2015-02-11, 15:41
Medlem
Havremopedens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FreakinOAL
Dom har inte hängt ut honom, dom har sagt att han är jobbar som skogshuggare och gillar soft air guns. Inget namn har kommit/släppts ut.

Okej inget namn har kommit ut, men hans vänner och familj vet nog snabbt vem det är, det kommer ut så småningom förmodligen.

Huvudsaken är att dom inte har något rätt att göra såhär, dom har tillförskaffat sig denna information olagligt och ska straffas...

Citat:
Ursprungligen postat av Senjinone
1 - Inga privatpersoner har hängts ut.

2 - De personer som lyfts fram har alla brutit mot de regler FB har för att posta här.

Dig behöver man inte diskutera med, du är en av dessa grinande monster från AB som är här för att irritera.

Han är en privatperson som dom skrivit om i tidningen, detta skulle dom INTE göra...

Haha, de personer som lyfts fram har alla brutit mot regler på FB? Varför är således inte Frange portad?
Citera
2015-02-11, 15:44
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av GeneralPoop
Som en som faktiskt följde tråden han skrev i, så har jag inget som helst problem med att han bad om ursäkt.
Det är en sak som man måste tänka på, bara för att man har rätten att kalla hon på SVT för diverse ord, så innebär det inte att man bör göra det. Man ska ALLTID ha rätten däremot.
Nu var det ju faktiskt så att hon läste vad som skrevs och skrev det på sin twitter eller nått att hon faktiskt tog illa upp och att hon tyckte det var jävligt tråkigt.
VAD är det dåliga i att H.E.L faktiskt ber om ursäkt för att han gjorde henne ledsen?

Tycker det är jävligt dåligt av er som förespråkar att man ska be folk suga kuk hit och dit istället för att i berättigade fall vara den större människan och be om ursäkt (dock till personen då, inte till hor-media). Att be om ursäkt tar på intet sätt bort din rätt till yttrandefrihet, det visar däremot att du kan vårda den.

Eller som han själv skrev

Det var ett projekt han hade som gick överstyr.
Hon har ett val att läsa om vad som skrivs om henne. Vill du inte veta så läs inte, då folk har all rätt att tycka och tänka fritt i ett fritt land. Skulle någon skriva skit om mig så väljer jag själv om jag vill läsa det och om jag vill bli ledsen, arg eller skriva något tillbaka. Men jag har inte rätt att bestämma vad folk ska skriva.

Att H.E.L. ber om ursäkt och berättar att han ska sluta skriva på FB är bara för att AF ringde på dörren, större än så är det inte och inte av en sekund av äkta ånger. Och att inte våga stå för sin åsikt skadar FB och skrämmer "medelsvensson" som i vanliga fall inte vågar säga sin mening.
Citera
2015-02-11, 15:45
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av MilagroTocarFondo
Ja, invandrare i Sverige i dagslaget har allt att vinna pa att Sverigedemokraternas politik far genomslag.

"ekonomiska flyktingar" vilket de flesta MENA-invandrare ar borde inte fa stanna i Sverige.
Ulandsbistandet till katastrofomraden gar nu till rika araber som kunnat betala illegala flyktingsmugglare.

afrikanska/muslimska EKONOMISKA sa kallade flyktingar skall inte fa vare sej TUT eller PUT.

Hur kan 1000-tals somalier bli strandade i Somalia efter langa semestrar i hemlandet samtidigt som "nya" somalier far uppehallstillstand i Sverige? SAMTIDIGT!

1000-tals somalier som fatt svensk pension aker till hemlandet 6 manader o aret. Sen aker de till sverige 6 manader o 1 dag = vistelse ort ar Sverige = fortsatt pension.

Fan vad jag ar trott pa bedragerierna...

Som sagt, ni skiljer på invandrare och invandrare. Sen att det alltid är "ja men vi har invandrare i partiet". Visst har ni det. Vilka är invandrarna? Jo, invandrarna som har samma agenda som Björn Söder/Kent Ekeroth, nämligen hat mot muslimer/islam/araber. Däremot är jag säker på att det finns folk som är anhängare av partiet, utan att hysa agg mot nämnda gruppern. Så lägg ner "gynnar invandrar"-argumentet då ni som sagt skiljer på invandrare och invandrare.
Citera
2015-02-11, 15:45
Medlem
Bretzelwolfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Jag kan inte se att Aftonbladet faktiskt gjort det heller .. eller har jag missat något passus där de kopplar nick mot namn?

Man hade en bild med texten där nicket framgick klart.
Citera
2015-02-11, 15:49
Medlem
spirdalas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grodaifickan
Tala om vad det handlar om då, förutom att depression och allmän frustration är en legitim förklaring när det gäller riktigt grov brottslighet, men inte när man får utlopp för detsamma med ord och inte våld?

Jag säger inte att förklaringen håller, däremot är det uppenbart hyckleri från Sahlins sida.

Det är möjlig att det är hyckleri. Vart vill du komma egentligen? Att vissa saker är legitimt av depression och allmän frustration?
Citera
2015-02-11, 15:49
Medlem
Vi lever nu i en mer hotfull och våldsam nära värld där rädsla och aggressivitet frodas. Människans ständiga gissel och där just yttrandefriheten har en avgörande betydelse för vi ska var lite mer civiliserade än djuren. De extrema vänsterrörelse har benägenhet hota just det och nu förenas AB att sätter alla vid skampålen som tycker öppet om och ibland/ofta vidriga, arga, avvikande tankar/åsikter. När vi hindrar öppenheten så växer anonymiteten och vi blir mer hatiska mot varandra. De som varit i krig vet betydelsen av att fienden får aldrig mötas öga mot öga utan att det mycket lättare att döda i mörkret och på avstånd så som krypskytten gör. Flashback finns som en snart sista utpost när vi inte längre kan mötas i en öppen värld. Sorgligt men sant att just AB undergräver yttrandefriheten med stöd från extremvänsterns Researchgrupp. Inte förvånande efter att AB fegade ur stödet för Je suis Charlie.
Citera
2015-02-11, 15:50
Medlem
brutefishs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Der.Schizoid
Hon har ett val att läsa om vad som skrivs om henne. Vill du inte veta så läs inte, då folk har all rätt att tycka och tänka fritt i ett fritt land. Skulle någon skriva skit om mig så väljer jag själv om jag vill läsa det och om jag vill bli ledsen, arg eller skriva något tillbaka. Men jag har inte rätt att bestämma vad folk ska skriva.

Att H.E.L. ber om ursäkt och berättar att han ska sluta skriva på FB är bara för att AF ringde på dörren, större än så är det inte och inte av en sekund av äkta ånger. Och att inte våga stå för sin åsikt skadar FB och skrämmer "medelsvensson" som i vanliga fall inte vågar säga sin mening.
HELT FEL!

H.E.L. har i tråden självt i höstas tagit avstånd från flashback och har inte varit aktiv sen dess.
du kan själv kolla upp det.
hade inget med aftonbladet att göra.
Citera
2015-02-11, 15:52
Medlem
WingsOfEndurances avatar
Varför inte starta den stora aftonbladetgranskningen? Finns väl alltid någon som kört rattfull eller begått skattebrott ...

Jag tycker att många på forumet är rikspuckon och att många kommentarer är väldigt fel. Detta ger dock inte aftonbladet rätten att systematiskt granska oss och hänga ut oss för allmän beskådning!

Hur kan man se sig själv i spegeln när man på en rad hänger ut folk från flashback och på raden under publicerar Madeleines chris,s läckta spotifylista. Det är ett enkelt exempel på en kränkning, precis som kommentarer här ibland är.

Man länkar till oseriös reklam och försöker lura folk till att köpa hälsoprodukter som det inte finns evidens för.

Jag har aldrig vart något fan av aftonbladet men kan säga att jag och många utav mina vänner nu tar totalt avstånd och de som har prenumerationer nu avslutar dom. Detta utan att någon av oss begått något näthat överhuvudtaget!
Citera
Bannlyst
Om fb bara hade upprätthållit sina egna regler hade de inte varit i konflikt med rådande yttandefrihetslagstiftning.

Om fb inte hade haft sin egna lilla åsiktskorridor som de modererar efter hade de inte i lika hög grad varit i konflikt med sina medlemmar - tex de som inte ser etnicitet som relevant i alla sammanhang där andra faktorer betraktas som ovidkommande trams och därmed OT. Samma obstruerande normeringssystem som tex AB fast med andra grundantaganden.
Citera
Medlem
sebastian_s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av psykokanin
Det vore fantastiskt om dom fortsatte med en artikelserie med uthängingar

Då skulle jag gå in på aftonbladet varje dag

Ja har aldrig tyckt aftonbladet varit underhållande utom om det händer nått jätte stort och dom har TV man kan titta. Men det här var första gången på länge som dom verkligen gjorde nått roligt
Om du själv blir uthängd då som rasist och gräsrökare? Kommer du skratta när journalisten frågar dig varför du kallar svarta människor för det brutalt nedsättande epitetet neger?
Senast redigerad av sebastian_ 2015-02-11 kl. 15:55.
Citera
2015-02-11, 15:53
Medlem
Skogsvattes avatar
All heder till dagens offer för Aftonbladets IVL-trakasserier. Ingen avbön och inget jävla skitsnack om ånger och "jobbig period i mitt liv".

Stå på dig!

Karin Hermansson kommenterar i reportaget att han "bara borde stänga av radion". Frågan är varför svenska folket skall acceptera att lesbiska vänsterextremister tillåts basunera ut sina åsikter öppet i vår statliga radio och på TV. Nån måtta får det vara.
Citera
2015-02-11, 15:54
Medlem
Fjodorovs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av brutefish
HELT FEL!

H.E.L. har i tråden självt i höstas tagit avstånd från flashback och har inte varit aktiv sen dess.
du kan själv kolla upp det.
hade inget med aftonbladet att göra.

Vilket med all sannolikhet hade att göra med att han kände det började brännas och insåg att det var tid att vara lite pro-aktiv.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in