Citat:
Ursprungligen postat av
MoveToTheBeat
Jag tänkte själv kolla upp detta så, som lyder:
Näe, orkar inte läsa igenom mer ifrån den där tråden, sorgligt och upprörande att se dessa drägg kräka ur sig sånt jävla skit om en ung kvinna som har blivit mördad.
Så totalt utan respekt! Ni tänker som äldre människor knullar. Sakta och illa.
Medan jag gick igenom 200 inlägg, kom du alltså fram till inlägg 333. Du hittade två till inlägg som kan falla under rubriken hatiska/angrepp. Detta visar på en ännu något lägre frekvens av sådana, och styrker snarast vad jag kom fram till. 2% angrepp i en tråd om en kvinna som sysslade med droger, sålde sex och fråntagits vårdnaden av sina barn bla på grund av vanvård. Mördad av sin före detta man som var svart afrikan, vilket alltså en mycket liten majoritet gjorde någon poäng av.
Det är ganska lite i ett fritt forum, med tanke på informationen som kom fram i tråden. Inläggen som visade sympati, och de som i stället valde att fokusera på kritik av de sociala myndigheterna dominerade helt. Dessutom fick varje hatiskt utbrott genast mothugg.
Aftonbladets beskrivning av tråden var helt enkelt lögnaktig. Din slutsas om de två procenten inläggen "Ni tänker som äldre människor knullar" är så korkat att man kan ifrågasätta din tankeförmåga.
Slutligen skriver du "Så totalt utan respekt!". Om det är något jag irriterar mig på, så är det människor som kräver respekt av andra i tid och otid. Särskilt när de inte förtjänar det. Hatbrott är en sak, men vem säger att man ska visa någon 'respekt'. Det är snarare ett sätt att upprätthålla auktoritet när den inte är befogad, och att undandra sig kritik och lägga locket på. Det är en av de bra sidorna hos Flashback, att här blir man respektlöst behandlad och får veta hut om man är ute och cyklar.