2015-02-11, 16:17
Medlem
TheOldGimps avatar
Det är nästan lite gulligt när näthatare gråter ut i media för att de själva blivit näthatade.
Så jävla dumt att man knappt tror det är sant.
Kakan Hermansson är en stor pinsamhet för hela mänskligheten.

Aftonbladet har tydligen medvetet missat allt hat som tokfeminister och vänsterextremister sprider på Twitter. Men just det, det är ju det GODA HATET - sorry, glömde

Att medierna börjar granska och hänga ut vanliga medborgare istället för makten är ju ett starkt tecken på vänsterextremism.
Senast redigerad av TheOldGimp 2015-02-11 kl. 16:20.
Citera
2015-02-11, 16:20
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av MilagroTocarFondo
Ja, du har ratt. Manga gillar inte muslimer som vill skara halsen av oss "otrogna"

Sen har du en egen tolkning (det fetade) vilket saknar relevans for det jag skrev.
Jag har vanner fran mellanostern, trot eller ej. Men de ar "sekulariserade" = icke korantrogna.

Aven iranier, syrier (jag tror du skrev fel med syrian) kanner jag personligen. Helt ok manskor.

De som ar farliga ar de starkt radikaliserade koran trogna muslimerna.

Ja, jag vill stoppa dom vid gransen. Surprise?

Jag är övertygad om att de flesta muslimer som flyr ISIS avrättningar inte har våta drömmar om den nämnda gruppen. Dock så pekar ni ut alla muslimer/islam. Ni generaliserar och sätter samtliga muslimer i "islamist"-facket. Björn Söder, en vuxen man sitter på Facebook och skriver sina one-liners: "Fredens religion har talat", efter paris-dådet. Det betyder alltså att hans sätter alla muslimer i den etiketten, det förstår du väl själv?

Tänk på att 99% av alla ISIS/Al-Qaida/whatever offer är andra muslimer/icke-vita kristna vikingar från Europa. De som faktiskt lider mest är med andra ord muslimerna själva, men ni vänder hatet även mot dessa muslimer då varje muslim pekas ut som skyldig. Sen att du har en och annan icke-troende muslim som vän, saknar relevans.
Citera
2015-02-11, 16:21
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av brutefish
HELT FEL!

H.E.L. har i tråden självt i höstas tagit avstånd från flashback och har inte varit aktiv sen dess.
du kan själv kolla upp det.
hade inget med aftonbladet att göra.
Okej, då har jag missuppfattat det bara. Det är bra att det inte skedde på det sätt jag hade fått för mig.

För så länge vi håller det i ett forum som t ex FB så anser jag att allt ska kunna diskuteras till vilket språk som helst. Det är när man rent fysiskt börjar ta kontakt med folk som det börjar bli skrämmande.
Citera
2015-02-11, 16:22
Bannlyst
Ja, det GODA HATET utelamnas.

Att man "outade" en tidigare miljopartist var bara en strategisk undanmanover for att visa att man minsann tog aven hat fran andra grupperingar pa allvar.

Darefter kommer de att ge sej pa alla sverigedemokratiska anhangare nar helst det ar mojligt.

Problemet ar att Expressen "dammsugade rennt" o nu ar dar inte mycket kvar dar.

Jag efterlyser undersokningar av moderater o socialdemokrater.

Med dold kamera gav det ju god utdelning i valstugereportagen

Men jag tror Aftonhoran gor som vanligt - blundar o ler for hets o hat fran sossar...
Citera
2015-02-11, 16:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Controllern
Aftonbladets avslöjanden och kommande avslöjanden är ju helt fantastiska, en ren fröjd att läsa! Lite typiskt att jag råkar vara på semester i franska alperna med oregelbunden wi-fi de kommande 10 dagarna, detta vill man ju inte missa liksom! Gissar att det är många kränkta, arbetslösa och frustrerade nollor (oavsett ursprung) med konstant pungsvett av rädsla för att bli avslöjade. Bara för att man tillhör andrahandssorteringen får man liksom inte bete sig hur som helst. Kan verkligen inte förstå hur man kan skriva så sjuka saker om tex en krönikör som man inte gillar - men det är väl också det som skiljer 99 % av befolkningen från de som nu riskerar att outas.

Vissa, som inte tycker att utlandsresor och ett fast arbete är en jättebedrift, kan ju uppfatta ditt inlägg som rätt patetiskt.

Att du vidare tycker att det är okej att angripa yttrande friheten och åsiktsregistrera tusentals anonyma personer säger ju någonting om dig. Du verkar vara en sån där pudelperson som desperat behöver bli klappad på huvudet och göra vad som för tillfället råkar anses duktigt och rätt. Tänka självständigt kanske inte är någonting för dig? *Klapp klapp*
Citera
2015-02-11, 16:23
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av optimus5
Vi har yttrandefrihet men tycker att de ska ta bort anonymiteten. Använd eran yttrandefrihet på era Facebooks, på stan osv så får vi se hur bra liv ni kommer ha efter det, lycka till med jobb osv.

Att gömma sig bakom olika aliases och sprida hat, lögner och skapa oreda i samhället.
Hur skapar man oreda i samhället genom att skriva på ett anonymt forum på nätet?
Citera
2015-02-11, 16:25
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Der.Schizoid
Hur skapar man oreda i samhället genom att skriva på ett anonymt forum på nätet?
Man ifrågasätter makthavarnas propaganda & skall givetvis därför förföljas, på samma sätt som i östblocket.
Citera
2015-02-11, 16:29
Medlem
Märkligt att Kakan kan få sånt medieutrymme-människan är fullständigt blåst men deltar både som sommarpratare och visar sin kroppshydda i TV-har full förståelse att folk vill mörda henne.
Citera
2015-02-11, 16:30
Medlem
Månsans avatar
Har Jan Helin, eller någon annan på Aftonbladet, förklarat varför en skogshuggare anses vara en person med ett "offentligt uppdrag" eller med politisk makt?
Citera
2015-02-11, 16:31
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av optimus5
Vi har yttrandefrihet men tycker att de ska ta bort anonymiteten. Använd eran yttrandefrihet på era Facebooks, på stan osv så får vi se hur bra liv ni kommer ha efter det, lycka till med jobb osv.

Att gömma sig bakom olika aliases och sprida hat, lögner och skapa oreda i samhället.

För det första, alla har inte Facebook och tittar på Paradise Hotell samtidigt som de tar ett snabblån med mobilen, WT! Dessutom är det något oklart om man ens får skriva orden bröst eller fitta på Facebook.

Det finns alltid åsikter som inte kan yttras öppet, särskilt inte i Sverige där människor riskerar att mördas för sina åsikters skull. Till stor del beror det på vänsterrörelsen anser jag, den som inte tycker som vänstern har man rätt att lyncha, bokstavligt eller socialt. Det finns ett behov av att kunna uttrycka sig anonymt, just därför försöker folk göra det. Tarvligt av media att förbise det behovet tycker jag.

Nästa gång som det diskuteras skärpta lagar kring yttrandefriheten så kan Jan Helin med flera inte med trovärdighet opponera sig, den grenen är redan avsågad. Media är inte längre demokratins och yttrandefrihetens förkämpar, ekvationen går inte ihop.
Citera
2015-02-11, 16:34
Bannlyst
Jan Helin verkar trivas att samarbeta med kriminella. Först driver han en podcast med vapenhandlaren Mattson och nu betalar han kriminella "journalister" för en databas.

Undrar om alla som köper Aftonbladet vet att deras pengar sponsrar kriminalitet.
Citera
2015-02-11, 16:37
Avslutad
Självklart så är det traumatiserande för Aftonbladet/media att inte kunna sätta dagordningen för vad folk ska tvingas tycka och tänka. Därför utmålas nu "hatarna på Flashback" som att alla Flashbackmedlemmar tillhör ngt obskyrt sällskap som likt ett mediadrev hatar folk tillsammans.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in