper baserat på idéuppsättningar så vore det inga problem för dig att förstå hur en ideologi fungerar, men det gör du uppenbarligen inte heller. Det är ju precis det jag pratar om, sedan börjar du prata om grupptillhörighet. Se neurologen Sam Harris till exempel, där har du en person med bra förståelse av hur den mänskliga hjärnan fungerar, och han kommer säga i princip samma sak om Islam som jag gjorde i vår "diskussion". Det är absolut inget rasistiskt med det.

Sedan har jag inte hävdat att vara radikal, försök inte sätta ord i munnen på mig. Försök heller inte bunta ihop mig med resten av flashback (spenderar vanligtvis inte ens så mycket tid här, så ditt försök att försöka säga att jag tillhör "flashback-stammen" misslyckas brutalt). Förstår dock att du var tvungen att börja svamla än mer, då du helt enkelt inte kan bemöta argumenten då du inte förstår dig på de olika koncepten.
Blablabla. Nåväl plus poäng till dig som iallafall för Flashbackarens ordinarie retorik. Även om det går att göra undergruppstyper.

Och nej, åsikter tilldelas inte alla. En del av oss utvecklar våra tankar och kommer med nya argument för åsikterna i det vi diskuterar. Jag ber om ursäkt, jag menade inte att kalla dig rasistisk i diskussionen, utan tråkig. Argumenten var begagnade även om i mindre utsträckning än brukligt så gäspar man till sist. Särskilt här där återvinning tycks vara huvudregeln, ja efter; Gå till angrepp och håll fast vid din ståndpunkt hur genomkorkad den än är så kapitulerar meningsmotståndaren av beundran o svaghet.
Citera
2015-02-13, 06:07
Medlem
BaalZeBubs avatar
Citat:
De 2% inläggen som du nu kom fram till, som uttrycker sig på ett sådant sätt, ja slödder som inte tänker längre än att slänga ur sig sånt SKIT, om en mördad kvinna, tänker som sagt både långsamt och illa. Skulle snarare ifrågasätta din slutsats om du då vurmar för dessa stackars hatare.
Ingen respekt till ditt uttalande.

Vilken frekvens har du väntat dig av dina medmänniskor i ett fritt forum? Det är vanliga människor vi talar om här. Sådana som ofta har religiösa villfarelser, uppdämda aggressioner, begränsat omdöme och som du möter på ICA.

Jag skulle tro att frekvensen var betydligt högre vid många fikabord på diverse svenska arbetsplatser. Du skulle väl inte drömma om att inte ge dem tillfälle att säga sin mening till sina arbetskamrater, och vid behov få mothugg?
Citera
2015-02-13, 06:14
Medlem
Citat:

Slutligen skriver du "Så totalt utan respekt!". Om det är något jag irriterar mig på, så är det människor som kräver respekt av andra i tid och otid. Särskilt när de inte förtjänar det. Hatbrott är en sak, men vem säger att man ska visa någon 'respekt'. Det är snarare ett sätt att upprätthålla auktoritet när den inte är befogad, och att undandra sig kritik och lägga locket på. Det är en av de bra sidorna hos Flashback, att här blir man respektlöst behandlad och får veta hut om man är ute och cyklar.

Såg inte din sista lilla spalt. Ja, det är utan respekt att skriva i såna ordalag some en del flashbackare gjorde om den där tjejen, ingen förtjänar att dö för att de är tillsammans med en kille som inte råkar vara svensk, sinnesrubbat i min mening. Ja, jag sade att det var totalt utan respekt, ifrågasätter däremot vad du fick det ifrån att jag "krävde" respekt? Irriterande när människor lägger i munnen på en saker man inte skrivit. Givetvis kunde jag bry mig mindre om vad du anser om det, däremot är det ju jävligt roligt att läsa att här blir man respektlöst behandlad och får veta hut om man är ute och cyklar. Jo...det är många här som borde lära sig veta hut.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in