2015-02-11, 17:45
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Det märks ganska tydligt hur man har förberett ett större antal Shill's för att bemöta den väntade kritiken för uthängningarna.
Citera
2015-02-11, 17:45
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ganglere2
Eftersom Aftonhoran har använt sig av uppgifter som då ska ha inhämtats på olagligt sätt, kan de då inte anmälas och åtalas för brott?

Om så vore fallet, varför bryr du dig? Ett jäkla snattrande om anmälningar hit och dit, vad är det som är så tillfredsställande med att polisanmäla så fort något inte passar? Jävla barnungefasoner för fan. Ta diskussionen med Aftonbladet och låt polismyndigheten ägna sig åt viktigare saker än att jaga moralpoliser, det kan svenska folket göra på egen hand tycker jag.
Senast redigerad av OY 2015-02-11 kl. 17:50.
Citera
2015-02-11, 17:46
Medlem
zorb89s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fasttrain
Du skrev FB har 945100 medlemmar, jaså var de ironi nu. Det kunde man inte läsa i ditt inlägg.
Ja det har sidan, stämmer inte det menar du? Sen om du vill börja prata om UNIKA medlemmar/användare hör till en annan diskussion.

Ironin var att någon(om det nu inte var du dit får) påstod att flashback bara har hatare på sin sida och jag svarade med ett inlägg som visar att det isåfall är rätt många hatare...
Citera
2015-02-11, 17:46
Medlem
Lao Tzus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Månsan
Har Jan Helin, eller någon annan på Aftonbladet, förklarat varför en skogshuggare anses vara en person med ett "offentligt uppdrag" eller med politisk makt?
Om databasen mot förmodan skulle vara hackad utan att FB-tekniker märker något kan väl ett sådant uppdaterat hack göras igen närsomhelst till exempel ikväll utan att någon märker det om inte "bakdörren" täppts till?

Sedan förstår jag inte varför alla är så noga med att Aftonbladet lovat att bara ödelägga vissa kategorier hatares liv (makt offentlighet)?

Finns det "överskottshatare" som Aftonbladet inte använder kan väl andra hänga ut dom på nätet när det finns en lista?

En annan grej som jag har undrat över är att en del "kontroversiella legendariska nick" slutat kommentera dagar/månader/innan det här sk hacket. Och även efter hacket (något som bara kan peka på ett tyst erkännande att man är dom på spåren)

Kan folk ha identifierats och hotats redan innan Aftonbladetrazzian?

Alla välmenande lösenordstips till trots så är det väl vissa yrkeskategorier som inte borde kommentera här (även om det kan vara försent nu)

1) Offentliganställda (allt som kan strida mot värdegrunden)

2) Fackfolk, anslutna (allt som kan strida mot värdegrunden)

3) Folk med anknytning till asylindustrin på olika sätt (kan få uppsagda jobb/kontrakt)

4) Folk med ett gott rykte (läkare, handelshögskolestuderande, folk med hedersuppdrag)

etc
Citera
2015-02-11, 17:49
Medlem
vågaifrågasättas avatar
Håller med rojas här, deras avsikt är att smutskatsta och skrämma folk till tystnad.
Om du inte kan vara säker på att din personliga inegritet är skyddad, och att säga vad du tycker riskerar att kosta dig din födokrok så kommer sannolikt färre personer säga vad de egentligen tycker.
Det hela har en unken doft av KGB och STASI över sig om ni frågar mig.

Sen kan man naturligtvis debattera hurivida det är ok att ägna sig åt personangrepp på flashback.
Men att kalla Mona Sahlin för kortbedragare är inte riktigt samma sak som det Aftonbladet och revolutionära fronten....jag menar research gruppen ägnar sig åt nu, att förstöra en persons liv....

Medias roll skall vara att granska makten.
Citera
2015-02-11, 17:50
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av fasttrain
Har ingen koll på AB:s upplaga, vet inte ens vad det har att göra med mitt inlägg. Du som är insatt får väl precisera frågan.

Du kan väl "tippa" dom då, som du gör med FBs medlemssiffror.
Citera
2015-02-11, 17:52
Medlem
Omarsels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lao Tzu
Om databasen mot förmodan skulle vara hackad utan att FB-tekniker märker något kan väl ett sådant uppdaterat hack göras igen närsomhelst till exempel ikväll utan att någon märker det om inte "bakdörren" täppts till?

Sedan förstår jag inte varför alla är så noga med att Aftonbladet lovat att bara ödelägga vissa kategorier hatares liv (makt offentlighet)?

Finns det "överskottshatare" som Aftonbladet inte använder kan väl andra hänga ut dom på nätet när det finns en lista?

En annan grej som jag har undrat över är att en del "kontroversiella legendariska nick" slutat kommentera dagar/månader/innan det här sk hacket. Och även efter hacket (något som bara kan peka på ett tyst erkännande att man är dom på spåren)

Kan folk ha identifierats och hotats redan innan Aftonbladetrazzian?

Alla välmenande lösenordstips till trots så är det väl vissa yrkeskategorier som inte borde kommentera här (även om det kan vara försent nu)

1) Offentliganställda (allt som kan strida mot värdegrunden)

2) Fackfolk, anslutna (allt som kan strida mot värdegrunden)

3) Folk med anknytning till asylindustrin på olika sätt (kan få uppsagda jobb/kontrakt)

4) Folk med ett gott rykte (läkare, handelshögskolestuderande, folk med hedersuppdrag)

etc

Offentliganställda? Really? Det är väl typ en tredjedel av Sveriges befolkning.
Citera
Medlem
FreakinOALs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Havremopeden
Okej inget namn har kommit ut, men hans vänner och familj vet nog snabbt vem det är, det kommer ut så småningom förmodligen.

Huvudsaken är att dom inte har något rätt att göra såhär, dom har tillförskaffat sig denna information olagligt och ska straffas...

Dig behöver man inte diskutera med, du är en av dessa grinande monster från AB som är här för att irritera.

Han är en privatperson som dom skrivit om i tidningen, detta skulle dom INTE göra...

Haha, de personer som lyfts fram har alla brutit mot regler på FB? Varför är således inte Frange portad?

Vad jag vet så har väl informationen kommit in från en tredje part? Det är väl inte Researchgruppen som har hackat sig till informationen?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CrimsonIdol
Äsch, fjanta dig inte med dina ,när du blandar ihop begreppen. Alla är mycket väl medvetna om att print-media sakta dör. AB går sen några år tillbaka plus på sin online-verksamhet, vilket siffrorna gällde i inlägget som du själv citerade. Eller gav unika besökare dig ingen ledtråd?

Dom går ju fortfarande minus? Vad är det du inte förstår? Han jag citerade länkade en artikel från 2014-09 och jag länkar NYA siffror.
Citera
2015-02-11, 17:53
Medlem
Ibland kan man tro att Jan Helin och Co själva är sverigedemokrater och att hela deras agerande är någon sorts bizarr false flag operation.

Alla kampanjer och allt nonsens de har bajsat fram genom åren leder ju bara till att SD blir större.

Medans marxister, feminister och antirasister tar all plats och uppmärksamhet går de dumma vita männen tyst till valurnorna och lägger sina röster på sverigedemokraterna. Senast idag fick sd 19% i en väljarundersökning.

Om det fanns någon tävling i kontraproduktivitet borde den etablerade vänsterrörelsen och vänstervridna journalistiken få första pris.

Vad tror man att utfallet kommer bli av denna kampanj?
Citera
2015-02-11, 17:56
Medlem
CrimsonIdols avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hailb0p
Dom går ju fortfarande minus? Vad är det du inte förstår? Han jag citerade länkade en artikel från 2014-09 och jag länkar NYA siffror.

Knappast någon överraskning att print-media tappar i räckvidd. Förstår du dom olika begreppen?
Citera
2015-02-11, 17:57
Medlem
Lao Tzus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Omarsel
Offentliganställda? Really? Det är väl typ en tredjedel av Sveriges befolkning.
Ja det är många.

Men även på beskedliga yrkesnivåer kan en arbetsgivare ifrågasätta att en "människosyn" som uttryckts på Flashback är lämplig att ha kvar i yrket att skicka i hemtjänst för att städa eller ta blodtryck hos en åldrande negress.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in