2015-02-11, 16:58
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cognitive Dissident
Det framgår vad jag kan se inte att aftonbladet sökt upp eller jagat rätt på H.E.L.
Det kan alltså vara användaren själv som vänt sig till aftonbladet, i såfall kanske de inte ser något behov i att dölja användarnamn.
Var det inte så att H.E.L. fick PM från någon som sade sig veta vem han var & därför fick kalla fötter & gjorde avbön?
Citera
2015-02-11, 16:59
Medlem
freeriderXIIs avatar
I UK så blev det skandal då det kom fram att tidningen News of the World hackat och telefonavlyssnat kändisar det här påminner ju lite om det.
Citera
2015-02-11, 17:01
Medlem
Tyvärr är det omöjligt att diskutera politik på flashback eftersom det finns alldeles för många rasister för att det ska kunna bli en nyanserad debatt. Såg någon undersökningstråd före riksdagsvalet och med det resultatet där skulle de enda partierna i riksdagen vara Sverigedemokraterna och Svenskarnas parti.

Tycker det är bra att Aftonbladet hänger ut dessa galningar. Det förtjänar man om man har så korkade åsikter. Gillar Aftonbladet förövrigt.
Citera
Medlem
zorb89s avatar
När kommer Anonymous till sverige och hackar sönder aftonbladet och hänger ut deras personal för "hatangrepp" på Flashback?

Skärpning hackare, det är er plikt att skydda internet
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av frange
Kan säga att jag inte kunde riktigt tänka på vad jag svarade dem, och anledningen till att jag hela tiden höll i katten, var för att lugna mig själv - egentligen enda jag hade i huvudet under intervjun var att INTE gå apeshit på journalistkräket inför kameran... Och på så vis bekräfta folks bild om flashbackare...

Jag tror inte det är folks bild av flashbackare. Folks bild av flashbackare är att det är ljusskygga typer som skriver hatiska meddelanden på internet, och som sedan inte kan formulera eller motivera på ett rationellt sätt varför de har skrivit det, när de ställs till svars.

Den bilden har du tyvärr lyckats bekräfta väldigt väl.

Lite synd, för det finns saker som Kakan Hermansson absolut kan ifrågasättas för, tex hur hon kan bli "uppriktigt förbannad" över att man äter klassisk midsommarbuffé på SVT, och andra saker som luktar billig PK-populism. Det här kommer ändå från mig, notorisk kulturvänsterdödsmarxist.

Men sådan kritik drunknar lite grann i mängden av hatiska personangrepp som är vardagsmat här på flashback, och det är jäkligt tragiskt att enskilda individers behov av att avreagera sig på nätet sätter agendan, i stället för saklig kritik.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Månsan
Har Jan Helin, eller någon annan på Aftonbladet, förklarat varför en skogshuggare anses vara en person med ett "offentligt uppdrag" eller med politisk makt?
Aftonbladet har, och detta är deras syn på det, inte hängt ut skogshuggaren eftersom att man maskerat hans ansikte och inte skriver ut namnet. Han har även "gått med på" att bli intervjuvad, en intervju de självklart vill visa i stället för att bara återge i text.

Att skogshuggaren går att identifiera för alla som har något som helst slags inflytande i hans liv är, återigen enligt Aftonbladet, inte att hänga ut honom.

Det är självklart ett jävla hyckleri, men kommer sig med all sannolikhet av att de inte lyckats spåra upp några mer intressanta användare. Jag tror faktiskt inte att det kommer bli några större avslöjanden. En lokalpolitiker, en läkare, en underhuggare - sen tog det slut. Nu har de bara "vanligt folk" kvar.
Citera
2015-02-11, 17:02
Medlem
Salgouds avatar
"Flashback är som ett laglöst land," eller vad var det de skrev?

Det som är så patetiskt med denna artikelserien är att de tror att flashback är problemet. Det är inte här pedofilerna sprider sina filer, det är inte här som våldhandslingar organiseras. Det finns massvis med mer nischade forum där sådant sker, men dessa skiter vi i. Flashback är störst så flashback är boven, detta trots att Flashback är ett av de mest välmodererade forumen (även om reglerna är lösa, precis som de ska vara).

Anonymiteten på internet har de också ett väldigt problem med. Det finns många sidor där jag inte är anonym (och jag är inte speciellt anonym här heller) men det finns också ett stort värde i att man kan vara relativt anonym på forum såsom flashback. Hoppa ner till avdelningen för psykisk hälsa, eller relationsakuten, och fundera över hur många som skulle skriva så öppet utan anonymiteten. Det kan vara väldigt viktigt för dem att ha den möjligheten.

Sen att det finns folk som förnekar förintelsen.. ja, de skulle de göra ändå, och på andra håll. Det finns ändlöst med youtube-filmer som gör detsamma, och forum helt dedikera till det. Är man dum nog att tro på det, ska man då tystas? Nej, det ska man inte.
Citera
2015-02-11, 17:03
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zorb89
När kommer Anonymous till sverige och hackar sönder aftonbladet och hänger ut deras personal för "hatangrepp" på Flashback?

Skärpning hackare, det är er plikt att skydda internet
Hackar och hänger ut deras personal???

Kan du inte bara läsa byline i anslutning till artiklarna och klura ut det själv?
Citera
Medlem
Leo-Baranskys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zorb89
945 103 medlemmar • 49 313 921 inlägg

1 miljon användare är hatare

Hat är ytterligare ett ord som kapats av Pk-maffian och får en urvattnad och felaktig innebörd. Samhällskritik = Hat. Snacka om nassefasoner!
Citera
Medlem
hazard simpsons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Arnemats
Tyvärr är det omöjligt att diskutera politik på flashback eftersom det finns alldeles för många rasister för att det ska kunna bli en nyanserad debatt. Såg någon undersökningstråd före riksdagsvalet och med det resultatet där skulle de enda partierna i riksdagen vara Sverigedemokraterna och Svenskarnas parti.

Tycker det är bra att Aftonbladet hänger ut dessa galningar. Det förtjänar man om man har så korkade åsikter. Gillar Aftonbladet förövrigt.

Du är för en åsiktsregistrering alltså?
Citera
Medlem
nousernameneededs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Arnemats

Korkade åsikter för man gillar SD? förklara dig nu

Förövrigt så är Aftonhoran bojkottad nu
Citera
2015-02-11, 17:04
Medlem
Tycker det är oerhört komiskt att huvuddelen av alla som skriver i den här tråden är SD:are. Jag kan tänka mig att många har lite svårt att sova, nu när det inte längre är helt safe att hetsa nån till självmord, eller hetsa varandra till våldsdåd.

Livet är inte som WoW (eller vad ni nu gör om dagarna). Verkliga människor blir påverkade av ert självhat. Ring en vän, ring socialen, försäkringskassan, sök hjälp! De få av er som arbetar för sitt uppehälle kan vända er till chefen, så ni kan få ta del av företagshälsans möjligheter. Det ni gör är inte så värst skadligt mot andra människor; det är mycket skadligare mot er själva.

Vill ni verkligen att det ska gå 10-20 år innan ni inser det som många inser: fan...det var nog inte muslimerna eller bögarna eller barnprogramledaren jag hatade. Det var ett internt problem som jag externaliserade, för att det var så SVÅRT....så otroligt jävla svårt att acceptera att man inte duger och att man måste SLITA för att bli en bättre person. Jag orkade inte slita, så jag valde att betona det enda jag hade: min hudfärg och var jag är född. Det var mitt enda kapital. Och nu har 20 år av mitt liv gått. Jag har blivit exponerad. Vännerna kanske är borta (eller är lika olyckliga själva).

Det finns mycket att kritisera i Sverige. En del invandrare är svårintegrerade. En del feminister är otroligt irriterande. Vissa barnprogramledare går inte att runka till. Fine. Jag förstår att du verkligen brinner för dessa frågor, men kanske...bara kanske....finns det andra problem i ditt liv som förtjänar mer uppmärksamhet.

P.S. Yttrandefriheten är viktig, men samhällets grundvärderingar (respekt, mänskliga rättigheter, ordning och ansvar) är fan så mycket viktigare. Så förvänta er inga tårar från mig.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in