2015-02-12, 22:20
Medlem
patriot8s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av loungepuppy
Njae. Det har ju alltid funnits användare som antingen tävlar i psykopattrollande eller som de facto är störda. Kattmördaren från Lerum skrev ju en hel del obehagliga saker, han var inget troll eller agent för RG/Aftonbladet.
Skrev jag att alla psykfall på Flashback är agenter för RG/Aftonbladet?
Citera
2015-02-12, 22:21
Medlem
loungepuppys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IvanIvanovitj
Något som han själv fantiserat ihop, uppenbarligen. Förstår inte hur dessa människor kan bli "experter" när de uppenbarligen inte har en aning om vad de talar om.
Fast det är ju tämligen vanligt att en kvinnlig politiker/debattör diskuteras och att någon föreslår att hon borde våldtas AV somalier. Det låter inte särskilt mycket bättre.
Det finns en liten del användare som helt enkelt skriver vidriga saker. De beter sig på ett sätt som är unikt för nätet och delvis unikt för Flashback.
(Jag har dock förvånats över vad folk vågar skriva på Facebook under sitt rätta namn. Och med det menar jag inte att det är modiga, bara osmakliga och korkade. Har de aldrig hört talas om screencap och "allt du skriver på nätet finns kvar för evigt")
Citera
Medlem
Lost-Souls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IvanIvanovitj
"Du kanske går in och skriver att man bör döda små kattungar. Nästa gång söker du en större kick och skriver i stället att man bör våldta alla barn från Somalia. Det är en ständig jakt efter den där jungfrusilen.
Anonymiteten gör det lättare att ta första steget"

"Våldta alla barn från Somalia"... Vilken "expert"... Herregud...

http://www.aftonbladet.se/nyheter/article20305351.ab

Men för fan! Länka korrekt om du ska länka till hatets boning.

http://unvis.it/www.aftonbladet.se/nyheter/article20305351.ab

Att länka till Aftonbladet utan unvis.it är detsamma som att ge pengar till den som just våldtog din dotter.

Du gav just pengar till den som just nu vill förbjuda forumet du skriver på.

Vad är det för fel på folk i detta land?

Citera
Medlem
patriot8s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ederafittor
Det här tramset med agenter från aftonbladet är det nog bara dom allra värsta foliehattarna som tror på. Sanningen är att dom allra flesta seriösa vänder sig emot ett sånt beteende som uppvisats av dom vettvillingar som aftonbladet äntligen avslöjat
Varför tar du det för omöjligt att sympatisörer till inskränkande av yttrandefriheten skulle agera "näthatare" på Flashback i syfte att få stöd för sin politiska agenda?
Citera
2015-02-12, 22:24
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av patriot8
Varför tar du det för omöjligt att sympatisörer till inskränkande av yttrandefriheten skulle agera "näthatare" på Flashback i syfte att få stöd för sin politiska agenda?
Det är hatarna som inskränker yttrandefriheten ingen annan. Så om dom vill inskränka det dom själva säger var kommer det sluta i så fall? Ingen kommer sympatisera med en sån agenda och jag vet inte varför du nu försöker distansiera dig från den då du verkade stödja den bara en sida bak
Citera
2015-02-12, 22:25
Medlem
nötallergikers avatar
Är det någon som vet om Ab tänker polisanmäla personerna som de hängt ut? Har de sagt nåt?

Har även skickat ett mail till Ab och frågat men har ingen aning om de brukar svara på sådana läsarfrågor.
Citera
2015-02-12, 22:29
Medlem
loungepuppys avatar
Citat:
"Som du och andra valt"

De enda som valt dagens politiker/politik är de som äger bankerna, finanserna och massmedierna.
Jag röstade. Du kanske skippade det, det var synd isåfall.
Självklart påverkas väljare av den verklighetsbeskrivning de får från media och politiker. Men jag kan inte se hur det skulle fungera på något annat sätt.
Du kan ju tex starta en egen tidning om du inte gillar massmedia. Du kan starta ett eget parti. Får du tillräckligt med väljarstöd får du till och med pengar för att driva politisk kampanj.

Att majoriteten av de som röstar inte håller med dig måste inte nödvändigtvis bero på att de är hjärntvättade.. Det kan ju vara så att de också är tänkande individer som helt enkelt uppfattar problemen i samhället och lösningarna som behövs på ett annat sätt än du gör.

En annan egenhet hos FB är den höga andelen personer som tror på konspirationsteorier.
"Jag och några till har "sett igenom lögnerna" -> vi är smartare än andra -> de som inte håller med är hjärntvättade. -> Jag har rätt även om min åsikt är i minoritet -> jag behöver inte ens försvara min åsikt för jag kan alltid hänvisa till att de är hjärntvättade av mediakoncerner/Wallenbergs/Illuminati/NWO"
Citera
2015-02-12, 22:30
Medlem
nötallergikers avatar
Citat:
En man som begått vapenbrott vill gå in på sveriges radio som en breivik? Och du frågar om dom kommer anmäla honom? Jag antar du skämtar men inte speciellt roande

Jag hoppas verkligen de anmäler men man vet aldrig. De kanske har fått intervjuer i utbyte mot att inte anmäla?

Tycker granskningen är bra men har i övrigt nästan inget förtroende för Ab.
Citera
2015-02-12, 22:31
Medlem
Rad-i-Kalles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CherryJul
Hehe jag skulle nästan vilja vara med själv och bli intervjuad jag känner till mycket om den "mörka" sidan av flashback men problemet är att jag vill helst inte outa mig själv

Det är det mest spännande som har hänt på länge på flashback
Så allt annat du gjort här på FB har du gjort med en gäspning..? Och jag som nästan höll på att bli omvänd tack vare dig, att du visat mig ljuset. Nu är jag besviken på dig, CherryJul.
Citera
2015-02-12, 22:31
Medlem
patriot8s avatar
Citat:
Det är hatarna som inskränker yttrandefriheten ingen annan. Så om dom vill inskränka det dom själva säger var kommer det sluta i så fall? Ingen kommer sympatisera med en sån agenda och jag vet inte varför du nu försöker distansiera dig från den då du verkade stödja den bara en sida bak
Vad menar du med "hatare" till att börja med? Är dessa "hatare" en homogen grupp med ett tydligt mål (enligt dig att inskränka yttrandefriheten)? Om inte så får väl varje "hatare" tala för sig själv.
Citera
2015-02-12, 22:33
Medlem
Citat:
Jag kan visserligen tycka att Flashback stundtals bör modereras hårdare men det är inte "hatarna" som inskränker yttrandefriheten. Politiker och media inskränker yttrandefriheten. Många i Sverige hade mått bra av att växa ut ett par kulor, skaffa sig lite skinn på näsan och inte bli/låtsas bli kränkta av vad tusan som helst.

Man får räkna med hårda ord, varför? Därför att människor talar så. Internetforum ses nog av många som en förlängning av det sociala rummet och använder därmed samma språkbruk och jargong som om de suttit hemma hos någon och pimplat bira. Är det beklagligt att vissa människor beter sig som lurkar, ja möjligen. Bör man begränsa det genom politiska beslut eller hetsjakt? Knappast.
Citera
2015-02-12, 22:34
Bannlyst
Citat:
Vad menar du med "hatare" till att börja med? Är dessa "hatare" en homogen grupp med ett tydligt mål (enligt dig att inskränka yttrandefriheten)? Om inte så får väl varje "hatare" tala för sig själv.
En hatare det är ni mörkermän som blandar bort korten utan en tanke på konsekvenser för dom individer eller grupper ni leker med som om dom vore pjäser på ett schackbräde
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in